Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
6.5.2010 7:43
Haha
Kyllä on herkkä nahka, eikä tässä etes ole päässy siihen kettuiluun. Puhumattakaan rehellisestä vittuilusta.
6.5.2010 11:11
ajattelin laitaa iskarit alkuperäisasetuksiin, niin lasketaanko napsut plussasta vai miinuksesta päin? pyörä on ktm
6.5.2010 14:26
Ne lukee siellä ohjekirjassa. Yleensä vedetään kokonaan kiinni ja sitten avataan se määrä, mutta poikkeuksiakin mun mielestä oli.
9.5.2010 13:41
Miten nuita etuiskareita voi säätää? Siitä päältä vaan kääntää kovemmaks vai?
9.5.2010 15:16
markus10 kirjoitti:Miten nuita etuiskareita voi säätää? Siitä päältä vaan kääntää kovemmaks vai?
Sun orionissas ei taia olla mitään säätöjä... ainoa ruuvi taitaa olla "ilmaruuvi" josta saa ilmat pois
13.5.2010 13:13
mikseri100 kirjoitti:markus10 kirjoitti:Miten nuita etuiskareita voi säätää? Siitä päältä vaan kääntää kovemmaks vai?
Sun orionissas ei taia olla mitään säätöjä... ainoa ruuvi taitaa olla "ilmaruuvi" josta saa ilmat pois
auttasko se jos pistäs ilmaa sisään siitä ilmaventtiilistä, venttiili löytyi iskarien pohjasta. paljo sinne vois pistää painetta?
13.5.2010 13:21
markus10 kirjoitti:mikseri100 kirjoitti:markus10 kirjoitti:Miten nuita etuiskareita voi säätää? Siitä päältä vaan kääntää kovemmaks vai?
Sun orionissas ei taia olla mitään säätöjä... ainoa ruuvi taitaa olla "ilmaruuvi" josta saa ilmat pois
auttasko se jos pistäs ilmaa sisään siitä ilmaventtiilistä, venttiili löytyi iskarien pohjasta. paljo sinne vois pistää painetta?
Siis, ideanahan on että sielä ei sais olla ilmaa jotta keula toimis hyvin, otappa ne ilmat sieltä venttiilistä pois, tai sit sieltä tulee öljyt koska en oo ainakaa ite kuullu et ois pohjassa venttiili
13.5.2010 18:35
Jos et tiedä varmaks niin älä neuvo. Alkaa meneen muuten ihan mopopuolen touhuks tää.
15.5.2010 2:09
Jos sulla on pohjassa venat, niin yhren semmosen kapistuksen oon viritelly toimivaks. On melkonen työmaa. Jos se oliskin kuin kunnolliset fillarien ilmakeulat, vois vielä toimiakin, mut kun nois ei oo.
Joitakin bareja, kompurapaine pitäs riittää. Jos pitää paineensa = ei tarvi lisäillä, neuvosin kyömänä ettiin oikeet ja sit täytättään ne typellä.
21.5.2010 20:30
Miten crossien etu-iskareita yleensä madalletaan? Onko muita keinoja kuin laittaa lyhyemmät jouset, vai saako jollain holkeilla tms madallettua? Pyörä on siis madallettu ja pitäisi saada tuo keula alkuperäiseen korkeuteen. Edellinen omistaja kyllä sanoi että ihan kotikonstein pitäisi onnistua keulan palauittaminen normaaliksi. Pyöränä siis honda crf -05 eli shovan keulla.
21.5.2010 21:46
voisko joku iskunvaimenninasiantuntija vähän valaista.. Kyseessä on WP:n takaiskari sxf -07:sta. Siinähän on se 17mm mutteri josta säädetään "hitaan ja nopean vaimennuksen" jotain, mutta mitä se tarkoittaa ja miten se vaikuttaa?
pyöritin sen ihan kiinni asentoon "Myötäpäivään" ja jätin sen siihen?
kierros kerrallako sitä säädetään?
31.5.2010 21:40
-Ola- kirjoitti:Miten crossien etu-iskareita yleensä madalletaan? Onko muita keinoja kuin laittaa lyhyemmät jouset, vai saako jollain holkeilla tms madallettua? Pyörä on siis madallettu ja pitäisi saada tuo keula alkuperäiseen korkeuteen. Edellinen omistaja kyllä sanoi että ihan kotikonstein pitäisi onnistua keulan palauittaminen normaaliksi. Pyöränä siis honda crf -05 eli shovan keulla.
Showa on helppo madaltaa sorvaamalla vaan uus lukkorenkaan ura vähän ylemmäks, ei siis tarvi edes jousta lyhentää. Vastaavasti sinne vaimennuspuolelle tarvii sit laittaa stoppar i jottei keula pääse avautumaan koko orkkis mittaansa- tätä puolta en kyl suosittelis lähteen ite ropeltaan tuolla tietotasolla, eli kun et selvästikään omaa kokemusta noiden purkamisesta (madallus on aika ilmeinen jos on keula ollut joskus atomeina). Lähinnä siksi sanon näin, että muutama yliomatoimisesti huollettu catridge on vaatinu monen kympin osat juuri siksi - oire on selvä kun männänvartta pitkin valuu öljyä. Keulan palautus normaaliin pituuteensa kun ei maksa liikkeessä (ainakaan BR Pro service = meillä) juuri normaalia öljynvaihtohuoltoa enempää eli 80e ja siinä saa sentään samalla sen normaali huollonkin, josta eteenpäin ei niitä rikottavia osia tarvi itse auki purkaakaan.
31.5.2010 22:00
SMK) kirjoitti:-Ola- kirjoitti:Miten crossien etu-iskareita yleensä madalletaan? Onko muita keinoja kuin laittaa lyhyemmät jouset, vai saako jollain holkeilla tms madallettua? Pyörä on siis madallettu ja pitäisi saada tuo keula alkuperäiseen korkeuteen. Edellinen omistaja kyllä sanoi että ihan kotikonstein pitäisi onnistua keulan palauittaminen normaaliksi. Pyöränä siis honda crf -05 eli shovan keulla.
Showa on helppo madaltaa sorvaamalla vaan uus lukkorenkaan ura vähän ylemmäks, ei siis tarvi edes jousta lyhentää. Vastaavasti sinne vaimennuspuolelle tarvii sit laittaa stoppar i jottei keula pääse avautumaan koko orkkis mittaansa- tätä puolta en kyl suosittelis lähteen ite ropeltaan tuolla tietotasolla, eli kun et selvästikään omaa kokemusta noiden purkamisesta (madallus on aika ilmeinen jos on keula ollut joskus atomeina). Lähinnä siksi sanon näin, että muutama yliomatoimisesti huollettu catridge on vaatinu monen kympin osat juuri siksi - oire on selvä kun männänvartta pitkin valuu öljyä. Keulan palautus normaaliin pituuteensa kun ei maksa liikkeessä (ainakaan BR Pro service = meillä) juuri normaalia öljynvaihtohuoltoa enempää eli 80e ja siinä saa sentään samalla sen normaali huollonkin, josta eteenpäin ei niitä rikottavia osia tarvi itse auki purkaakaan.
Kyllä madallusten poisto onnistui ihan itse. Ei ollut läheskään niin monimutkainen tuo keula, kun aluksi kuvittelin. Oli siis madallettu juuri tuolla tavalla, eli lukkorenkaan ura ylemmäs ja vaimennuspuolella oli holkit.
1.6.2010 9:36
Kirjoituksesi sai minut aliarvioimaan sinut, pahoitteluni.
2.6.2010 20:25
Noni sain nyt itseni tännekin rekisteröityä, joten kysyn kun ollaan pari kertaa käyty radala ajamassa pikkunelarilla, ett tekeekö se mitem paljon hallaa etupumpuille kun ne lyö pohjaan? pari kertaa on näin pääsyt käymään kun ollaan ultu etukenossa alas? pitäskö niitä säätää tiukemmaksi?