Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

8.11.2006 13:39

SMK;-) kun näytät hyvin tietävän noista talvikuntoon laitoista, niin sinulta sais varmaan suoran vastauksen että monta numeroa isomman (noin) suuttimet pitäsi laittaa,pääsuutin on vakiona 158.

8.11.2006 13:57

Mä suosittelisin et hiot sen alkuperäsen suuttimen avarammaks, koska nois kaupan suuttimis o aika isot toleranssit. Eli hiot sen suuttimen puristamal ohutta hiomatahnaa paineel läpi, sillain et sun bensaseosta virtaa n. 5% enemmän mitä kesäkelil. Eli otat n.20 asteista bensaa (jossa öljy mukana), sit kokeilet kuinka paljon sen suuttimen läpi tulee tietyssä ajassa (mitä pidemmän ajan valitset, sitä varmemman tuloksen saat, sit rupeet hiomaan sitä ja aina välil kokeilet mikä on virtaus, sit ku virtaus on kasvanu sen 5%, ni homma on valmis.

8.11.2006 14:17

Oretna kirjoitti:Mä suosittelisin et hiot sen alkuperäsen suuttimen avarammaks, koska nois kaupan suuttimis o aika isot toleranssit. Eli hiot sen suuttimen puristamal ohutta hiomatahnaa paineel läpi, sillain et sun bensaseosta virtaa n. 5% enemmän mitä kesäkelil. Eli otat n.20 asteista bensaa (jossa öljy mukana), sit kokeilet kuinka paljon sen suuttimen läpi tulee tietyssä ajassa (mitä pidemmän ajan valitset, sitä varmemman tuloksen saat, sit rupeet hiomaan sitä ja aina välil kokeilet mikä on virtaus, sit ku virtaus on kasvanu sen 5%, ni homma on valmis.


Voisko joku vahvistaa tän. Epäilen aika vahvast et tollaset kotikonstein tehdyt mittaukset kusee vähintää yhtä pahast ku suuttimien toleranssit...

8.11.2006 14:32

:D:DDd. Miten ihmiset voi ottaa tosissaan tommosia juttuja.

8.11.2006 15:18

Tuohan on aivan normaali käytäntö talvisin. Niin ja sen solumuovin läpäisevyys voidaan testata helposti kotona vaikkapa imurilla, joka säädetään esim. 700w teholle ja lasketaan sitten kuinka paljon ilma virtaa missäkin nopeudessa. Ettei pääse lämmöt karkaileen mihin sattuu, tarkkaa puuhaa ettei tarvi haaskata jäähdytysnesteeseen glykolia millään 1:1 suhteella!!

8.11.2006 19:04

Juu. Elikkä piikkinen honda (04) tarvis laittaa talvi säätöihin.
Peitänkö syylärit kokonaan vai osan niistä? Ja sit vakio suutin on 420 ja tk suutin on kokoo 37,5, vakio on 40.
aattelin laittaa pääsuuttimeks 440? ja isommilla pakkasilla laittaisin 40 tk suuttimeks. Minkä kokosia suutimia teillon?

Toi 420:kin kuulostaa musta piikissä isolta. eNpä sit tiiä? :)

Nii, ja jos ois vie jotain muuta vinkkiä talvee varten niin voipi kertoo :)

8.11.2006 20:30

NoFear90 kirjoitti:Juu. Elikkä piikkinen honda (04) tarvis laittaa talvi säätöihin.
Peitänkö syylärit kokonaan vai osan niistä? Ja sit vakio suutin on 420 ja tk suutin on kokoo 37,5, vakio on 40.
aattelin laittaa pääsuuttimeks 440? ja isommilla pakkasilla laittaisin 40 tk suuttimeks. Minkä kokosia suutimia teillon?

Toi 420:kin kuulostaa musta piikissä isolta. eNpä sit tiiä? :)

Nii, ja jos ois vie jotain muuta vinkkiä talvee varten niin voipi kertoo :)
ei se kuule iso oo. mulla on yamaha kesä säädöissä nyt ja pääsuutin on 500#. pitäs nyt talveks isompi vaihtaa.

8.11.2006 21:33

Mulla oli talvella 35 tyhjäkäyntisuutin. Tulpat meni ennen aina, mutta velhot kertoi, että ohjekirjassa on aivan liian suuri tk suutin. Pääsuutin oli ohjekirjan mukainen muistaakseni.

8.11.2006 23:32

jsi kirjoitti:
Oretna kirjoitti:Mä suosittelisin et hiot sen alkuperäsen suuttimen avarammaks, koska nois kaupan suuttimis o aika isot toleranssit. Eli hiot sen suuttimen puristamal ohutta hiomatahnaa paineel läpi, sillain et sun bensaseosta virtaa n. 5% enemmän mitä kesäkelil. Eli otat n.20 asteista bensaa (jossa öljy mukana), sit kokeilet kuinka paljon sen suuttimen läpi tulee tietyssä ajassa (mitä pidemmän ajan valitset, sitä varmemman tuloksen saat, sit rupeet hiomaan sitä ja aina välil kokeilet mikä on virtaus, sit ku virtaus on kasvanu sen 5%, ni homma on valmis.


Voisko joku vahvistaa tän. Epäilen aika vahvast et tollaset kotikonstein tehdyt mittaukset kusee vähintää yhtä pahast ku suuttimien toleranssit...
Onnittelut, sua on juuri vedätetty...!

14.11.2006 23:43

Itehän laitoin syylereitten eteen niihi muovi ripoihin jeesus teippii ku jos sinne työntää pahvin välii nii käryää nii homona, nesteitten lämmöt on tuntunu olleen kohallaan.. On ollu jo kesästä asti suutin sarja paikallaan pääsuutin tais olla 540 vai oliko 560 no kuitenki pelas kesällä hyvin ja saa nytki ruokaa riittävästi toisin sanoen pelaa kuin sveitsiläinen kello! Kuivalla putsarillako ootte talvella ajanu vai? ei edes mitään keittäjänlakkia päälle?

.

15.11.2006 13:34

eikös tota bensan pintaa säädetä neulaventtiilistä ?

15.11.2006 14:24

täytyykö muita suuttimia vaihtaa kun pääsuutinta?

16.11.2006 0:07

Ei välttämättä tarvi vaihtaa ku pääsuutin mut yleensä suutin sarja ois kyllä parempi.. Jan_ne89 miks sun pitää sitä säätää? Mut sitä voi säätää kohosta taivuttamalla sitä pikkuvipua mikä ohjaa neulaventtiiliä..

17.11.2006 0:12

xQ kirjoitti:Ei välttämättä tarvi vaihtaa ku pääsuutin mut yleensä suutin sarja ois kyllä parempi.. Jan_ne89 miks sun pitää sitä säätää? Mut sitä voi säätää kohosta taivuttamalla sitä pikkuvipua mikä ohjaa neulaventtiiliä..
hmm en oo aivan varma mitä vipua tarkotat mutta kyllä varmaan sen huomaan kun kaasarin taas aukasen. Mun pitää säätää sitä koska sielä on vissiin pinta liian alhaalla. pyörä sammuu kun lähtee päästeleen isoilla kierroksilla ja vaihteilla.

17.11.2006 12:48

No yleensä sitä pintaa ei tarvi säätää se vakio on iha hyvä sulla on varmaa jotaki paskaa kaasarissa et ei saa bensaa tai sitte vakio suutin on vaa liian pieni, mullaki nytte ku tuli pakkaset alko kaasari tulvimaan nii putsasin vaa kunnolla ja alko toimimaan :)