Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Re: Pyörän Valinta

18.9.2012 23:32

8ade8 kirjoitti:
ripekosk kirjoitti:
[^lollero^] kirjoitti:Meitän on monta, mutta homoilla on honda.

Mutta joo husqvarna kannattaa unohtaa ihan kättelyssä, tm vaikea ajettava pyörä kokenettomalle kuljettajalle. Kotari paras yli voimasesti vielä valmistettavista piikkisistä, mutta silti kääntysin jonki japanin valmisteen puoleen varma toimisia ja hyväksi todettuja jos vain huolto pelaa. Halpojakin verrattuna kottaraisiin.


Minkälaisia Husqvarna CR:t ovat (Piikkiset)? Verrattuna vaikka Japanilaisiin?


Mikäs niissä tm racingin piikeissä on jos ei sovellu kokemattomalle kuljettajalle?
Mikä siinä husqvarnassa on huonoa? Ja eihän noita japsi piikkejä taida olla kun yamahan. Jos ei lueta kawan ja suzukin vanhoja piikkejä. Mutta joo täytyy nyt miettii et saisin aika läheltä husqvarnan, kotarin ja yamahan.


Tm: niin korkealla tuo kierrosten käyttöalue että jopa sarjarossikurkoillakin vaikeuksia ajaa sillä, Myös pyörässä näkyy tämä Italia, hienosti suunniteltuja komponentteja ja jopa alurunko mutta sähkö ongelmia ja muita ikäviä säästökohteita valmistuksessa.

Husse vaan valitettavasti ihan pommi, ei herneitä kenellekkään. Runkoja poikki, iskarit ei pelaa ollenkaan, tehoton moottori huonolla teho alueella. Ja yksinkertaisesti ei vaan meinaa kestää.

Japanilaiset tosi tasavarmoja suorittajia josta kertoo se että pyöriä ei ole kehitetty viimiseen 10v käytännössä ollenkaan ja silti täysin kilpailu kykyisiä verrattuna ktm:iin. Viimiset 8 pyörää olleet keltaisia, aktiivisesti ajettu kilpaa ja yksi keskeytys 2h kisassa viimisellä kierroksella 30h ajetun männän helman haljetessa. Muuten kaikki tekniset ongelmat menneet täysin omaan piikkiin(ja kaitse mäntä olis pitänyt ennen kiisaa vaihtaakkin :D )

Mutta tosiaan kaikki spekulointi perustuu koeajamisiin ja muitten tekemisen vierestä seuraamiseen. Ktm hyvä vehje europpalaisena ja kaikki japsit toimivia huolloista riippuen.

Re: Pyörän Valinta

19.9.2012 12:38

Minkäslainen on Husqvarna wr 250cc 2t 2002

Re: Pyörän Valinta

19.9.2012 14:39

http://www.nettimoto.com/suzuki/rm/1382666

Tuo liippaisi budjettia aika likeltä, 2100 euroa ollessa aika katto.

Kokemuksia tinkimisestä? Eritoten Kisakoneen pyöriin liittyen. Jos tuon 300 euroa saisi pois hinnasta..

Toinen ratkaisu toki kerätä vähän lisää rahaa ja odotella eri vaihtoehtoja.

Re: Pyörän Valinta

19.9.2012 17:07

kisakoneella tuskin 50e enempää pudottavat hinnasta. pyöriin suoritettu aina perushuollot kisakoneen toimesta eli öljyt, jarrupalat, mahd.renkaat, putsarit ketjut/rattaat jos huonot yms. tällästä peruskamaa johon yleensä menee se 200-300 e kun yksityiseltä ostat. Meillä aina ollut näin kun ollaan sieltä pyörä haettu että siihen nähden hinta kohdallaan.

-pape

Re: Pyörän Valinta

19.9.2012 17:36

onko joku käynyt testaamassa kawan ja hondan -13 vuoden pikkunelarit ? Pitäis nyt uutta pyörää hommata ja noita kahta mietin, mutta ei osaa päättää.. Tällaselle harrastelijalle ei varmaankaan niin suurta merkitystä ole kumman ottaa, mutta jos jollain on noista pahaa/hyvää sanottavaa niin sanokoon :) Riittäs vanhakin pyörä mulle mutta haluan nyt kerrankin uuden että voi keskittyä vaan ajamiseen, ja eikä tulis mitään ylläreitä sitten mitä voi käytettyjen kanssa tulla.

Re: Pyörän Valinta

20.9.2012 9:20

Onko muuten näissä 1999-2006 250cc kakstahdeissa merkittäviä eroja? Jotain tyyliin et suzukissa on heikko alakerta tms.

Oli noista hinnoista edellisellä sivulla puhe, niin nyt olisi periaatteessa ok hintainen -03 Suzuki RM tässä lähellä jota voisi katsomaan mennä. Suzuki itelle vaan vähä tuntematon niin vähä huolettaa. Joten onko esim Hondan tms vastaava moninverroin parempi/kestävämpi?

http://www.nettimoto.com/suzuki/rm/1352619

Tossa!

PS. Vastailkaa vaikka kahvitunnilla jo ; D. Nettimoton hintatasoon nähden edukas pyörä joten luultavasti ostajiakin on enemmän kuin vain minä.

Re: Pyörän Valinta

20.9.2012 10:23

no minä ehdotan honda cr250r 2001 vuosimallia koska on hondan paras 250cc 2 thti vuosi. se on myös ainoa jossa on ollut tuolloin alumiinirunko eli on hyvä ajettava :) kestää todella hyvin (ainakin itsellä)

Re: Pyörän Valinta

20.9.2012 11:09

Semmonen mulla oli hetki sitten kisakoneelta kiikarissa mutta ehti jo mennä.

Suzukia puoltaa tuo hinta suhteessa vuosimalliin ja se, että tuo sijaitsee vain 20 kilsan päässä.

Re: Pyörän Valinta

20.9.2012 12:18

Ainakin ilmoituksesta päätellen tuo suitsa vaikuttaa ihan asialliselta peliltä, eikä noissa 250cc 2-tahtisissa ole (tietääkseni) ollut mitään suurempia vikoja ainakaan yleensä. Käy ihmeessä katsomassa ja kokeilemassa, kun ei tuo matkakaan pitkä ole :D Jos vaikuttaa hyvältä ja ei kuulu mitää ylimääräisiä ääniä, niin uskoisin tuon olevan erinomainen vaihtoehto jo hintansakkin puolesta. :)

Re: Pyörän Valinta

20.9.2012 12:25

No toivotaan ettei ole mitään suurempia vikoja. :D Jos joku tarkemmin tietää niin jakakaa toki tietämyksenne.

Suunnitteilla kyllä olisi tänään tai huomenna mennä paikanpäälle kattelemaan ja kuuntelemaan. :P

Re: Pyörän Valinta

20.9.2012 13:02

Itellä ceeärrä neljättä viikkoa nyt, ei oo koneessa ollu mitään vikaa, mitä nyt piti yks tiiviste vaihtaa kytkinkopasta kun vuosi vähä öljyä. Bensaa ei syö kovin paljo, jotain 8h ajoin tankillisella, eikä ollu taukojakaan paljoa. Kaasari kyllä talvisäädöissä että hyvilä säädöillä ajelee vielä kauemminkin.

Kaverin kans ollaan ajeltu montuilla aika paljon, ja kaverilla on yamaha YZ, niin vissiin kuus ajoreissua ollaan tehty ja sillä on aikas monesti lahonnu se peli, esim yhesti meni laakerit jumiin alakerrasta. Se oli kyllä kuskin vika aikalailla.

Ceeärrästä ei oo muuta ku hyvää sanottavaa

Re: Pyörän Valinta

20.9.2012 13:14

ei ole kyllä minullakaan moitittavaa ceeärrästä :) jos uudelleen pitäisi laittaa 250 2 tahtari nii se olisi honda ;) perkuleen hyvä!

Re: Pyörän Valinta

20.9.2012 14:44

jukke96 kirjoitti:Itellä ceeärrä neljättä viikkoa nyt, ei oo koneessa ollu mitään vikaa, mitä nyt piti yks tiiviste vaihtaa kytkinkopasta kun vuosi vähä öljyä. Bensaa ei syö kovin paljo, jotain 8h ajoin tankillisella, eikä ollu taukojakaan paljoa. Kaasari kyllä talvisäädöissä että hyvilä säädöillä ajelee vielä kauemminkin.

Kaverin kans ollaan ajeltu montuilla aika paljon, ja kaverilla on yamaha YZ, niin vissiin kuus ajoreissua ollaan tehty ja sillä on aikas monesti lahonnu se peli, esim yhesti meni laakerit jumiin alakerrasta. Se oli kyllä kuskin vika aikalailla.

Ceeärrästä ei oo muuta ku hyvää sanottavaa
;)
Viimeksi muokannut 201262 päivämäärä 21.9.2012 0:24, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Pyörän Valinta

20.9.2012 14:45

201262 kirjoitti:
jukke96 kirjoitti:Itellä ceeärrä neljättä viikkoa nyt, ei oo koneessa ollu mitään vikaa, mitä nyt piti yks tiiviste vaihtaa kytkinkopasta kun vuosi vähä öljyä. Bensaa ei syö kovin paljo, jotain 8h ajoin tankillisella, eikä ollu taukojakaan paljoa. Kaasari kyllä talvisäädöissä että hyvilä säädöillä ajelee vielä kauemminkin.

Kaverin kans ollaan ajeltu montuilla aika paljon, ja kaverilla on yamaha YZ, niin vissiin kuus ajoreissua ollaan tehty ja sillä on aikas monesti lahonnu se peli, esim yhesti meni laakerit jumiin alakerrasta. Se oli kyllä kuskin vika aikalailla.

Ceeärrästä ei oo muuta ku hyvää sanottavaa
Sillähän pärjäisi jo tippakisoissakin, litra/tunti, menee vähemmällä kuin mopo... ;)

Re: Pyörän Valinta

20.9.2012 15:15

Ei vittu nyt sit oikeesti. Menee tänkin aiheen idea ihan vituiksi kun annetaan vinkkejä ja kokemuksia yhden pyörän perusteella tai todetaan hinnan perusteella että pyörä on hyvä.

Piikillä ei aja edes tuntia tankillisella jos kahvaa on ollenkaan. Hondan 2001 mallin alumiinirunko on varmasti todella huono ajettava, juurikin siksi että se on ensimmäisiä alumiinirunkoisia.

Suzuki voi olla ihan hyvä harrastepeli tai voi olla että ei. Jos löytyy kuitit ja kaikki tehty hyvin niin kyllähän sen moottorin pitäisi kestää. Pyörässä pitää sit kumminkin kattoo sata muuta juttua ja näissä puolentoista tonnin pyörissä tuppaa olemaan se että saa useemman satasen laittaa lisää ennen kuin pyörä on oikeesti ajettava ja jos jotain oikeesti hajoo tai haluaa viimesen päälle kuntoon niin aletaan olla jo siellä kolmessa tonnissa. Jolla sais sitten muutaman vuoden vanhan pyörän jota ei todennäkösesti tarvis yhtä paljoa laitella. Nää on kompromisseja ja aika pitkälti käyttötarkotuksesta riippuvaa.