Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Re: Tietoa, kokemuksia, yms. (Honda Cr)

5.10.2012 22:23

a.c.e kirjoitti:
Mixmax kirjoitti:Nyt jos joku tietää rattaista jtn niin voisi sanoa mielipiteensä!


Elikkä tässä on 5 ratas toisesta akselista. johtuuko vaihteen naksutus tästä? onko vaihtokunnossa, minusta ei ole mutta en tästä asiasta tiedäkkään varmaankaan tarpeeksi :lol:

http://s1292.beta.photobucket.com/user/mixmax4/library/


Molemmat rattaat vaihtoon, niin alkaa toimimaan.


Ei oo mikään ihme, ettei oo toiminut. Nuo kytkentähampaat on ihan finaalissa...

Re: Tietoa, kokemuksia, yms. (Honda Cr)

6.10.2012 13:27

Kiitoskia, täytyneepi käydä maanantaina bikeworldista tilaamassa. :S 150 euroa tuohon ainakin uppoaa... Elkein nuit pysty koneistaan suoriksi? :D

Re: Tietoa, kokemuksia, yms. (Honda Cr)

6.10.2012 21:55

No roskapönttöralli miehethän hitsais ja viilais rossi miehet pistää kaikkia uusiksi :)

Re: Tietoa, kokemuksia, yms. (Honda Cr)

6.10.2012 22:22

Tuoppii_ kirjoitti:Oisko kellää vanhemman cr250 paisaria. Käykö 97 Paisarit esim 96?


http://www.motot.net/talli/osat/id45365/

Re: Tietoa, kokemuksia, yms. (Honda Cr)

7.10.2012 10:00

1st kirjoitti:
^^jünther^^ kirjoitti:Taitaapi olla hondan vakio mäntä tuo 54mm , muistelisin


Mistäs ja millaista mäntää kannattas katella, wiseco vai prox ?

Tossa jossain verkkokaupassa pisti silmään Namura merkkinen mäntäsarja, oli aikas edullinen (79e) onko kellään kokemuksia tekeekö mitään, vai jätänkö suosiolla ostamatta ja hommaan merkkituotteen (edelleen ne wiseco/prox) ?


Joskus olen itse tuota namuraa käyttänyt, sillon itsekin epäilin, että uskaltaako vai eikö, mutta kehuskeltiin, että on ihan hyviä mäntiä ja kelkkamiehet suosii kovasti ni ajattelin että kyllä sillä sitte varmaan uskaltaa ,

Sitten tämmönen kysymys että, mikähän mahtaa olla 125 -95 vuoden hondassa kaasarin perussäätö, suuttimet on vakiot mutta kuinka paljon säätöruuvia ulos? entinen omistaja sen kiertänyt vituilleen, kun pyörä ei käynyt :D

Re: Tietoa, kokemuksia, yms. (Honda Cr)

7.10.2012 15:35

^^jünther^^ kirjoitti:Joskus olen itse tuota namuraa käyttänyt, sillon itsekin epäilin, että uskaltaako vai eikö, mutta kehuskeltiin, että on ihan hyviä mäntiä ja kelkkamiehet suosii kovasti ni ajattelin että kyllä sillä sitte varmaan uskaltaa ,

Joo pitänee miettiä hommaanko sen, kuulostais joltain japanilaiselta merkiltä ihan?

Sitten seuraava kysymys, nää projektit kun usein tuppaa laajenemaan, niin ajattelin että jos talven aikaan pikkuhiljaa ostelis osat ja pistäs uuden kiertokangen ja runkolaakerit kerralla, kun auki on kone ja kun noissa hieman välystä jo on, tulispahan mahollisimman pitkäaikanen kone(tarvittaessa noillakin ajas vielä, mut olispahan talveksi hieman projektia)
Osatkaan kun ei näyttäs kun ~250e kaikkineen maksavan?

Niin tuota että millainenkohan homma tuo kone on avata, joskus 10 vuotta sitten oon tunturi-mopon puch moottorin avannu, ja siitä jäi huono kuva, kun siellä on niitä irrallisia neulalaakereita, ja tietenkin ne ekakertalaisella levahti pitkin lattiaa ;D niin että onko tossa sellaisia, vai pysyykö kaikki yhtenä pakettina kun lohkot puolittaa? Pitääkö jotain ottaa huomioon jos aukasen ton ite ?

Saiskohan netistä jostain koneen räjäytyskuvaa ?

Tietoa, kokemuksia, yms. (Honda Cr)

7.10.2012 17:29

Löysin joskus aikas hyvän kuvallisen purku-oppaan tohon motille eikä sen perusteella kovin vaikeaa ole. Koitan kaivella jos löytäsin sen jostain...

Re: Tietoa, kokemuksia, yms. (Honda Cr)

8.10.2012 18:52

Tällaista ainakin löytyi, tosin 250/500 malleihin. Tiedä sitten onko kuinka suuria eroja piikkiseen.

http://downloads.hondatech.info/Moto/CR ... ENG%29.pdf

Siinä ihan ohjeet koneen aukaisuun, jos Lontoo taittuu ja jaksaa lukea. Kuvistakin voi jotakin hyötyä olla.

http://downloads.hondatech.info/Moto/CR ... tugese.pdf

Siinä sitten jonkinmoista räjäytyskuvaa, kielenä tosin portugali.

http://downloads.hondatech.info/Moto/CR ... 281%29.pdf

Tuosta vielä omistajan käsikirja, portugaliksi sekin.

Re: Tietoa, kokemuksia, yms. (Honda Cr)

10.10.2012 16:48

https://www.dropbox.com/s/4i8xlog8fdi66 ... .38.46.jpg

Mites tuo t-pala tuosta nyt irroitetaan?

Re: Tietoa, kokemuksia, yms. (Honda Cr)

10.10.2012 20:26

trollol kirjoitti:https://www.dropbox.com/s/4i8xlog8fdi66bb/2012-10-10%2016.38.46.jpg

Mites tuo t-pala tuosta nyt irroitetaan?


Ite just tänään purin tosta omasta etuhaarukan irti, niin tuoreesta muistista sanon, että se mutteri siitä yläpäästä auki vaan, mikä näyttää olevan vielä paikallaan tossa, niin lähtee alaspäin koko paketti irti..

Edit: siis tuo alempi mutteri, millä laakerit kiristetään

Re: Tietoa, kokemuksia, yms. (Honda Cr)

10.10.2012 20:30

Joo pitää huomenna kokeilla, kiitti.

Re: Tietoa, kokemuksia, yms. (Honda Cr)

10.10.2012 21:58

haluaisko kukaan vaihtaa JD säädettävää cdi boxia vakio boxiin? voin myös myydäkki jos joku tarvii enempi tehoa rossiin:D sopii cr 125 04-07. paikallaan nyt 2007 vuosimallissa

Re: Tietoa, kokemuksia, yms. (Honda Cr)

11.10.2012 12:15

Sattuuko jollain olemaan myytävänä 06 piikkiin jotain muuta, kuin vakioänkkää? Saa tarjota.

Re: Tietoa, kokemuksia, yms. (Honda Cr)

11.10.2012 19:04

http://i7.aijaa.com/b/00842/11077383.jpg
http://i2.aijaa.com/b/00560/11077384.jpg

Haittaakohan nuo jäljet? Ainakin toimi vielä ennen kuin purin yläkerran.

Re: Tietoa, kokemuksia, yms. (Honda Cr)

11.10.2012 23:10

http://s1292.beta.photobucket.com/user/ ... view=media

Aloin tuossa miettimään että kun on sylinteri putkitettu, niin mitäköhän pitäisi tehdä nuille kanaville, voisin jo itse sanoa että ei ole viilattu, koska huomaan että nuissa kanavissa on putken kohdalla 0.1-1 mm hyppyri. Pitäisikö nämä viilata pois? Mihin suuntaan noita sivukanavia vissiinkin huuhtelu tai imu aukkoja nuo ovat niin ei saisi viilata? ymmärtääkseni niiden kohdistuksessa täytyy olla tarkkana. ei meinaan tunnu repivän tuo pyörä tarpeeksi vaikka uusi mäntä ja kytkin huollettu. ei vuoda tai muuta vastaavaa. pyörä mielestäni hyvissä säädöissä, joten ainoa mitä keksin niin olisi tämä joka söisi tehoja. Ja muutenkin mitä kannattaisi tehdä että paranisi tuo kulku (vääntö ja kierrokset, piikki)? lohkotkin auki tuossa että kenties valujälkien viimeistely ja kampikammiota hioa niitä kulmia heti läppärungon alla? kiitos jos joku jaksaa neuvoa hieman :)

edit. ja osaako joku sanoa onko pakoaukkoa viilattu sivuille päin tuon pa säätimien luistin perusteella? kun on vähän rakoa tuossa reunasta luistiin.

kiitos.