5.4.2011 0:00
Helpompi ja vähän halvempi patentti: siirrät kykäkahvaa ihan himona kauemmaks tangon päästä.disme kirjoitti:Laitetaampa nyt tänne, kun kyseisestä pyörästä nimenomaisesti on kyse, vaikka ihan yleispätevä aihehan tämä oikeastaan on.. anygays..
Meikäläisen siroissa sormissa ei oikein tahdo piisata pidemmillä lenkeillä jerkkua lipsutella tuon Raimon melkoisen jäykkää kytkintä, joten kysyisin onko täällä miten onnistuneesti korvattu näitä vaijerikytkimiä tarvikenestekytkimillä? Ja minkälaista mallia suosittelisitte?
Edelliselä omistajalla oli ollut tässä kiinni paljon kehuttu Maguran yleismalli, mutta hintalappu on siinä aika suolainen, päälle 300 rahaa...
Olisiko näistä halvemmista vaihtoehdoista mihinkään: http://www.minimotoracing.fi/index.php? ... cts_id=274
http://www.wandamotor.fi/product_info.p ... ts_id=1904
Alempi ainakin teki ihmeitä 125cc kiinancrossin hervottoman jäykälle kytkimelle, mutta onko tuo letku liian lyhyt isompaan pyörään? Tokihan sen voisi vaihtaa, muttakuneijaksaisialkaanussimaann..
Ja ei ainakaan kauheasti harmita, jos ja kun tuollaisen onnistuu rikkomaan, sillä kestävähän tuo ei varmasti ole Mutta niin se oli Magurakin hajonnut ihan peruskaatumisessa, saisihan noita leluja 10 yhden sellaisen hinnalla..
Jos jollain kokemusta vastaavista systeemeistä tämäntyyppisissä pyörissä, niin olisin kiitollinen jos jakaisitte tiedon kanssani!
5.4.2011 0:12
5.4.2011 13:51
5.4.2011 13:55
disme kirjoitti:Siis kokeiltu on muutamaa eriprofiilista kahvaakin, rasvattu hyväksi, vaihdettu paikkaa, kulmaa, jne. Koko kytkin vaihdettukin hiljattain, mutta ei vaan meinaa saada sopivaksi sitten millään..
Ainakin velipojan TM:n piikin jälkeen tuntuu aika raskaalta..
5.4.2011 14:34
5.4.2011 17:33
suzukiana kirjoitti:Elikkäs pyörä on Suzuki RM 125 -95. Pärrässä on ollut sellaista vikaa että on tulppia alkanut syömään oikeen kunnolla. Oon aiemmin tutkinut vikaa polttoaine puolelta. Mutta tänään päätin alkaa tutkiin sähköpuoltakin kun ei polttoainepuolella tunnu vikaa olevan. Mittailin magneetosta tulevien johtojen ja puolan arvoja.
Ensiöpuolalta (eli magneetolta) tuli kyllä oikea jännite mutta vastus sitten oli n.100 Ohmin luokkaa vaikka se pitäs olla 18-30 Ohm.
Impulssikäämiltä pitäs tulla 3v jännite tai enemmän, mutta sieltä tuli vain 1v. Eli meneekö se vaihtoon?
Ja sytytyspuola, siinä pitäs olla tulpanhatun ja puolalle menevän johdon välinen vastus 12-21kOhm mutta mittari ei sano mitään? Maan ja puolalle menevän johdon välillä pitäs tulla 210 volttia muttei tullut kuin 150 volttia enimmillään. Meneekö puolakin vaihtoon? Mitähän pirua tuon kanssa tekee?
5.4.2011 18:38
6.4.2011 21:14
suzukiana kirjoitti:suzukiana kirjoitti:Elikkäs pyörä on Suzuki RM 125 -95. Pärrässä on ollut sellaista vikaa että on tulppia alkanut syömään oikeen kunnolla. Oon aiemmin tutkinut vikaa polttoaine puolelta. Mutta tänään päätin alkaa tutkiin sähköpuoltakin kun ei polttoainepuolella tunnu vikaa olevan. Mittailin magneetosta tulevien johtojen ja puolan arvoja.
Ensiöpuolalta (eli magneetolta) tuli kyllä oikea jännite mutta vastus sitten oli n.100 Ohmin luokkaa vaikka se pitäs olla 18-30 Ohm.
Impulssikäämiltä pitäs tulla 3v jännite tai enemmän, mutta sieltä tuli vain 1v. Eli meneekö se vaihtoon?
Ja sytytyspuola, siinä pitäs olla tulpanhatun ja puolalle menevän johdon välinen vastus 12-21kOhm mutta mittari ei sano mitään? Maan ja puolalle menevän johdon välillä pitäs tulla 210 volttia muttei tullut kuin 150 volttia enimmillään. Meneekö puolakin vaihtoon? Mitähän pirua tuon kanssa tekee?
6.4.2011 23:28
7.4.2011 0:40
7.4.2011 22:13
8.4.2011 0:20
8.4.2011 8:47
8.4.2011 15:27