Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
25.1.2011 22:31
Slerpa_ kirjoitti:CDI-boksia siis ei löydy mistään. Ilmeisesti näissä pitää olla semmonen kun kärjetön sysytys on?
Tossa sitten yksi kuva toisiopuolasta:
http://www.motot.net/galleria/kuva37012/Ilmeisesti ei ole alkuperäinen puola? Itse ajattelisin että tuossa voisi olla se syy, miksei kipinää ole näkynyt, ja CDI-laatikon puuttuminen voisi olla kanssa yksi syy.
Myöskin DC Plasticsilla kaikennäköstä osaa.
Onko kauppa luotettava? Onko kukaan tilannut tuolta mitään?
Joo toihan on ihan pv:n tarvikepuola ja jos ei cdi:tä löydy niin eikait se kipinää anna sitten, vaikka huhuttu, että ilmajäähdytteiseen 80cc raimoon jotkut saaneet kipinää pelkällä pv:n puolalla, eihän nuo virtavehkeet paljoa ainakaan näytä erilaisilta. Ja sen cdi-boksin paikkahan on siinä emäputkessa numeroläiskän alla, ainakin -79:ssä.
http://www.motomaster.fi/kauppa//produc ... .php?p=217 Tuosta uutta cdi:tä ja sytytyspuolaa samassa paketissa.
25.1.2011 23:23
Pitänee tommonen tilailla.
Tuo siis kannattaa/pitäisi laittaa sinne emäputkeen, jossa sen CDI-boksin olisi pitänyt olla? Vai kannattaako tuo jotenkin laittaa sinne puolan paikalle?
Kysynkin nyt jo etukäteen, että miten nuo johdot pitäisi vetää. Tuo yksi toiselta puolelta tuleva on selvästikkin tulpanjohto, mutta entäs nuo 2 tuolla toisella puolella olevaa reikää? Toiseen tulee kai maadotusjohto, ja toiseen se johto, mikä lähtee ensiökäämistä,vai miten?
Mimmonen tulppa tämmäsessä pitäisi olla vakiona? Tuossa omassa oli joku NGKn 6 lämpöarvonen tulppa, joka taitaa olla jonkin verran liian kuuma tohon. Kannattaako ottaa joku erikoispäälysteinen tulppa (platina tai joku semmonen) vai kestääkö normitulppa ihan hyvin?
Ja varmaan olisi myös hyvä vaihtaa kaikki yläpään tiivisteet tosta kun tuon pytyn avaan myös tässä lähiaikoina. Ilmeisesti tuommosen sarjan tiivisteet menee -78 malliseenkin rämään, kun kerran ilmajäähyjä ovat 79-80 mallisetkin RMmät:
http://www.mpt.fi/index.php?ukey=product&productID=38561Mimmostakaan mäntää en löytänyt mistään päin internettiä. Vesijäähyihin löytyy mäntää, mutta ilmajäähyyn ei. Ilmeisesti nuo vesijäähyn männät eivät sovi ilmajäähyyn? Voisiko joku antaa linkin johonkin laadukkaaseen, mieluiten taottuun mäntään?
Sitten semmosta huomasin tosta, että kaasarista en löytänyt tyhjäkäyntiruuvia, enkä edes paikkaa sille. Kuuluuko tuossa olla semmosta? Sen ilma/seos ruuvin löysin. Kaasutinhan oli Mikuni vm32ss.
26.1.2011 9:13
Slerpa_ kirjoitti:Pitänee tommonen tilailla.
Tuo siis kannattaa/pitäisi laittaa sinne emäputkeen, jossa sen CDI-boksin olisi pitänyt olla? Vai kannattaako tuo jotenkin laittaa sinne puolan paikalle?
Kysynkin nyt jo etukäteen, että miten nuo johdot pitäisi vetää. Tuo yksi toiselta puolelta tuleva on selvästikkin tulpanjohto, mutta entäs nuo 2 tuolla toisella puolella olevaa reikää? Toiseen tulee kai maadotusjohto, ja toiseen se johto, mikä lähtee ensiökäämistä,vai miten?
Mimmonen tulppa tämmäsessä pitäisi olla vakiona? Tuossa omassa oli joku NGKn 6 lämpöarvonen tulppa, joka taitaa olla jonkin verran liian kuuma tohon. Kannattaako ottaa joku erikoispäälysteinen tulppa (platina tai joku semmonen) vai kestääkö normitulppa ihan hyvin?
Ja varmaan olisi myös hyvä vaihtaa kaikki yläpään tiivisteet tosta kun tuon pytyn avaan myös tässä lähiaikoina. Ilmeisesti tuommosen sarjan tiivisteet menee -78 malliseenkin rämään, kun kerran ilmajäähyjä ovat 79-80 mallisetkin RMmät:
http://www.mpt.fi/index.php?ukey=product&productID=38561Mimmostakaan mäntää en löytänyt mistään päin internettiä. Vesijäähyihin löytyy mäntää, mutta ilmajäähyyn ei. Ilmeisesti nuo vesijäähyn männät eivät sovi ilmajäähyyn? Voisiko joku antaa linkin johonkin laadukkaaseen, mieluiten taottuun mäntään?
Sitten semmosta huomasin tosta, että kaasarista en löytänyt tyhjäkäyntiruuvia, enkä edes paikkaa sille. Kuuluuko tuossa olla semmosta? Sen ilma/seos ruuvin löysin. Kaasutinhan oli Mikuni vm32ss.
nakkaas yv:llä sähköposti osotees.. kunha löydän kirjan niin voin tuhon sähkö kaavionn auttaa. 78 ei käy uudemman tiiviste sarja, vanhemissa kun on kannen tiiviste pelkkä kupari rengas ja pytty alapäästään erilainen. soitteles nakkilan pyörään ja mopoon, luulisi vielä tuohonkin mäntä ja tiivisteet löytyvän
ja 9 tulppa tuohon on suositus mutta töristely käytössä menee ihan normi 8.. platina ym. ei tuollaisessa hytötyä
ja et sää rossi vehkeeseen tyhjäkänyntiä tartten
27.1.2011 11:57
Jos jollain on 2004-2007 suzukin moottoria/kokonainen pyörä esimerkiks purettuna, niin täällä olis ostaja. Meni tuosta omasta lohkot kun tippu männänhelma alakertaan, tarttis saada pyörä nippuun kun ei tollasenaan oo oikein minkään arvoinen. Uudet lohkot on vähän suolaisen hintaiset toimintakuntosena 2500e arvoiseen pyörään. Ja tietty jos jollain löytyy moottori ja haluaa tuosta muuten lähes alkuperäiskuntosen ns. rullaavan rungon niin onnistuu niinkin päin. Eli lohkot/moottori/pyörä haussa järkevään hintaan.
Niin ja ebayt, purkaamot ym. käyty läpi, googlella muutama tunti tullu etsittyä, näitä ei siis tarvitse ehdottaa.
27.1.2011 21:09
Auts..ihan vaan mielenkiinnosta millä tunneilla helmat tippuivat ja minkä merkkinen mäntä?
28.1.2011 1:26
Tosta ei vielä tiedä mikä on muna ja mikä kana, vettä on ainakin välissä ollu ja kannentiiviste korventunu. Mäntä oli Namura A-kokoo, joilla ajettu kotareissa jopa 100h (suzukin/kotarin männät käy ristiin) ja ihan hiljattain uusittu. Erityisesti tässä ainakin mua harmittaa se kun tiedän miten kyseistä pyörää on pidetty, viime kesästä tähän päivään OA on uusinu siihen kutakuinkin kaiken, eli panostanu ens kauteen ed. omistajan raiskauksen jäljiltä kaiken ja kelle se huono tuuri käy? Suht suuri vääryys.
Just availin yhden nelarin, johon omistaja päätti "jo" 4kk ajon ja todellisuudessa ties kuinka monen tunnin tai litran jälkeen, VAIHTAA ÖLJYN MOOTTORIIN! Siis viikottaista ajoa, nyt "JO" öljynvaihto. Arvatkaa mitä sieltä tuli sisältä... ja kone vielä kävi ja toimi täysin, ainoo vaan et öljyä vaihtaessa tuli metallia... kyseinen hemuli pääsee remontista halvemmalla... jollain se näemmä vaan toimii et tuurilla ne laivatkin seilaa, eikä mee tuurit sen mukaan kun kuulus...dame.
28.1.2011 12:09
OA243 kirjoitti:Jos jollain on 2004-2007 suzukin moottoria/kokonainen pyörä esimerkiks purettuna, niin täällä olis ostaja. Meni tuosta omasta lohkot kun tippu männänhelma alakertaan, tarttis saada pyörä nippuun kun ei tollasenaan oo oikein minkään arvoinen. Uudet lohkot on vähän suolaisen hintaiset toimintakuntosena 2500e arvoiseen pyörään. Ja tietty jos jollain löytyy moottori ja haluaa tuosta muuten lähes alkuperäiskuntosen ns. rullaavan rungon niin onnistuu niinkin päin. Eli lohkot/moottori/pyörä haussa järkevään hintaan.
Niin ja ebayt, purkaamot ym. käyty läpi, googlella muutama tunti tullu etsittyä, näitä ei siis tarvitse ehdottaa.
Luotettava kauppias, jolta olen tilannut lukuisia kertoa:
http://global.ebay.com/04_RM125_RM_125_crankcase_cases_case_set_22/190462131379/itemhttp://global.ebay.com/05_RM125_RM_125_crankcase_cases_case_set_21/380283667203/itemSaksasta halvalla:
http://cgi.ebay.de/RM-125-RM125-05-K5-Motor-Motorblock-Engine-Neu-/360318937907?pt=Motorrad_Kraftradteile&hash=item53e4aeab33#ht_3748wt_905
28.1.2011 14:03
Mikä tulppa olisi sopiva rm 125 vm.1995 pärrään? Joku denso oli viimeksi mutta niihin paskoihin en enää mielellään sekaannu. Eli mikä olis sopiva ngk:n tulppa?
28.1.2011 17:27
Juu Densot on paskaa, tottakai. Sulla ei taida olla prätkän säädöt kondiksessa, itellä kestänyt Denso päältä vuoden. Joka pyörässä paitsi DRässä Denson tulppia.
28.1.2011 17:51
Joo o´n sitä nyt säädelty vähän mutta ku sais vielä tulpan hommattua nii vois testata, mutta on vaan semmonen periaate että ei densoja. Huonoja kokemuksia autoissaki niistä. Mikähän ngk on sopiva? Mitenhän b8es pelais?
28.1.2011 18:00
Netistä kattelin nopiaa niin porukka suosittelee BR8EG tai BR8EIX tai BR8ES 96 vuotiseen, varmaan sama moottori, eikös nuo ollut 01 tms vuoteen samaa kamaa.
30.1.2011 12:22
Juu mikähän tossa paskassa nyt mahtaa mättää: olin yks ilta n. -1 kelissä lähössä ajamaan, no kylmällä koneella lähin kun kaveri oli ootellu jo puoltuntia ja sammu siihen. Noh ei muutakun vähänkäytetty tulppa tilalle (entinen oli öljyinen), kävi ekalla polkasulla muutaman tahdin ja sitten ei mitään. Putsasin, uusiks sama homma, tätä toistu kaikilla neljällä tulpalla kunnes se yhellä BR8ESällä läks käymään, tuntu toimivan ihan moitteetta, ajoin siinä n. 1,2km matkan toiselle kaverille ja tänäaamuna lähti pirteästi ekalla käymään, mutta sammui n. 100m ajon jälkeen ja tulppa märkä. Putsasin sen puhaltelemalla voimakkaasti ja näytti kuivalta, muttei lähtenyt käymään.
Ilmanputsari putsattu, kaasaria tyhjennelty, bensat vaihdettu ja tulppien kanssa säädetty (yhtäkään upouutta ei kuitenkaan testattu) eli mikä mahollisesti vialla?
E: Prätkä siis Suzuki RM250 '08, tällä hetkellä vakiosuutin yms, ajotunteja alle 25
30.1.2011 13:36
Kiitti pmc! Noi Saksan lohkot on niin naurettavan hintaset että varmaan ne tilaan jos vaan sais nyt selville sopiiko. Eli muistelin että 04 vuodesta ei oo moottori muuttunut, mutta jotakin on ilmeisesti muuttunut, kun 05 ja 06- lohkoja myydään eri tuotenumerolla. Näin vkloppuna en ketään suzuki tietäjää onnistunu saamaan kiinni, muistaisko joku täällä mikä 06 mallin moottorissa oli uutta? Kampiakseli nyt ainakin on sama. Pyörä siis edelleen Rm 125.
Edit: Kampiakselikin eri tuotenumerolla, mutta tarvikekampurat sopii 04-07, ei kai tässä muu auta kun huomenna soitella asiantuntijoille.
31.1.2011 12:48
Hepex: Ootko katsonut liikkuuko kaasuttimen koho niin kuin pitäisi? Entä oletko katsonut kaikki sytytyksen kaapelit että ei pssäe maadoittamaan mistään? Ihme vika kyllä..
31.1.2011 15:38
Mistä saa etujarru levyn?