Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
13.1.2010 15:24
tgamini kirjoitti:timpax41 kirjoitti:. Ja uuttahan en osta ihan periaatteessa PER.....LE!!!
Sen verran Old schoollll meininkii pitää jo ikämiehellä olla!
Voin olla kanssasi samaa mieltä,tai sit mulla ei ole rahaa uudempaan
Tuo raha on kaiken pahan alku ::[/quote]
Se on totta.Ja sit kun näitä vanhoja ropailee,niin ompahan ainaskin"omilta jäljiltä",tuntee laitteen ja aina oppii uutta.Näillä mennään
13.1.2010 18:00
Näkyykö kuvassa reikä johon jousen pää tokätään?
Vaihdeakselin reikää oli "pikkusen" korjattu, mutta halkeamaa ei ollutkaan, josta olin aika varma että olisi ollut.
Onko tämä messinkiholkki yamahan alkuperäinen osa? Holkin sisällä on tietysti stefa.
Holkki tulee siis akselin reijästä ulos jotain 5mm, ja päällä näytti olevan melko reippaasti kemiallista metallia ja tiivisteliimaa... huonolla menestyksellä.
13.1.2010 21:00
aksutus kirjoitti:Näkyykö kuvassa reikä johon jousen pää tokätään?
Vaihdeakselin reikää oli "pikkusen" korjattu, mutta halkeamaa ei ollutkaan, josta olin aika varma että olisi ollut.
Onko tämä messinkiholkki yamahan alkuperäinen osa? Holkin sisällä on tietysti stefa.
Holkki tulee siis akselin reijästä ulos jotain 5mm, ja päällä näytti olevan melko reippaasti kemiallista metallia ja tiivisteliimaa... huonolla menestyksellä.
http://www.yamaha-motor.com/sport/parts/home.aspx Meneppäs tuosta tuohon proceed to parts catalog niin sieltä valitset sitten oman mallin vuoden jne. räjäytyskuvat. On auttanut minua näin harrastuksen alussa monta kertaa. Mistä kohtaa tuo ylin kuva on? Samanlainen jousi kun käynnistyspolkimen kopan sisällä oli tänään kun laitoin omaa pyörää tai vaikea sanoa kun on niin läheltä kuvattu. 2 kuva katoitko sisäpuolelta kanssa ettei ollut halkeamaa paikattu vai onko kone tältä puolelta vielä kasassa? Yks selitys voi olla että joku on itse värkännyt tuommoisen holkin kun on ollut sorvi eikä sopivaa stefaa käytössä niin tehnyt sen holkin itse ja pistänyt ton suuremman stefan joka on ollut saatavilla sieltä mistä ikinä sitä on kysellytkin..... Itse kävin Kuopiossa kumi aitta nimisessä liikkeessä ja löytyi kaikki stefat mitä tarvitsin myös tuo vaihde akselin stefa suoraan hyllystä.
13.1.2010 21:10
timpax41 kirjoitti:Kaijis kirjoitti:Helpoiten homma ratkeaa ku vaan avaat sen koneen kyljen ja katot mikä mättää. Jotainhan siellä on rikki jos se kerran ylimääräsiä ääniä päästelee. Kuvaukses perusteella käynnistyspolkimen ratas pääsee liikkumaan jostain syystä liian lähelle kytkimen ratasta.
Joo,olen samaa mieltä.Muistelin,et siellä on sokka mikä pitää käynnistimenpolkimen rattaan paikallaan,en nyt ole ihan varma.Pyörä kyljelleen ja poski irti,helppo homma,eikä tarvi edes öljyjä laskea.
Öljyt tulee ulos samoin vedet ja sokka napottaa katella kopan pohjalla! Käynnistyspolkimen rattaan ja kytkimen rattaan välissä on vielä yks ratas josta oli irti sokka. Ei muuta kun uus sokka paikalleen, kuset sisälle ja mopo tulille!!!! Oli aika nopea laittaa ainut mihin meni aikaa niin oli kytkimen irroitus kun ratas on niin pahasti sen takana.
<--Mitä se tuo tuossa hekottaa!!!!
13.1.2010 21:28
Öljyt tulee ulos samoin vedet ja sokka napottaa katella kopan pohjalla! Käynnistyspolkimen rattaan ja kytkimen rattaan välissä on vielä yks ratas josta oli irti sokka. Ei muuta kun uus sokka paikalleen, kuset sisälle ja mopo tulille!!!! Oli aika nopea laittaa ainut mihin meni aikaa niin oli kytkimen irroitus kun ratas on niin pahasti sen takana.
<--Mitä se tuo tuossa hekottaa!!!!
Hyvä et selvis ja nyt kovaa ajoa
14.1.2010 0:19
aksutus kirjoitti:
Näkyykö kuvassa reikä johon jousen pää tokätään?
Ei näy..se on siellä ylempänä lohkon tiivistyspinnan alapuolella.Se on samankokoinen reikä kuin lohkon
pulteissa,mut ei ole kierteitä.Ja tollasta holkkia en ole ennen nähnyt??
14.1.2010 0:43
Löytyihän se reikä lopulta, oli vaan niin samannäköinen ku pultin reijät niin siksi olikin hukassa.
Tuon holkin tarina mahtaa olla sellainen, että joku on kaatunut tuolla vehkeellä joskus, lohkoon on tullut halkeama ja vaihdeakseli on menny hiukan mutkalle. Silloin ku tuo lohko on korjattu, on hoksattu että akseli ei ole keskellä reikää, ja joku on sitten väsännyt tuollaisen holkin tapaisen jossa akselin reikä ei ole aivan keskellä, ettei vinossa oleva akseli paina stefaa toiseen reunaan, jolloin se varmastikkin vuotaisi.
Nyt alkaisi taas olemaan kone kasassa, vielä pitää ainakin hommata jostain vaihdeakselin stefa ja pakoputken tiiviste.
14.1.2010 13:44
aksutus kirjoitti:Löytyihän se reikä lopulta, oli vaan niin samannäköinen ku pultin reijät niin siksi olikin hukassa.
Tuon holkin tarina mahtaa olla sellainen, että joku on kaatunut tuolla vehkeellä joskus, lohkoon on tullut halkeama ja vaihdeakseli on menny hiukan mutkalle. Silloin ku tuo lohko on korjattu, on hoksattu että akseli ei ole keskellä reikää, ja joku on sitten väsännyt tuollaisen holkin tapaisen jossa akselin reikä ei ole aivan keskellä, ettei vinossa oleva akseli paina stefaa toiseen reunaan, jolloin se varmastikkin vuotaisi.
Nyt alkaisi taas olemaan kone kasassa, vielä pitää ainakin hommata jostain vaihdeakselin stefa ja pakoputken tiiviste.
Mulla oli kanssa kaaduttu tuolla pyörällä ja oli haljennut toi koppa samallailla vaihdoin toisesta koneesta kopan. Akseli oli kans vääntyny enkä uskaltanu ruveta vääntämään suoraks ettei hajoo jotain muuta. Pistin stefan ja ei näytä silti vuotavan vaikka akseli sitä painaakin toiselta puolelta enemmän.
14.1.2010 20:23
tgamini kirjoitti:aksutus kirjoitti:Löytyihän se reikä lopulta, oli vaan niin samannäköinen ku pultin reijät niin siksi olikin hukassa.
Tuon holkin tarina mahtaa olla sellainen, että joku on kaatunut tuolla vehkeellä joskus, lohkoon on tullut halkeama ja vaihdeakseli on menny hiukan mutkalle. Silloin ku tuo lohko on korjattu, on hoksattu että akseli ei ole keskellä reikää, ja joku on sitten väsännyt tuollaisen holkin tapaisen jossa akselin reikä ei ole aivan keskellä, ettei vinossa oleva akseli paina stefaa toiseen reunaan, jolloin se varmastikkin vuotaisi.
Nyt alkaisi taas olemaan kone kasassa, vielä pitää ainakin hommata jostain vaihdeakselin stefa ja pakoputken tiiviste.
Mulla oli kanssa kaaduttu tuolla pyörällä ja oli haljennut toi koppa samallailla vaihdoin toisesta koneesta kopan. Akseli oli kans vääntyny enkä uskaltanu ruveta vääntämään suoraks ettei hajoo jotain muuta. Pistin stefan ja ei näytä silti vuotavan vaikka akseli sitä painaakin toiselta puolelta enemmän.
En minäkään ole varma, että vuotaisiko tuo jos tuota väliholkkia ei olisi tuossa. Nyt ei ainakaan pitäisi vuotaa ku kävin ostamassa uuden stefan ja virittelin vielä vanhan stefan siihen päälle
OULUSTA löysin tasanko nimisestä liikkeestä sopivan stefan, niin ei tarvinut turhaan ostaa koko tiivistesarjaa.
14.1.2010 22:34
[.[/quote]
En minäkään ole varma, että vuotaisiko tuo jos tuota väliholkkia ei olisi tuossa. Nyt ei ainakaan pitäisi vuotaa ku kävin ostamassa uuden stefan ja virittelin vielä vanhan stefan siihen päälle
OULUSTA löysin tasanko nimisestä liikkeestä sopivan stefan, niin ei tarvinut turhaan ostaa koko tiivistesarjaa.[/quote]
Hyvä! Nyt alkaa olla jammu iskussa
Niin ja niistä öljyistä Seoksena on 3,5% castrol tts ja vaihteistossa castrol gps 10w-30
14.1.2010 23:19
timpax41 kirjoitti:
Hyvä! Nyt alkaa olla jammu iskussa
Niin ja niistä öljyistä Seoksena on 3,5% castrol tts ja vaihteistossa castrol gps 10w-30[/quote]
3.5%
Eikö se ole yleensä n.2.5%. Noh prosentti sinne tänne, parempi liikaa kuin liian vähän
Tuo motulin 800 mitä ostin niin siinä kyljessä oli tekstin sekaan joutunut 1.5% ja 2%, liekkö niitä sekoitussuhteita.
14.1.2010 23:30
aksutus kirjoitti:timpax41 kirjoitti:
Hyvä! Nyt alkaa olla jammu iskussa
Niin ja niistä öljyistä Seoksena on 3,5% castrol tts ja vaihteistossa castrol gps 10w-30
3.5%
Eikö se ole yleensä n.2.5%. Noh prosentti sinne tänne, parempi liikaa kuin liian vähän
Tuo motulin 800 mitä ostin niin siinä kyljessä oli tekstin sekaan joutunut 1.5% ja 2%, liekkö niitä sekoitussuhteita.[/quote]
Onhan se ehkä vähän liian rasvasta,mut mä en käyttäs kovin paljon alle 3% suhdetta.
15.1.2010 1:30
Huomaa nyt kuitenkin, että kaikki noi 2T ölpät on laimennettuja, siis jos purkki sanoo jotain niin usko sitä. H1R:llä voi ajaa 2.5% kun suositus on 3.5%, muita en menis pistään vähempi kuin purkki sanoo, enkä juuri enempikään (tosin JOS TIETÄÄ ettei k.o. öljy karstaa, ihan ok laittaa enempi).
15.1.2010 1:46
SMK) kirjoitti:Huomaa nyt kuitenkin, että kaikki noi 2T ölpät on laimennettuja, siis jos purkki sanoo jotain niin usko sitä. H1R:llä voi ajaa 2.5% kun suositus on 3.5%, muita en menis pistään vähempi kuin purkki sanoo, enkä juuri enempikään (tosin JOS TIETÄÄ ettei k.o. öljy karstaa, ihan ok laittaa enempi).
Onko joku juttu todeta öljystä karstaako se,muuten kuin kokeilemalla?
15.1.2010 1:48
Kuumentamalal kosaanilla ja tarkka kosketukseton lämpömittari, öljyn pitäisi palaa selkeesti minimaalisella jätteellä muutaman asteen (5-10C) sisään siitä kun alkaa hiiltyä. Eli käytännössä kokeilemalla. Mutta se öljy mikä ei trialissa karstaa, ei karstaa sitten missään.