Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Re: Pyörän Valinta

23.10.2012 23:49

morjes, olen nyt hommaamassa 125cc enduropyörää, meinasin ekaks ktm exc 125cc 2009-2012 vuosimallista. mut noi kotarin ton ikäsen maksaa noin 5500.
sit aattelin yamaha yz 125cc saman ikästä ku kotari. miksi ne on paljon halvempia?

noin 3000e maksaa 2010 vuotinen yamaha kun taas 5000e 2010 vuotinen kotari.

onko yamahassa enemmän vikaa? vai koneeltaan huonompi? onko paljonkin erilainen käsitellä enduropätkillä? kummassa on parempi alavääntö? onko yamahassa vähemmän tehoa? vai miksi pyörä on 2000e halvempi vaikka on saman ikänen ja yhtä hyvässä kunnossa?

Re: Pyörän Valinta

24.10.2012 2:10

Kotarithan on tunnetusti ylihintaisia, mutta tuoreet yamahan piikitkin käsittääkseni melko korkeissa hinnoissa...? Tosin nythän tuolla nettimotossa näyttäisi olevan useampikin enskaksi tehty kohtuuhintainen yz... Onhan noissa kyllä tuntejakin jonnin verran... No joku asiaa paremmin tunteva voi kertoa onko nuo halpoja vai ei, itse en piikkien tarjontaa juuri seuraile, muuten kyllä. Crossipyörien(kin) hinnat tuntuu menevän sykleissä. Välillä joku tempaisee ja hinnoittelee pyöränsä edullisesti jolloin muiden on pakko seurata perästä jos myydä haluaa. Toisinaan siellä taas roikkuu ne ylihintaiset pyörät kuukausikaupalla, uudet ilmoitukset hinnoitellaan näiden ylihintaisten perusteella jne...

Ja jamahasta vielä. Pyörässä ei noin yleisesti ottaen ole muuta vikaa kuin maahantuojan toiminta. Alkuperäiset varaosat maksaa hunajaa ja juuri mitään ei ole maassa. Jos orkkis osia tarvii niin melkein kaikki kannattaa tilata jenkeistä.

Re: Pyörän Valinta

24.10.2012 7:50

Kotareita myymässä, varsinkin valkokilpisiä usein nuoriso itse, jolloin hinnat unia. :x Punakilpi exc tai sx varmasti edukkaasti löytää, kun pyörii moottoriseurojen toiminnassa mukana.

Re: Pyörän Valinta

24.10.2012 12:11

Hermanni Hiiri kirjoitti:Ja jamahasta vielä. Pyörässä ei noin yleisesti ottaen ole muuta vikaa kuin maahantuojan toiminta. Alkuperäiset varaosat maksaa hunajaa ja juuri mitään ei ole maassa. Jos orkkis osia tarvii niin melkein kaikki kannattaa tilata jenkeistä.


En tiedä maahantuojasta sitten, tosin mun mielestä osa orkkisosista mitä kauden aikana tilailin tuli ulkomailta mutta itsellä ei oo ikinä ollut mitään ongelmia Yamaha Centerin kanssa. Orkkisosat tullu nopeasti tai olleet hyllyssä eikä hinnatkaan kertaakaan poskettomia ole olleet, tiivisteitä on esimerkiks saanu välillä todella halvallakin. Näin siis Tampereella. Ja moottorissa toi Yamaha kai jotakin häviää ainakin maksimitehossa ja maksimiväännössä, luonteista en tiedä kun en ole kumpaakaan nykyisistä malleista ajanut. Mitä oon kavereita seurannu (yks ajanut uusilla SX:llä ja YZ:lla saman kauden aikana) niin kotareissa ollu enemmän moottorin kanssa ongelmaa. Ajoasentohan noissa on täysin erilainen, ite en ikinä oo kotarilla ehtinyt oikein mihinkään japsipyöriin verrattuna.

Re: Pyörän Valinta

26.10.2012 22:34

M-racerin Honda hypetykseen kapuloita rattaisiin...
http://www.racerxonline.com/2012/10/18/racer-x-tested-2013-450-shootout-chris-blose
http://www.racerxonline.com/2012/10/18/racer-x-tested-2013-450-shootout-greg-albertyn
http://www.racerxonline.com/2012/10/18/racer-x-tested-2013-450-shootout-david-pingree
http://www.racerxonline.com/2012/10/18/racer-x-tested-2013-450-shootout-phil-lawrence
Korruptio väitteitä odotellessa ;)

E. Tuossa vielä 250 4t http://www.racerxonline.com/2012/10/16/racer-x-tested-2013-250-shootout

Ei herneitä, mutta on se sukisuki hyvä peli ;)

Re: Pyörän Valinta

26.10.2012 23:50

Niin, se M-racerin Hondan hypetys on välillä jopa rasittavaa, vaikka m-racer vaikuttaakin ihan tolkulta ukolta.

Ite en oo merkkiuskollinen mihkään suuntaan, 3 hondaa, 4 suikkaa, 2 kawaa, 2 ktm, 1 jamaha ollu, kaikilla puolensa..ottanu aina sen mistä saanu parhaan tarjouksen :)

ainiin, eka pyörä oli Maico, back in the day.. ;)

Re: Pyörän Valinta

8.11.2012 10:40

Motorcycle-USA.com - 450F shootout

Täytyy kyllä sanoa, että vaikka noita dyno-käppyröitä pyörittää miten päin tahansa niin paperilla noiden KTM:mien koneet on aika huikeita paketteja.

Re: Pyörän Valinta

8.11.2012 17:22

Ilmeisesti toi Yamaha on aika susi keksintö. Onko kukaan foorumilainen testaillu sitä?
Kotareilla kyllä ihanteellinen käppyrä siitä ei pääse mihinkään.

Re: Pyörän Valinta

8.11.2012 22:48

Meillä on '12-mallin YZ450F.

Suoraan paketista se ei ollut ajettavuudeltaan paras mahdollinen, mutta pienellä muutoksilla siitä sai tasapainoisen paketin. Nyt se menee kuten pitääkin (eli niinkuin YZ250F suoraan paketista ;) )

Oon ajanut myös CRF 450 '12, sekä RM-Z 450 '11, niin moottoriltaan tuo Yamaha on kyllä selkeesti paras.

Sinänsä mielenkiintoista että tuossa testissä Yamaha sai esim. painostaan vain 6/10 pistettä, vaikka MXA:n mukaan pyörä on luokkansa toiseksi kevein Hondan jälkeen :D

Re: Pyörän Valinta

9.11.2012 1:52

everton kirjoitti:Niin, se M-racerin Hondan hypetys on välillä jopa rasittavaa, vaikka m-racer vaikuttaakin ihan tolkulta ukolta.

Ite en oo merkkiuskollinen mihkään suuntaan, 3 hondaa, 4 suikkaa, 2 kawaa, 2 ktm, 1 jamaha ollu, kaikilla puolensa..ottanu aina sen mistä saanu parhaan tarjouksen :)

ainiin, eka pyörä oli Maico, back in the day.. ;)


Kiitos :lol: Ei nyt, itsellä on takana vissiin 3 Kawaa, 1 KTM, 3 Yamahaa, 2 Suzukia ja 4 Hondaa. Ehkä fiilikseen vaikuttaa se, että toi 2009 mallinen CRF450 oli eka nelipuolikas joka ei tuntunut liian raskaalta mörköltä ajaa ja uskalsin siirtyä ajamaan nelipuolikkailla ja edelleenkin toi nelipuolikas Honda on mulle optimaalinen yhdistelmä kaksipuolikkaan keveyttä ja nelipuolikkaan voimaa. Oikeesti yritän kokeilla eri merkkejä aina kun on mahdollista, mutta toisaalta yritän noudattaa periaatetta "jos ei ole mitään hyvää sanottavaa, älä sano mitään" tai lähinnä jos ei räjäytä tajuntaa, niin ei väkisin. Olen tänä vuonna kokeillut tänä vuonna mm. Yamahan, Suzukin, Hondan ja Kotarin nelipuolikkaita sekä Yamahan, Hussen, KTM:n, Hondan, Suzukin ja Kawan nelipuolikkaita. Kun tuossa kysyttiin, niin Yamahan nelipuolikkaasta voin sanoa että ei sopinut meikäläiselle ja suurimmat ongelmat oli outo ajettavuus (tosi yläpainoinen), jotenkin ilmanohjaimet älyttömän leveät ja imuäänet niin kovat, että ei vaan osannut ajaa. Koneen tehoissa ei ollut vikaa, mutta ei noissa nelipuolikkaissa oikein ikinä ole.

Re: Pyörän Valinta

10.11.2012 16:23

Itsellä ´11 yz450f ja voin sanoa että ainaki varaosien hinnat on jotain ihan käsittämätöntä...kohta pari tonnia menny moottori remppaan ja sitte saa taas pommin varman koneen käyntiin :lol:

Re: Pyörän Valinta

11.11.2012 16:58

Olisit ostanut osat jenkeistä. Säästöä olis tullut varmaan ~puolet.

Re: Pyörän Valinta

11.11.2012 20:04

Loput osat vielä tilaamatta ja suomi hinnat kuultuani....täytynee kokeilla tilailla sieltä.

Re: Pyörän Valinta

11.11.2012 20:21

Siis mitä sä oikein rakennat että pääset kahteen tonniin ilman että kaikki osat on ees kasassa?

Re: Pyörän Valinta

12.11.2012 5:56

Nyt ostetut osat suomesta mäntä.nokkaketju.öljypumppu.staattori.vauhtipyörä.kiertokanki/tasapainoutus.sylinterin hoonaus.kannentarkastus.tiivistesarja....jo pelkkä staattori ja vauhtipyörä 460e ja kaikki nämä meni edellisen omistajan takia ku oli laakeroinu koneen ja laittanut tasapaino akselin mutterin lukite rikan vanhan...siitä tippunut se lipare irti joka hajotti laakerit ym.......eli vielä laakerit ostettavana ja uus tasapaino akseli myös vesipumpun akseli koska se on väljä reikäänsä (tasapainoakseli pyörittää vesipummppua) suomihinta pelkille tasapainoakselin laakereille olisi ollut 2.kpl 207e!!! että kylläpä tuosta hintaa tulee.