Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
28.8.2012 12:32
Mun mielestä piikissä on liikaa tehoa ja siinä vaan laiskistuu kun ajaa pelkällä väännöllä. Esim. joku kasikymppinen isopyöränen TM luistavalla kytkimellä on just hyvä, niin oppii kierrättämään kunnolla
Mutta siis vakavasti ottaen, sen verran tulee eri pyöriä kokeiltua, että jonkunlaista käsitystä on mikä on ainakin itselle hyvä pyörä. Viikonloppuna esimerkiksi testasin kaikki enskakotarit piikistä nelipuolikkaaseen ja koska olen niin hidas ajamaan kunnon juurakko/kivikko/kura Suomienskaa (käytännössä trialhengessä ykkösellä tapeilta pompotellen) niin kaikkein mukavin oli piikillä körötellä, kun ei lisäteholla olisi mitään tehnyt. Samalla selvisi entistä selvemmin, että crossi on mun laji ja enska ei. Ja tänä vuonna oma vauhti on noussut selkeästi vaikka treenaamisessa tms. ei ole muutosta eli luultavimmin pyörä ja siihen asennettu Maguran hydraalikkakytkin ovat auttaneet vauhdin kehittymisessä. Jos tuntuu pahalta toi Hondan hehkuttaminen, niin ei kannata meikän kommentteja lukea.
28.8.2012 14:44
Pakko kommentoida kun viikonloppuna ekaa kertaa koitin -11 mallin 450 hondaa. Oli kyllä yllättävän ketterä peli ja nimenomaan helppo ajaa. Aivan eri maailmasta kuin -09 450 yammu jolla ajoin joskus.
Mutta se kytkin oli aivan karsee! Jäykkä ku mikä! Toi magura olisi varmaan ehdoton hankinta tuohon pyörään. Mutta ei mulle silti nelari kuumetta tullut, toi mun 2t on vaan niin hauska vekotin!
28.8.2012 15:11
josko kirjoitti:Mutta se kytkin oli aivan karsee! Jäykkä ku mikä! Toi magura olisi varmaan ehdoton hankinta tuohon pyörään.
Itseasiassa uutena (tai siis uudella vaijerilla) se kytkin on vakiona ihan ok (eli olisko vähän päässyt jo likaatumaan/kuivumaan), mutta mulla tärkeimpänä syynä tohon hydraalikytkimeen oli, etten osaa vauhdissa säätää tota kytkintä ja joskus kisoissa kävi sellaista, että sammutin pyörän kurviin kun en saanut vedettyä sitä kunnolla pohjaan. Ehdottomasti ton hydralikytkimen hyvä puoli on se, ettei joudu putsailemaan/laittamaan silikonia jotta pysyisi kytkin herkkänä. Toisaalta tietysti olen jo kertaalleen joutunut ilmaamaan sen eli ei sekään ihan huoltovapaa ole.
28.8.2012 18:39
Onhan se luonnollista, että brandtin mies mainostaa hondaa
Ite tykkään kotkasta juuri sen kytkimen takia. Oivallisuuksien kuten esim. Ilmanputsarin helpon vaihdon ja laadukkaiden osien vuoksi.
Ktm tekee myös mielestäni selkeesti parhaat 2-tahti pyörät.
Oli joskus muinoin hondan piikki ja kuvittelin sen olevan hyvä kunnes koitin joskon kotaria.
Hondan nelaria olis ihan kiva kokeilla rossiradalla joskus.
29.8.2012 13:20
Itse olen piikin ja puokin välillä...
Paljo tost 2t puokist löytyy tehoo, piikist se 30ponia eikö?
29.8.2012 16:38
nuilla tehoilla mitään seksuaalista merkitystä, pelkkiä numeroita kun ottaa huomioon pyörien täydellisesti erillaiset moottorin luonteet. Mutta meiltä saa tulla hakemaan tuon puolikkaan savuttajan pois jos sellaista kaipaa
29.8.2012 20:19
Mulla on hondassa 59hp, ja piikkisessä hondassa taitaa olla 35hp-42hp, en ihan tarkkaan muista.
29.8.2012 21:07
Ja varmaan on honda penkitetty?
Puolikkaassa 43-50hp männän huolloista riippuen. Piikissä ehkä 26-32hp. Takanakilta..
29.8.2012 21:14
Vanha omistaja sano että 59hp ois, pitää sitte varmaa käyvä penkittää se. Mulla on kyllä HGS putkisto ja teholäpät
29.8.2012 21:27
Rauhotu nyt, ei siinä mitään 59hp oo, takapyörältä ehkä n. 42-45hp
Viimeksi muokannut everton päivämäärä 29.8.2012 21:39, muokattu yhteensä 1 kerran
29.8.2012 21:30
jukke96 kirjoitti:Mulla on hondassa 59hp, ja piikkisessä hondassa taitaa olla 35hp-42hp, en ihan tarkkaan muista.
Unen näit.
29.8.2012 21:51
jukke96 kirjoitti:...Mulla on kyllä HGS putkisto ja teholäpät
Teinien yleinen harhaluulo nro 1, että "tehoputki" ja läpät nostaa 20% tehoa. 2T moottorin eri ominaisuuksia voidaan kyllä korostaa eri putkilla, mutta harvoin nykypyörissä huipputehoa pystytään nostamaan merkittävästi pelkällä putkella. Valmistaja on käyttänyt miljoonia pyörien kehitykseen, joten alkuperäinen putki on yleensä paras kompromissi keskivertokäyttäjälle. Toinen putki tarjoaa alavääntöä huipputehon kustannuksella ja toinen lisää alaväännön kustannuksella venyvyyttä yläkieroksille.
29.8.2012 22:48
No voiha perse, eikait se auta ku tyytyä karuun totuuteen jos näin on
Pitäs käyttää penkissä vaan jokupäivä nii sais tarkan lukeman
Ja sitä mää aattelinki että ei näissä vehkeissä enää teharit paljoa auta
29.8.2012 23:06
Sylinterin kanavien porttaukset yhdessä sopivan squishin, kannen muotoilun ym. sekoilun kanssa alkaa jo vaikuttamaan huipputehoihin. Sitten läpillä, putkistoilla yms. hiluilla saa venyteltyä sitä tehoaluetta minnepäin halutaan.
500cr:n huipputehot tais olla siinä 60hp lähistöllä, puolikkaista 45 on aika realistinen.
Laita pyöräs säätöihin, se sitä tehoa perus harrastajan pyörään eniten lisää koska ne ei yleensä ole lähelläkään parhaita säätöjä.
31.8.2012 22:08
itekki pidemmän aikaa luullu että puolikkaassa hondassa 59hp......
http://www.mbike.com/honda/cr250r/2001 valheellista tietoa! kertokaapa millainen on yamaha yz426f 2001? ois kiva saaha joitain tietoja ennenkuin menee ostamaan?