Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

2.9.2010 13:26

Mulla olisi Crossirenkaat myynnissä, uudenveroiset dunlopin crossi renkaat, etu rengas lähes täysin kuin uusi ja takarengas hieman ajettu, mutta todella paljon pintaa vielä jäljellä. Jos ketään kiinnostaa niin tarkistan vielä tänään rengaskokon

2.9.2010 23:04

joo ja mulla olis vielä ne uudenverosen laadukkaat piikkinakit 19 ja 21 tuumaa

3.9.2010 8:03

AlluMan kirjoitti:Paitsi jos tekee pinnauksen itse? :roll:


260e melkein pyörään kuin pyörään DID Dirt Star + RST-pinnat + työ. Vaihtoehtoisesti 250e Excel'n pinnat + kehä. Ellei sitä 19" mihinkään tarvii tai kehä on jo valmis, kannattaa toki. Risaan/huonokuntoseen napaan ei kannata vaikka itse tekis.

7.10.2010 15:22

.
Viimeksi muokannut hu0+dzgjune50459h päivämäärä 30.10.2010 1:02, muokattu yhteensä 1 kerran

7.10.2010 22:49

Iteltä löytyis Michelinin takarengas piikit tallella ajettu noin 20h.

8.10.2010 1:11

Muistutuksena vaan. Nastarenkaiden ennakkotilaukset pitää sit hoitaa 31.10. mennessä, jolloin saa -10% viime vuoden hinnoista, tälle kaudelle hinnat tulee nouseen. Viime kauden hinnasto löytyy netistä, ks. linkki alla.

26.10.2010 22:31

Minkälaiset piikkirenkaat olisivat sopivat Lavangon crossiradelle talveksi? Kattelin renkaita Kisarenkaasta ja huomasin noi Kings välikausirenkaat. Kannattaako hommata tollaset välikausirenkaat vai noi normi nastarenkaat joissa on pidempi nasta? Ajo siis pelkästään crossia ja lähes ainoastaan Lavangossa.

26.10.2010 23:31

Et sä krossiin tee mitään välikelirenkailla.

27.10.2010 8:09

Aika monesta suunnasta kuullut, että lavankoonei oikein sovi mikään nasta. On sen verran kivistä, että kuluu nastarengas kovemmassa ajossa tosi nopeesti.

27.10.2010 8:56

Niinpä, Toijala on kans yks nastasyöppö ja ilmeisesti EMK:n ratakin. Toisaalta hiekkaradat, ellei tule kunnolla lunta ja hiekka puskee koko talven läpi, kalvaa nastan rungon pois ja eihän se kovametallitappi kauaa ilman tukea kestä vaan katkee.

27.10.2010 9:20

EMK:n, eli Espoon rata on savirata ja sitä on kehuttu hyväksi talviradaksi.
Kehuja olen myös kuullut Karkkilan ja lahden radoista.

28.10.2010 1:42

Se EMK:n rata syö kyllä pahuksesti nastoja ellei oo lunta, yhdet siellä syksyn ajetut Kingsit oli niin loppu et en meinannu uskookaan. Toijala/Akaa sen sijaan syö kivien takia, Kaanaa taas hiekan takia. Riippuu tosi paljon lumitilanteesta, roudasta, yms. mikä rata on paha, Hyvinkää tuhoo ihan varmasti kuten Kaanaakin, tosin Kaanaassa yleensä lumisempaa. Itse oon ainoostaan muutaman kerran käyny talvisin rossiradoilla ja nastoilla hyppiminen tuntuu tosi pahalta, joten otanta omalta kohdalta on aika pieni, mutta sen pystyy varmaks sanoon että lumispoori edes kivinen semmonen tai hirvee jäärännikään ei kuluta rengasta nimeksikään vrt. rossirata. Sekin on selvää että lumispooriin optimirengas keston suhteen vielä siellä jotenkin pitääkin, mutta rossiradalla tarvii valita vähän kestoa ja paljon pitoa tai vähän enempi kestoa ja ei juuri pitoa.

28.10.2010 2:14

oulussa kestää renkaat aika hyvin kun on sitä jäätä saven päällä reilummin ja kuskeja vähempi nii se jopa pysyykin vähän aikaa. etusella ajelis ikuisuuden jos ei välillä kävis spooria ajamassa se tahtoo tuhota aika tehokkaasti sivunappulat!
talvella on minusta tosi helppoo hyppiä! heitot on vimpanpäälle ja hyrrävoimaa nii simona et pelit lentää luotisuoraan! ainut petollinen on vastasatanu puuterilumi.. tulipa seki opittua kantapäänkautta ku lähti pelit huolella lapasesta isosta hyndestä ja ällipois :lol:

28.10.2010 11:03

No niinhän se tahtoo olla, että rossinastotuksella jäisessä spoorissa on paitsi hirvee ajaa, myös sivunasta (tai koko nappulat) lentää. Enskanastotuksella ei taas ole kiva ajaa rataa tai mitään semmosta tamppaantunutta kovaa jossa pito riittäis kallistaan reilummin.

28.10.2010 14:27

Espoon radalla on kyllä ihan kiva ajella talvella, mutta varsinkin hitaampiin kurveihin kaivautuu tietysti syvät spoorit joissa on kiviä sen verran että nastoille saa sanoa aika äkkiä hyvästit. Karkkilassa ja Pipossa on paljon vähemmän kiviä ja niillä ajellessa nastat kestävätkin aivan eri lailla.