Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Re: Huolto & korjaus

1.11.2012 0:38

Öljyn ja veden sekoitus tekee semmosta jännää valkosta ainetta! :lol:

Re: Huolto & korjaus

3.11.2012 19:30

Käykö 91-92 Honda CR 125:n kytkimen sisärunko, eli kytkimen napa ´97 CR 125:seen? Katkaisin tosta omasta yhden kytkinjousen kiinnityspultin tapin siitä rungosta, kun koitin kiintoavaimella niistä pitää kiinni ja vääntää sitä keskimutteria auki..

Pitänee motonetistä käydä hakemas se työkalu millä sitä voi pitää kiinni kun pulttia aukoo/kiristää

Jos jollain löytyy ehjä käytetty sellainen sisärunko, niin voi myös YV:llä tarjota.. :roll:

Re: Huolto & korjaus

3.11.2012 19:53

1st kirjoitti:Käykö 91-92 Honda CR 125:n kytkimen sisärunko, eli kytkimen napa ´97 CR 125:seen? Katkaisin tosta omasta yhden kytkinjousen kiinnityspultin tapin siitä rungosta, kun koitin kiintoavaimella niistä pitää kiinni ja vääntää sitä keskimutteria auki..

Pitänee motonetistä käydä hakemas se työkalu millä sitä voi pitää kiinni kun pulttia aukoo/kiristää

Jos jollain löytyy ehjä käytetty sellainen sisärunko, niin voi myös YV:llä tarjota.. :roll:


Turha mitään purkuosaa on metsästää, kun uudenkin saa kohtuu edullisesti: http://www.24mx.fi/motocross/p/kytkimen ... kimet/k10/

Re: Huolto & korjaus

3.11.2012 20:53

JM82 kirjoitti:Turha mitään purkuosaa on metsästää, kun uudenkin saa kohtuu edullisesti: http://www.24mx.fi/motocross/p/kytkimen ... kimet/k10/


Tähän hätään ajattelin käytetyn hommata, kun ois yksi tiedossa jo, nyt vaan haluisin tietää käykö se 91/92 vuotisen napa tuohon..

Re: Huolto & korjaus

6.11.2012 20:20

Kotarin etujarrusta katos tehot.. Eli Pyörä seissyt kylmässä tallissa kolmisen viikkoa ja nyt menin sitä laittamaan tulille.. Painelin sitten etujarrua ja ei pitänyt yhtään.. meni aivan pohjaan kahva ja ei siis jarruttanut... Viime ajon jälkeen jarru toimi, joskin silloinkin sen sai painaa melkein pohjaan, mutta luulin tuolloin että jarrupalat ovat vain kuluneet. Mutta nyt siis kun painaa kahvasta niin ei mitään painetta tunnu olevan jarrussa.. :eek: Eli jarrusta kadonnut tehot sen seistessä tallissa.

Koitettiin sitten ilmata jarrua.. jonkin verran se päästi aluksi ilmaa, mutta sitten rupes tulemaan pelkkää jarrunestettä eikä siltikään yhtään vastusta, kun painoi jarrukahvasta. Mikähän tuota vaivaa..? Onkohan jarrusylinteri rikki, paljohan tuollaisen korjaus maksaa ja kannattaako alkaa aloittelijan vaihtamaan itse? :s Ois vähän kiire saada jarru kuntoon ennen kuin vien pyörän talvisäilytykseen...

Re: Huolto & korjaus

8.11.2012 8:52

"Ois vähän kiire saada jarru kuntoon ennen kuin vien pyörän talvisäilytykseen... " :eek: Mitä ihmettä? Kohtahan ne ajokelit vasta alkavat.
Mutta jarruongelmaan, sullahan on se aika tuore kotari. Ihmeellisiä vikoja olet saanut siihen ilmenemään. Ei löytyisi sitä kokenutta kaveria vieläkään mistään katsomaan remontteja? :|

Re: Huolto & korjaus

8.11.2012 16:26

paapeli kirjoitti:"Ois vähän kiire saada jarru kuntoon ennen kuin vien pyörän talvisäilytykseen... " :eek: Mitä ihmettä? Kohtahan ne ajokelit vasta alkavat.
Mutta jarruongelmaan, sullahan on se aika tuore kotari. Ihmeellisiä vikoja olet saanut siihen ilmenemään. :|

Liekkö tuon aiheuttanut, kun kerran töräytin sinne ilmausnippaan sitä vassua. :eek: Nimittäin kun alettiin ilmaamaan niin kyllä sieltä sitä vassua tulla ruklahti ulos. :lol:

Pähkäilin, että eihän tuossa jarrussa voi olla muuta vikaa kuin että se sylinteri siinä kahvanpäässä on rikki jotenkin. Sillon kun aukaisin ton nestesäiliön siitä kahvasta niin kyllä siellä oli ihan normimäärä nestettä, että ei se esim. mitään vuotanutkaan ole.

Re: Huolto & korjaus

8.11.2012 18:47

multa hävisi kerran takajarru pari vuotta vanhasta cr500 hondasta, karhin alamäen jälkeiseen mutkaan mennessä.., oli pääsylinterin männän tiiviste pettänyt. ,ei ollut kallis eikä vaikea asentaa.

Re: Huolto & korjaus

9.11.2012 1:11

Moro iteltä löytyy tommone Yamahan YZF450 -07vm ja semmosta vikaa ilmenny että kun ajaa metsässä taikka muuta hiasta ajoa, niin pyörä alkaa sammuilemaan melkeenpä kokoajan. Ei johdu ajotyylistä. Matalilla kierroksilla vetopäällä sammuu herkästi myös. sammuu myös tyhjäkäynnillä,kun kone kuumana. tiellä kun ajaa vetopäällä ei pyörä yritä edes sammua.Voisiko tämä johtua kaasarin säädöistä taikka männästä/venttiileistä,ym?

Kiitoksia jo etukäteen! ;)
Viimeksi muokannut hengga96 päivämäärä 9.11.2012 1:14, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Huolto & korjaus

9.11.2012 1:12

Sen kun itse avaat ja tutkailet ajan kanssa. Nyt tai keväällä. Tekemällä oppii, jos vaan yhtään kiinnostusta on.

Re: Huolto & korjaus

9.11.2012 1:37

tossa tuli jo venttilien välykset katseltua, mutta ne oli kunnossa.. tietäs vaa suuntaa antavaa vikaa, jos jollai ollu samanlaista havaittavissa. Itsellä tää pyörä on eka nelari nii ei vielä itellä tietoo oo näistä hirvee paljoo. sais kuntoo nii laittas piikit alle ja kovaan ajoon!

Re: Huolto & korjaus

9.11.2012 10:06

Pitääkö se mitenkään erikoista ääntä (esim. paukuttaa putkessa) vai hyytyykö vain?

Re: Huolto & korjaus

9.11.2012 11:08

Joo paukuttaa putkessa hiukan.. Se niinku hyytyy vaa yhtäkkiä pienillä kierroksillakin voi välillä olla sillainkin että se ei niinku sytytä siinä välissä ja sit taas sytyttää.. En osaa selittää :-)

Re: Huolto & korjaus

9.11.2012 15:30

Samoja oireita oli omassa kun venttiilinjousi katkes. Oli tuplajousilla ja pysy ehjänä kansi, tehot vain hävis ihan totaalisesti. Toinen voisko olla että venttiili kulunut/uponnut kanteen?

Re: Huolto & korjaus

9.11.2012 17:53

jaa'a, pitää kokeilla eri säädöillä näi aluks.