Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

2.6.2010 22:15

Lirauta nyt ensin 10ml lisää öljyä molempiin pumppuihin, siitä ilmaruuvin reiästä. Ja jos vielä tuntuvasti pohjaa, toinen moinen lisää.

3.6.2010 8:12

mut eikö niitä pitäisi säätää niistä clikkereistä?

3.6.2010 22:15

Ne naksut vaikuttaa kovin vähän pohjaamiseen, jonkin verran siellä loppupäässä iskua liikkeen hidastuessa kierrejousen ja ilmapatsaan puristumisen johdosta. Naksuilla karkeesti ottaen hienosäädetään vaan vaimennukset balanssiin, liiallinen/ajossa selkeesti havaittava tökkäävä pohjaaminen = perusasiat ei ole kohdallaan, siis öljyä ihan liika vähän ja/tai jouset ihan sikalöysät kuskiin + mopoon nähden.

4.6.2010 15:14

Ne on pohjanneet n.5 kertaa kun ollaan tultu etukenossa alas. mut tekeekö se paljon hallaa nille iskareille ku ne pohjii??

4.6.2010 18:16

Tietäskö joku paljonko 08 hondan 250 crf etuputkiin pitäs laittaa öljyä per putki?

4.6.2010 22:04

hondacrf kirjoitti:Ne on pohjanneet n.5 kertaa kun ollaan tultu etukenossa alas. mut tekeekö se paljon hallaa nille iskareille ku ne pohjii??

kokeile nyt edes lisätä sitä öljyä, on se ajo paljon helpompaa kun voi hyppiä ilman että joustovara loppuu alastulossa.

5.6.2010 0:42

hondacrf kirjoitti:Ne on pohjanneet n.5 kertaa kun ollaan tultu etukenossa alas. mut tekeekö se paljon hallaa nille iskareille ku ne pohjii??


Paskan marjat sun kanssas! Ei voi tehdä niinku sanotaan, niin saakelin vaikeeta ruikata sinne keulana lisää öljyä? Vai kun ei satu just taskuss aoleen ja kukan ei tuo hopeetarjottimella nokan eteen? Mitä sä intät, kerro pohaako se mekaanisesti vai hydraulisesti, hemmetti, tommoseen kysymykseen oo vastausta netin perusteella ja mä autoin sua mitä tälleen auttaa voi ja sä vaan intät.

Ja sit niille keiltä tulee taas nari nari, lukekaa mun edelliset ja menkää itteenne. Yritin auttaa tyyppiä jota ei voi auttaa. Tuntuu et toisilta tarttis käydä persekin pyyhkimässä. Ja joo, tulee vähän kärkkäästi kun just pari päivää sitten tos pajalla opastin yhren nuoren sällin tekeen keulahuoltonsa ite ja ilman mitään aiempaa kokemusta se teki homman asiallisesti, antaumuksella ja aidolla halulla tehdä ite, oppia ja pärjätä järjellä, uskoo kun sanotaan ja koittaa koko aika kaikessa PARHAANSA sen sijana että istun läskiperseineen netin ääressä snif jos menee sormi vaikka öljyseks.

5.6.2010 1:28

Jay_|P kirjoitti:Tietäskö joku paljonko 08 hondan 250 crf etuputkiin pitäs laittaa öljyä per putki?


Liukupuolelle 408cc ja kammioon 187cc. Nuo siis orkkiksia eli lähinnä suuntaa antavia.

JK

5.6.2010 13:17

SMK) kirjoitti:
hondacrf kirjoitti:Ne on pohjanneet n.5 kertaa kun ollaan tultu etukenossa alas. mut tekeekö se paljon hallaa nille iskareille ku ne pohjii??


Paskan marjat sun kanssas! Ei voi tehdä niinku sanotaan, niin saakelin vaikeeta ruikata sinne keulana lisää öljyä? Vai kun ei satu just taskuss aoleen ja kukan ei tuo hopeetarjottimella nokan eteen? Mitä sä intät, kerro pohaako se mekaanisesti vai hydraulisesti, hemmetti, tommoseen kysymykseen oo vastausta netin perusteella ja mä autoin sua mitä tälleen auttaa voi ja sä vaan intät.

Ja sit niille keiltä tulee taas nari nari, lukekaa mun edelliset ja menkää itteenne. Yritin auttaa tyyppiä jota ei voi auttaa. Tuntuu et toisilta tarttis käydä persekin pyyhkimässä. Ja joo, tulee vähän kärkkäästi kun just pari päivää sitten tos pajalla opastin yhren nuoren sällin tekeen keulahuoltonsa ite ja ilman mitään aiempaa kokemusta se teki homman asiallisesti, antaumuksella ja aidolla halulla tehdä ite, oppia ja pärjätä järjellä, uskoo kun sanotaan ja koittaa koko aika kaikessa PARHAANSA sen sijana että istun läskiperseineen netin ääressä snif jos menee sormi vaikka öljyseks.


Haha, totesin vaan ett on pohjanneet n.5 kertaa radalla. ja kysyin ottaako ne sippensä kun pohjii. Ei siitä tommosta metakkaa tarte alottaa... Kun sais rahaa ett vois ostaa sitä öljyä
sä hermostutu aika helposti...

5.6.2010 19:51

Tämä ei nyt ole mitään vittuilua, mutta jos pyörä on vuosimallia 09 ja ei ole varaa ostaa 15 € öljypurkkia niin väärä harrastus on kyseessä.

iskarien säätäminen

5.6.2010 21:16

7.5 e purkki. Onko joku väittänytkään et ois vittuilua. :D
Niin ja se et siell oli 2.5w, 5w, 10w iskariöljyä niin mitä niistä sen pitäs olla

6.6.2010 0:59

hondacrf kirjoitti:Niin ja se et siell oli 2.5w, 5w, 10w iskariöljyä niin mitä niistä sen pitäs olla


Sepä se. Periaattees sun pitäis tietää mitä siellä nyt on, et voisit lisätä sitä samaa.
Mut mun villi veikkaus on et jos laitat 5w sinne, ni ei mee pahasti pieleen. :roll:

Ite lisäsin just 10ml per putki, ku huomasin et pohjas ku vedin hypyn ylipitkäks.

6.6.2010 18:07

pitäskö ne laittaa sinne jollakin lääkeruiskulla?

6.6.2010 22:31

No laita vaikka lapiolla, kunhan kaikki menee sisään.

7.6.2010 0:53

7.5e/prk? En ole vielä tavannu alle 15e/l maksavia oikeesti kunnollisia keulaöljyjä, joten ehdottasin ensin katteleen jotain muita liemiä. Ja olen mitannu noita viskositeettejä ja viskositeetti-indeksejä itsekin ja päätyny siihen ettei mihinkään testeihin ja taulukoihin ole mitään luottamista. Esim. Shellille annetaan yleensä jotain alle 200, todellisuus on alle 1/4 Belraysta, jolle luvataan lk. 400 ja lisäks Shell menee ihan kuraks 10h vs. keulasta riippuen (ja on sit tosi iso tekijä) kunnon öölit 20-50h... tosin 50h saa sit hakee 20v. vanhan WP:n, joka ei oo maailman herkin mut on matskut ihan muuta kuin nyky-WP:ssä. Ja jos vedetään kurakrossia niin kunnon ölpät + moderni keula, ei kestä montaa tuntia. Esim. biltsun iskariöljy tuli mitattua kun asiakas halus sitä, että säästää kympin iskarihuollossa ja tulihan se sit maksaan puol tuntia työtä + öljy päälle kun keula meni talvella "jökkiin" ja vaihdettiin muuta kun keulaöjyn labelilla purkitettua hydrauliöljyä tilalle.