Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Re: Tietoa, kokemuksia, yms. (Honda Cr)

7.11.2012 8:21

Se oli aina aika huono lähtee käyntiin, oishan se pitäny sinä vaiheessa tajuta, mutta kävi niin hassusti että kävin ite sillä ajaan, ja kun pysähyin sitte niin se vaan sammu.
No siinä sitte pietettiin vähä taukoo ehk joku 15min, ja oltiin lähös niin eipä se enään lähteny käyntiin....
Sitten ku se aukastiin niin männässä oli jos nyt oikeen muistan niin nimenomaa pakopuolla jälet ja renkaat jumissa.
Eli oli lievästi leipassu kiinni.
Edit: mutta ei se siinä vaiheessa ollu kii enään ko koitettiin polkee.
Kyllä se liikku.

Re: Tietoa, kokemuksia, yms. (Honda Cr)

7.11.2012 10:20

Eli se mäntä oli jo vaihtokunnossa ;)

Re: Tietoa, kokemuksia, yms. (Honda Cr)

7.11.2012 15:46

Vähän outo tapaus, yleensähän mäntä imupuolelta kuluu. Ja voishan sen männän ennen vaihtaa kun tuommosta sattuu :D

Re: Tietoa, kokemuksia, yms. (Honda Cr)

7.11.2012 22:34

Eihän ton vetoakselin(mihin eturatas tulee kiinni) pitäs olla millään kiinnitetty siihen lohkon laakeriin? vai onko vaan niin tiukka sovite? koitin asennusvasaralla sitä varovasti naputella, mut ei irtoa, piti ottaa sieltä kytkimen puolelta vaihderummun päädystä pultti pois, että sain puolitettuu lohkon :roll:

Re: Tietoa, kokemuksia, yms. (Honda Cr)

7.11.2012 22:45

ei ole muulla kuin eturattaalla kiinni.

Re: Tietoa, kokemuksia, yms. (Honda Cr)

7.11.2012 23:41

Niin eipä me sitä hoksattu. Se käynnistys polinki oli rikki niin seki hämäs samalla ko se junttas aina ittensä pohjaa..
Ei tullu itellä mieleen.

Re: Tietoa, kokemuksia, yms. (Honda Cr)

8.11.2012 15:54

Vielä sellainen kysymys tuli mieleen, ku en oo ennen kasaillu noita, nii asennanko kampiakselin stefat kun lohkonpuolikkaat ovat vielä erillään, vaiko sitten vasta, kun kampiakseli on paikallaan ?

Re: Tietoa, kokemuksia, yms. (Honda Cr)

10.11.2012 18:41

Taitaa olla helpompi laittaa ne stefat sinne ennen kampuraa,

Re: Tietoa, kokemuksia, yms. (Honda Cr)

10.11.2012 19:53

Mikä vikana kun pätkii ja röpöttää ja paukkuu ja ampuu putkesta kun yritää mennä piikille? siine 6---> alkaa jumalaton pätkintä. Muuten toimii moitteetta, lähtee hyvin käyntii, ja vapalla pystyy kierrättää sinne 9 tuhanteen. Ongelmat alkoivat kun kävin tankkaamassa, tankkasin 6 litraa 99 oktaanista bensaa ja lisäsin perään öljyä. Sekoittelinja lähdin ajamaan, kunnes huomasin n. 300 metriä ajettuani että pyörä käy erittäin laihalla, kurkotin bensahanalle, mutta se olikin auki? Pyörä pysyi käynnissä vain ryypyllä. Kävi samalla tavalla kuin suutin olisin ollut kokoa 20 :D. No, menin siitä sitten kotio ja avasin kaasarin, en huomannut mitään poikkeavaa. Puhalsin suuttimet ja laitoin takaisin kiinni. Nyt toimi niin kuin kuuluukin mutta se pätkintä.

Mitä tehty: Tulppa vaihdettu, EG,ES,EIX ja eri kärkivälejä,
tarkistettu tulpanhatun johto ja liitännät
cdi boksin johdot ja liittimet
kokeiltu sytytyksen ajoituksen säätämistä
kokeiltu eri suuttimia
pesty ilmanputsari
pakoaukonsäädin toimii

??
Minulla on koson mittarin kierrosanturijohto punainen johto liitetty staattorin pick-up anturaan suoraan, ja maadoitus on samaan ruuviin missä puolankin maadoitus.
Eihän pätkintä voi johtua tuosta kososta, eihän?

Kiitoksia jos joku jaksaa vastata :)

Re: Tietoa, kokemuksia, yms. (Honda Cr)

10.11.2012 21:36

Bensassa vettä? ota kaikki pois ja laita uudet tilalle.

Re: Tietoa, kokemuksia, yms. (Honda Cr)

11.11.2012 13:07

No nyt ois runkolaakerit ja stefat asennettu, sitten taas seuraava kysymys, Pitääkö magneeton puolen laakerikaula olla nimenomaan tiukka ja toisen puolen liukua, eli jos se elää, niin se antaa sieltä vetorattaan puolelta periksi? Näin minulle osien myyjä/kiertokangen vaihtaja neuvoi..

Tossa kun se magneeton puolen laakerikaula on hieman väljä, neuvoi kasaamaan sen laakerilukitteen kanssa.

Pitääkö tuo kampiakseli itse keskittää, vai keskittyykö se automaattisesti, kun sen toisen puolen kaulan laittaa pohjaan ja toinen lohkonpuolikas paikalleen ja ruuvit kiinni?

Re: Tietoa, kokemuksia, yms. (Honda Cr)

11.11.2012 22:19

1st kirjoitti:No nyt ois runkolaakerit ja stefat asennettu, sitten taas seuraava kysymys, Pitääkö magneeton puolen laakerikaula olla nimenomaan tiukka ja toisen puolen liukua, eli jos se elää, niin se antaa sieltä vetorattaan puolelta periksi? Näin minulle osien myyjä/kiertokangen vaihtaja neuvoi..

Tossa kun se magneeton puolen laakerikaula on hieman väljä, neuvoi kasaamaan sen laakerilukitteen kanssa.

Pitääkö tuo kampiakseli itse keskittää, vai keskittyykö se automaattisesti, kun sen toisen puolen kaulan laittaa pohjaan ja toinen lohkonpuolikas paikalleen ja ruuvit kiinni?


Kuulostaa vähän oudolta se, että olis tarkotuksella laakeri ns.väljä, mutta jos myyjä niin saoi ni en sitten tiedä, koskaan en ole hondasta lohkoja avannut, muista merkeistä kylläkin , eikä niissä ainakaan tuommosta ollut, hyvin se sinne yleensä sujahtaa kun laittaa kampuran hyvissä ajoissa ennen asennusta pakastimeen, tai koittaa kunnon kylmä sprayllä jäädyttää. :D

Yleensähän kampiakseli pitää keskittää,

Re: Tietoa, kokemuksia, yms. (Honda Cr)

11.11.2012 23:07

tiukka sen kampuran kuuluu olla kummaltakin puolelta, itse olen parikymmentä 2-tahtikonetta kasannut omaan käyttöön ja kavereille useita, akseli pakastimeen yöksi ja kuumailmapuhaltimella hönkää laakereille just ennen asennusta, ja sama välys kampikammion seiniin molemmille puolille. ,joku voi sanoa muuta mutta ainakin omat(vanhat) pelit on hyvin toiminut näillä..

Re: Tietoa, kokemuksia, yms. (Honda Cr)

12.11.2012 11:27

ei!!

kampura keskitetään vain kiristämällä kytkimen puolella oleva ratas kampuran päähän jolloin kampura ja laakeri menevät yhteen nippuun. Ei tarvitse muuten keskittää. Magneeton puolen kaula saakin olla hieman väljä koska eläminen tapahtuu sillä puolella.

Re: Tietoa, kokemuksia, yms. (Honda Cr)

12.11.2012 19:59

jo kirjoitti:ei!!

kampura keskitetään vain kiristämällä kytkimen puolella oleva ratas kampuran päähän jolloin kampura ja laakeri menevät yhteen nippuun. Ei tarvitse muuten keskittää. Magneeton puolen kaula saakin olla hieman väljä koska eläminen tapahtuu sillä puolella.


Magneeton puolelle se uusi laakeri sujahti ihan vaan laittamalla, ei siis lainkaan voimaa tarvinnut käyttää.
Mittasin digi mikrometrillä, niin magneeton puolen laakerikaula on n. 0.01mm pienempi mitä laakerin sisähalkaisija on, näin koneistajan käsillä se laakeri tuntuu siinä kaulalla ollessaan jopa hieman väljältä.
Teenkö pahan virheen jos pistän sen puolen kaulan ja laakerin väliin laakerilukitetta?

Ja puhun siis kampiakselin laakerikaulasta, en lohkon puolesta.. :roll:

Nyt on vielä uusi ongelma, kun pitäis sen vaihteiston käyttöakselin(sen minkä päässä on kytkin) laakeri löytää, mitat on 20x42x11 mm, paikallisesta laakeriliikkeestä kävin mallin kanssa uuden, mut katoin uutta vasta kotona, niin sehän on 12mm korkea, myyjä ei katsonut mittoja lainkaan, antoi vaan sarjanumeron perusteella uuden, huomenna uudestaan siis asioimaan heille..