Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
31.8.2012 22:34
No se on ihan järkyttävä tankki. Old school-nelarimeininkiä.
31.8.2012 23:58
Eli ei ole järkevää mennä hankkimaan?
1.9.2012 11:43
No mikä ettei,jos sattuu hyväkuntoinen yksilö löytymään halvalla..ihan toimivia laitteita ne on ja osia löytyy hyvin.
mutta alleviivaan sanaa hyväkuntoinen,on kumminkin sen verran monimutkainen hässäkkä toi vanhempi yamaha että ei kannata koskea semmoseen peliin missä on puolet kierteistä korkannut..
1.9.2012 12:29
Minkälainen ero on 250cc endurossa verrattuna 300cc? Löytyskö arviota painoerosta? Kumpi alottelijalle?
2.9.2012 9:02
Jos Ktm vehkeistä puhutaan, niin 250, joko 2t tai 4t hyvä aloittelijalle. Itsellä tosin 300.
Minusta 250 2t paras, ja halvin. Toki vehkeiden pitää olla kunnossa.
2.9.2012 14:29
Seppoman kirjoitti:Minkälainen ero on 250cc endurossa verrattuna 300cc? Löytyskö arviota painoerosta? Kumpi alottelijalle?
Jos meinasit 2t pyöriä niin puolikas on jonkinverran väännöttömämpi ja räväkämpi, vetomiesten peli.
Kolmesatku mielummin aloittelijalle, tosi helppo peli ajaa ainakin kun itse tollasella alottelin. Mukavan pehmeä ja samalla voimakas vääntö alakierroksilla. Välillä tuntuu jossain kivikkoisessa ylämäessä että nyt pitäisi jo koneen stumpata mutta vielä vaan vääntää menemään.
Ei noissa painoerosta juuri voida puhua.
2.9.2012 21:27
Moro!
Ihan koko keskustelua en malttanut kahlata läpi, joten vastaus voi löytyä jo aiemmista viesteistä ja pahoittelen laiskuuttani.
Täältä löytyy siis enduro kuumeen saanut, joka olisi kokeneempien vinkkejä vailla pyörän valintaan. Nuorempana tuli jonkun verran crossia ajeltua, mutta viimeiset 10 vuotta lähinnä katupyörillä. Koko 182/76. Helposti ajettava pyörä olisi hakusessa.
Kiikarissa muutama varsin erilainen pyörä ja apua siis tarvittaisiin. Käyttötarkoituksena olisi ajaa metsässä, mutta myös lyhyitä siirtymiä. Helppohuoltoisuus plussaa.
Ehdokkaat:
- Husgvarna te 310. (-10 vuoden malli, pienillä tunneilla. Pyörässä myös Öhlins iskarit.)
- Uusi KTM 200 exc
- Uusi KTM 300 exc
- Joku muu?
Kiitoksia jo etukäteen avusta
3.9.2012 1:10
kotareista ei oo kokemusta eikä ole tulossakaan.. mutta husse on huippu vehje
3.9.2012 7:07
Jos se husse on vähääkään samanlainen ajaa kuin ktm 350exc-f, niin sanon suoraan että paljon huolettomampi ja helpompi ajettava kuin 300exc. Mutta johtuu juuri siitä nelitahtisen pehmeästä väännöstä.
200exc:tä joutuu ajamaan kuin piikkistä kun vertaa kolmesatkuun, jota suosittelisin jo huoltovälienkin kannalta jos kakstahtiin meinaa päätyä.
Yllä onkin jo lätinää kolmesatkusta, täytyy vain lisätä että helppohuoltoisempaa enduropyörää saa hakea, nimim. koneella ajettu reilu 300h aikoinaan ja laakereissa ei tuntunut juuri mitään kun pyöritteli. Mun mielestä perusharrastajan ajotunneilla ei mistään kunnon huolloista edes voida puhua tolla pyörällä, pelkkää öljynvaihtoa yms, ketjujen/rattaiden vaihtoa, sitten moni jo myykin ennen koneremonttia.
3.9.2012 8:33
Husse toki kiinnostaisi pyöränä ja olisi tosiaan vähän ajettu (207km), mutta varaosien saanti vähän arveluttaa.
Kotareista on noita lätinöitä tullut luettua melko paljonkin ja niiden perusteella ei itselle ole kristallinkirkasta, että kumpi em pyöristä olisi parempi omaan käyttöön. Ei toi exc 200 kuitenkaan niin mahdoton huoltoväliltään ole ja rekluse vois helpottaa turhia stumppailuja, joita alhaisempi vääntö mahdollisesti aiheuttaisi?
3.9.2012 9:50
Mietintämyssyn alla ollut husse olis tämä:
http://www.nettimoto.com/husqvarna/te/1 ... yvasmarine Mitä raati on mieltä, onko tuossa hinta kohdillaan ja kannattaako harrastelijan maksaa öhlareista?
Hintaahan tuolle tulisi vielä lisää, kun/jos sen valkokilpiseksi hakisi.
3.9.2012 10:35
Takaiskari kyllä näyttäisi olevan vakio sachsi. Edessä näköjään öhlinsin ttx-kitti, eli sisuskalut on uudet. Mielestäni harrastajalle vähän turhaa hifistelyä, varsinkin kun vakiotkin saa yleensä toimimaan ainakin simmittämällä ihan riittävän hyvin, mutta jos tuollaisia palikoita mukaan saa järkihintaan niin mikäs siinä. Eri asia sitten onko tonni enään järkihinta??
Ja muutenkin, pyörä on mielestäni hieman kallis. Voihan se olla uuden veroinen jne, mutta kuitenkin jo 10-mallia. Tuolla ajat vuoden ja 100h niin sen joutuu melkein lahjoittamaan jos pyörästä eroon haluaa. Tietysti jos vaihtoehtona on uusi ktm, niin kyllähän niistäkin hinta tipahtaa. Ehkei kuitenkaan yhtä rajusti kuin hussesta.
Jos tuota valkokilpisyyttä vielä pohdiskelee taloudelliselta kantilta, niin kannattaa ostaa piikki. Veron osuus on pieni ja helppoja myydä eteenpäin. Siirtymillä ei ole tietysti kovin mukavia, mutta ainakin perinteisessä suomienskassa toimii mainiosti.
3.9.2012 10:49
[quote="Hermanni Hiiri
Jos tuota valkokilpisyyttä vielä pohdiskelee taloudelliselta kantilta, niin kannattaa ostaa piikki. Veron osuus on pieni ja helppoja myydä eteenpäin. Siirtymillä ei ole tietysti kovin mukavia, mutta ainakin perinteisessä suomienskassa toimii mainiosti.[/quote]
Eihän ne verot mitenkään päätä huimaavia ole 200 exc:ssä. Sain tarjouksen uutukaisesta valkokilpisenä 8100€. Pyörässä olisi kuitenkin piikkiä enemmän vääntöä.
3.9.2012 10:57
Ei olekkaan, mutta 200-kuutioisen jälleenmyynti on huomattavasti vaikeampaa. Löytyy katsos tuhansia mopo-jonneja jotka haluaa seuraavaksi pyöräksi kisaenskan(!!!) ja osan vanhemmilla on jopa rahaakin. Tämä takaa piikkisen hyvän jälleenmyyntiarvon.
3.9.2012 11:58
Ihan hyvä pointti. En kuitenkaan osaa laittaa sitä jälleenmyyntiarvoa 1. prioriteetiksi, vaikka tietty silläkin vaikutusta päätöksentekoon on.