Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Re: Pyörän Valinta

6.9.2012 22:40

Luulisin että ongelma on siinä että se kaksatanen on viritetty toimimaan pienillä kierroksilla nykäisemättä(eli sutaisematta) ja jengi ajaa väännöllä sen piikin lootan rikki. Tietysti siinä on muutenkin enemmän potkua. En tiedä onko uudemmissa vuosimalleissa parempi tilanne.

Re: Pyörän Valinta

6.9.2012 22:53

Muistelisin että laatikko-ongelmat oli kaksatasissa joskus 03-05 aikoihin. Eiköhän ne ole korjattu jo..

Re: Pyörän Valinta

7.9.2012 7:01

Anssi_L kirjoitti:Luulisin että ongelma on siinä että se kaksatanen on viritetty toimimaan pienillä kierroksilla nykäisemättä(eli sutaisematta) ja jengi ajaa väännöllä sen piikin lootan rikki. Tietysti siinä on muutenkin enemmän potkua. En tiedä onko uudemmissa vuosimalleissa parempi tilanne.

Jos se siitä johtuu niin kumma kyllä että joku on sillä tavalla onnistunut ajamaan. Tuntui että hitaimmillakin pätkillä vingutti jatkuvasti liian korkeilla kierroksilla, ja sinne väännön ja stumppaamisen rajalle oli aika vaikea päästä tajuamatta jo heittää pienempää silmään. Tuossa pyörässä kun tuntui ihan selkeä ero ala ja ylätehojen välillä, toisin kuin isommissa joilla pystyy patikkoakin ajamaan melko matalalta.
No, eipä tuo sitten meikäläisen ajotyylillä varmaan rikki menis.

Re: Pyörän Valinta

7.9.2012 9:55

Niissä vanhemmissa 200exc on piikin vaihteisto, joka ei tuntunut kestävän 200cc tehoja/vääntöjä. En nyt satavarmaksi sano, mutta muistaakseni -06 mallissa jo vahvempi vaihteisto. :roll:

Re: Pyörän Valinta

8.9.2012 21:16

Anssi_L kirjoitti:Paljonko sillä tuttusi pyörällä on oikeasti ajettu ja kuinka kovaa? Tuo -04 Kawa on todellakin surullisen kuuluisa siitä miten se leviää käsiin.

Omastahan -05 kawasti pamahti kone 3 kertaa 30 tunnin sisään :lol:
rahaa palo yli ostohinnan verran :seko:

Re: Pyörän Valinta

9.9.2012 22:36

Nonii, pääsi toi enduro/crossi kuume yllättämään, ja eihän se auta kuin katsella pyöriä.
Ajeluni koostuisi pääasiassa endurosta, tosin joskus voisi pistäytyä myös crossiradan puolella. Olisi hyvä jos pyörällä olisi kohtuullisen näppärä ajaa myös lyhyitä siirtymiä eli melkeinpä sen olisi oltava myös valkokilpinen. Tietysti olisi hyvä, jos tehoa löytyisi ihan mukavasti, jotenka epäilyttää hieman tollaiset kakspuolikkaat, että tuleeko siihen kyllästymään nopeaan, kun ajoni tulisi tuskin olemaan jäätävää tekniikka-enduroa.
Huoltaminen ei pelota, mutta sitä parempi, mitä vähemmän mitään suurta joutuisi tekemään. Varaosien saatavuus/jälleenmyyntiarvo plussaa. Oon siis puhtaasti kallistumassa "kisapyöriin" jo keveydenkin takia, vai ootteko ihan erimieltä...?
Eli mitäs suosittelisitte meikäläiselle, kun budjetti on max. 6000€.

Re: Pyörän Valinta

9.9.2012 23:26

Kannattaa varmaan koittaa päästä koeajamaan vähän erilaisia pyöriä. Itellä on sellanen fiilis että 450cc pyörät on aika kankeita näille suomailaisille enskapoluille ja 250cc nelarikin kyllä vie ihan riitettävästi ja on näppärämpi taitella koivujen välistä, väittäsin että ajaakin jaksaa aika paljon pidempään. Painoero ei paperilla oo kummonen mutta ne pyörivät massat tekee melkosen eron. Enskapuolella KTM:n 300cc 2-tahti on kai ollut kans aika tykätty vehje. Mutta just esimerkiks KTM:llä on nyt ollut aika hyvin koeajotilaisuuksia, vois olla hyvä sauma kokeilla erityyppisiä pyöriä. Tosin jos kotarin koeajopäiville menee niin kannattaa kyllä ennen pyöränvalintaa käydä jotain japsipyörääkin testaamassa, on melkonen yö ja päivä ero. Huolloissa noilla vehkeillä ei harrastekäytössä mitään ihan mahdottomia eroja oo. Tottakai se pikkunelari enemmän kuluu mutta jos 200h aikana joutuu kerran vaihtamaan männän niin onko sillä nyt sitten niin väliä. Ja ehdottomasti kisapyörää juurikin sen keveyden takia. Sitten tietty mahdollisimman vähän ajettua ja hyvin huollettua peliä alle.

Re: Pyörän Valinta

10.9.2012 8:55

Tuolla budjetillahan saisi melkein uuden pikkunelarijapsin, kannattaa tosiaan yrittää ajella kavereiden erilaisilla peleillä. Kuten kaveri sanoi edellä, niin tuntuma todella erilainen verraten ktm ja japsit. itse muutaman kerran pikkunelari japsia kokeilleena harmitellut, ettei tullut aikanaan hommattua sellaista, kun ovat halvempiakin.
Toki, jos kisoihin lähtee, niin enskavarustuksen rassaukset päälle.

Re: Pyörän Valinta

17.9.2012 16:16

Olen tässä jonkin aikaa katsellut noita 125cc pyöriä. Olen katsellut nytten noita ktm 150 ja 125 crossia myös husqvarnan piikkiä. MItes onko noissa eri valmistamien piikki pyörissä paljonkin eroja? Mitä suosittelisitte ja sellainen vähän ajettu oisi hakusessa eli ei uutta, koska arvo tipahtaa aika huimasti uudesta. JA muuten oon huomannut että tm racing ja yamaha tekee myös piikkejä. Tm racingissä on kaksi sytkäkarttaa, mutta tekeekö sillä mitään? Ja kuinkas paljon saa olla pitutta että pystyy ajaan piikillä? Riittääkö 165cm? Saako noita madallettua jos saa niin kärsiikö ajettavuus? Ainakin tuossa lähellä on tuo motopalvelu orimattilassa että sieltä saisi noihin kotareihin ja jammuihin osia ja huollot saa tehtyä niihin siellä. Itellä on nyt tuo kasivitonen ktm.
Mutta kertokaa kokemuksia

Re: Pyörän Valinta

17.9.2012 21:10

Honta HOnta hoooOOONNTAa!!!

Re: Pyörän Valinta

17.9.2012 23:25

Meitän on monta, mutta homoilla on honda.

Mutta joo husqvarna kannattaa unohtaa ihan kättelyssä, tm vaikea ajettava pyörä kokenettomalle kuljettajalle. Kotari paras yli voimasesti vielä valmistettavista piikkisistä, mutta silti kääntysin jonki japanin valmisteen puoleen varma toimisia ja hyväksi todettuja jos vain huolto pelaa. Halpojakin verrattuna kottaraisiin.

Re: Pyörän Valinta

17.9.2012 23:47

http://www.nettimoto.com/suzuki/rm/1388519

Kyseistä pyörää harkkinut ostavani, jos huollot on tehty ajallaan eikä edessä suurta huoltoa ole hetkeen. Tarkistan asian myyjältä.

Ihmetyttää nämä nykypyörien hinnat! Osa pyytää -99 malleista samaa kuin moni näistä -05-07 Suzukeista. Muutenkin tuntuu Suzuki olevan halvempi kuin muut.

Onko tuo sitten huonompi kuin yammun vastaava tms?

Mietityttää tosin vielä tuo myyjä, nimestä tulee ensimmäisenä mieleen romanialainen koijari..

Sitten tuosta Kisakone Oystä, päällepäin hyvä kuntoisia vehkeitä näyttäisi olevan mutta jotakin keskustelua löysin, että ei välttämättä ole firmalla puhtaat jauhot pussissa?

Re: Pyörän Valinta

18.9.2012 8:00

[^lollero^] kirjoitti:Meitän on monta, mutta homoilla on honda.

Mutta joo husqvarna kannattaa unohtaa ihan kättelyssä, tm vaikea ajettava pyörä kokenettomalle kuljettajalle. Kotari paras yli voimasesti vielä valmistettavista piikkisistä, mutta silti kääntysin jonki japanin valmisteen puoleen varma toimisia ja hyväksi todettuja jos vain huolto pelaa. Halpojakin verrattuna kottaraisiin.


Minkälaisia Husqvarna CR:t ovat (Piikkiset)? Verrattuna vaikka Japanilaisiin?

Re: Pyörän Valinta

18.9.2012 8:07

http://www.nettimoto.com/suzuki/rm/1388519

Kyseistä pyörää harkkinut ostavani, jos huollot on tehty ajallaan eikä edessä suurta huoltoa ole hetkeen. Tarkistan asian myyjältä.

Hintahan on oikea. Netti*omon hinnat aina ns. vaihtohintoja, tai nuorukaisten unia.
Itsekin pakko pitää ylipyyntiä siellä, ettei näytä ihan jaskoilta vehkeiltä, kun halpoja.
Varmasti tuossa suitsassa laittoakin, esim linkut, mutta jos vain koneesta jotain takuuta, niin sinnepäin.

Re: Pyörän Valinta

18.9.2012 11:05

http://www.nettimoto.com/kawasaki/kx/1384233

Tuossa toinen vaihtoehto. Muutama tuota Kawasakia halvempiaki löytyi, mutta olivat aika kaukana. Joten vaihtoehdoiksi valikoitui tuo Suzuki sekä ylläoleva Kawa.

Kawasakin sai tingittyä tasaan kahteen tonniin sähköpostin välityksellä. Huollot näyttäisi olevan ok, alakerran kunnosta kysyin myös mutta ei ole vielä vastannut.

Suzukista pistin myös viestiä mutta ei ole vielä vastannut mitään. Sinänsä houkuttaisi enemmän tuo Suzuki, koska on uudempi. Mutta saa nähdä kuinka sitä on huollettu..

Täysin samaa mieltä noista nettimoton hinnoista! Ei niin mitää järkeä noissa suurimman osan hinnoittelussa.