Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
17.1.2010 21:54
tgamini kirjoitti:No nyt vähän aika vakavoitua ennen kun poliisit koputtaa ovea!
Eli mikä olisi hyvä äänenvaimennin tuommoseen -89 125 yz kun olisi tarkotus saaha ääntä pienennettyä tuonne jäälle ja mehtä (metsä) poluille ja ehkä myös tuonne montullekkin. Ei tarviis olla sitä hintaa sitten niin hirveesti.
Eipä sitä ääntä saa paljoa pienennettyä millään markkinoilla olevalla äänenvaimentajalla. Mielummin avaat vaikka sen vanhan vaimentimen ja laitat villat kuntoon.
17.1.2010 22:17
saa kyllä ääntä pienennettyä ja paljonki mut eriasia mistä löytää 80luvun laitteeseen änkkärin..
ostat jonku enska rännin siihe ja sovitat paikallee.. kai nyt joka kylässä on hitsari mikä hitsaa alumiini korvakot ja väliputken kossupullo palkalla
18.1.2010 11:37
xQ kirjoitti:saa kyllä ääntä pienennettyä ja paljonki mut eriasia mistä löytää 80luvun laitteeseen änkkärin..
ostat jonku enska rännin siihe ja sovitat paikallee.. kai nyt joka kylässä on hitsari mikä hitsaa alumiini korvakot ja väliputken kossupullo palkalla
Eli minä ite
ja saan vielä sen kossupullonkin.
18.1.2010 22:17
no niin apua kaivataan tulinyt hommattua tuo valopuola jammuun kyseessä siis yz 250f vm.08 niin nyt ollaan hukassa niin kuin aina sähkö puolen hommissa jos joku on laittanu niin voiko kertoa että mikä muu piuha on valojen kun se yksittäinen keltainen? musta on maa piuha olettaisin? ja jos joku asiasta tietää niin olis aika hyvä... kiitos nam
18.1.2010 22:49
norjanmies kirjoitti:no niin apua kaivataan tulinyt hommattua tuo valopuola jammuun kyseessä siis yz 250f vm.08 niin nyt ollaan hukassa niin kuin aina sähkö puolen hommissa jos joku on laittanu niin voiko kertoa että mikä muu piuha on valojen kun se yksittäinen keltainen? musta on maa piuha olettaisin? ja jos joku asiasta tietää niin olis aika hyvä... kiitos nam
Virtapäästä tulee vaihtovirtaa, jonka toinen napa on tämä keltainen. Toinen napa on maa, jonka saat pyörän rungosta. Eli virtakäämiin toinen pää on pohjalevyssä kiinni, mikä johtaa sitä kautta runkoon.
18.1.2010 23:57
Älä kytke maihin lainkaan, vaan säädin ja valosähkö kelluvaksi, saat vähän enemmän irti kuin kiiltomadon tai korkeintaan karbidivalon.
19.1.2010 18:20
Tosta YZ:tan kytkinkopasta että siinä kytkinakselin ja kopan välissä on stefa. se vuoti öljyä. lähettiin ottaan sitä irti. Stefan "keskiosa" lähti kyllä irti mutta reunoille jäi niitä palasia eikä tunnu lähtevän millään irti? onko tähän ideoita? ja sitten vielä ostettiin siihen stefasarja niin eikäs tässä paketissa pitäisi olla juuri tuo stefa vai onko joko erityinen? kun ei saatu sopimaan, vaan jää alle millin siitä että sopisi (ulkoreunasta). eikä väkivallalla viiti laittaa. Millä saisi sopimaan? kaverit sanoivat että se ei välttämättä ole stefa mikä siinä on mutta luulis nyt olevan..
Apua tarttis
19.1.2010 22:03
SMK) kirjoitti:Älä kytke maihin lainkaan, vaan säädin ja valosähkö kelluvaksi, saat vähän enemmän irti kuin kiiltomadon tai korkeintaan karbidivalon.
Siis miten ei kytketä maihin ollenkaan vai? ja kuinka paljon valo tehoa tulee tuolla tyylillä lisää? lupailivat että 40w olisi valopään teho ja ostettu on ei käämitetty. Nyt en ymmärrä sitäkään vähää mitä äsken ihan vi**u ulapalla koko valohommasta mutta kyllä se tästä varmaa etenee kun maskin ja katkasiat saa niin pikku hiljaa. mutta tuo käsite kelluva en koskaan edes ole kuullu...
19.1.2010 22:40
Virtapää tuottaa vaihtovirtaa eli pulssissa on negatiivinen ja positiivinen puolijakso. Normaali jännitteensäädin leikkaa vain negatiivisen puolijakson pois ja rajoittaa jännitettä. Tällä ratkaisulla puolet energiasta jää käyttämättä.
Kelluvan maan ratkaisussa otetaan käyttöön kumpikin puolijakso. Tällöin tarvitaan jännitteensäädin, mikä tukee kelluvaa maata (yleensä 4 tai 5 kpl johtoja jännitteensäätimessä). Lisäksi virtapäätä pitää muuttaa siten, että käämin kumpikin pää kytketään jännitteensäätimelle. Eli keltaisen johdon lisäksi joutuu vetämään kokonaan uuden johdon jännitteensäätimen ja virtapään välille. Virtapäästä irrotetaan valokäämin toinen pää irti maasta ja kytketään tämä uusi johto siihen.
Millaisen jännitteensäätimen ostit? Mihin käyttöön ostit valovirtapään? Ylemmällä ratkaisulla saat ihan toimivat endurovalot kesäkelille, mutta ei niillä kovin kummoisia Päitsivaloja polteta.
Valmistajan ilmoittama 40W pitää aika lähelle paikkaansa tyhjäkäyntikierrosten yläpuolella. Kelluvalla maalla saat samasta virtapäästä noin 80W irti.
19.1.2010 23:54
pmc kirjoitti:Virtapää tuottaa vaihtovirtaa eli pulssissa on negatiivinen ja positiivinen puolijakso. Normaali jännitteensäädin leikkaa vain negatiivisen puolijakson pois ja rajoittaa jännitettä. Tällä ratkaisulla puolet energiasta jää käyttämättä.
Kelluvan maan ratkaisussa otetaan käyttöön kumpikin puolijakso. Tällöin tarvitaan jännitteensäädin, mikä tukee kelluvaa maata (yleensä 4 tai 5 kpl johtoja jännitteensäätimessä). Lisäksi virtapäätä pitää muuttaa siten, että käämin kumpikin pää kytketään jännitteensäätimelle. Eli keltaisen johdon lisäksi joutuu vetämään kokonaan uuden johdon jännitteensäätimen ja virtapään välille. Virtapäästä irrotetaan valokäämin toinen pää irti maasta ja kytketään tämä uusi johto siihen.
Millaisen jännitteensäätimen ostit? Mihin käyttöön ostit valovirtapään? Ylemmällä ratkaisulla saat ihan toimivat endurovalot kesäkelille, mutta ei niillä kovin kummoisia Päitsivaloja polteta.
Valmistajan ilmoittama 40W pitää aika lähelle paikkaansa tyhjäkäyntikierrosten yläpuolella. Kelluvalla maalla saat samasta virtapäästä noin 80W irti.
Ihan normaalin säätimen siis kaksi johtoa ja valot on tulossa tällä hetkellä lähinnä katsastus valoiksi kisoihin niin en rupea uutta säädintä ostamaan ja päitsille ei vielä tänä vuonna asiaa niin on aikaa xenonit hommata. Kiitos neuvoista ja vinkistä jos vaikka joskus jaksaisi tota kelluvaa systeemiä kokeilla.
20.1.2010 16:46
Tuleeko syyläreiden alaosasta jäähdytinletkut vesipumpun "kanteen" kiinni? Ei ole ihan varmuutta, että tuliko laitettua letkut oikenpäin pumpulle.
Entä miten 2-syylärisen pyörän nesteenlisäys tapahtuu kun sitä nestettä ei ole tippaakaan järjestelmässä?
Kaadetaanko se vain ihan normaalisti syylärin täyttöaukon kautta ja se sieltä hyppää toiselle syylärille pumpun avulla vai?
Ei ihan ruvennut toimimaan tuo jäähdytyspuoli rempan jäljiltä ku pukkaa jatkuvasti nestettä syylärin ylivuotoletkusta tasaista vauhtia.
21.1.2010 3:15
aksutus kirjoitti:Tuleeko syyläreiden alaosasta jäähdytinletkut vesipumpun "kanteen" kiinni? Ei ole ihan varmuutta, että tuliko laitettua letkut oikenpäin pumpulle.
Entä miten 2-syylärisen pyörän nesteenlisäys tapahtuu kun sitä nestettä ei ole tippaakaan järjestelmässä?
Kaadetaanko se vain ihan normaalisti syylärin täyttöaukon kautta ja se sieltä hyppää toiselle syylärille pumpun avulla vai?
Ei ihan ruvennut toimimaan tuo jäähdytyspuoli rempan jäljiltä ku pukkaa jatkuvasti nestettä syylärin ylivuotoletkusta tasaista vauhtia.
Hiljasta pukkaa olemaan, vai johtuuko vastausen olematon olemassaolo siitä, että kukaan ei ole oikeasti vaihtanut esim, mäntää jolloin vedet pitää laskea, vaan tehnyt korjaamolla.
21.1.2010 6:21
Tuskinpa kovinkaan monella on enää yli 20v vanhaa jammua;)
Letkut on määrämittaisia joten tuskinpa niitä aivan helposti saa vääriin kohtiin laitettua ja nesteet olen omiin muunmerkkisiini laittanut suoraan syylärin korkista, puristellut vähän letkuja ja lisännyt tarvittaessa. Jos järjestelmä puskee nesteet pihalle niin on remontti tainnut mennä ihan vasemmalla kädellä reisilleen
21.1.2010 10:24
33du kirjoitti:Tuskinpa kovinkaan monella on enää yli 20v vanhaa jammua;)
Letkut on määrämittaisia joten tuskinpa niitä aivan helposti saa vääriin kohtiin laitettua ja nesteet olen omiin muunmerkkisiini laittanut suoraan syylärin korkista, puristellut vähän letkuja ja lisännyt tarvittaessa. Jos järjestelmä puskee nesteet pihalle niin on remontti tainnut mennä ihan vasemmalla kädellä reisilleen
Oletin, että uudemmissakin jammuissa ja muissakin crosseissa on 2 syyläriä eli samanalailla se homma luultavasti tehdään vieläkin kuin parikytä vuotta sitten
21.1.2010 11:58
Joo pitäs täyttyä ihan vaan kaatamalla nesteet sisään niin nuo kummatkin syylärit, ainakin mulla tekee niin. Miks et hyvä mies käytä sitä antamaani osoitetta niin siellä on kaikki mihin mikäkin menee ja miten
katoppas taas tuolta niin selviää onko letkut oikein ja jos on eikä vesi mene niin sitten siellä on hiiri menny putkeen
http://www.yamaha-motor.com/sport/parts/home.aspx Missä päin muuten asut?