Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

26.4.2009 14:30

Kato matkaendurot.net keskustelupalstalta. Sen ne kestää mitä muutkin rupulikumit, matkaenskoihin tarkotetut kestää tietty paremmin mut ovat aika kovaa kumia ja aika tihee nappula.

26.4.2009 18:07

HANSI kirjoitti:Nyt se pukki sitten levis!
Eli nitkahti se palkki mihin tulee se nostovipu. Suoraan eteenpäin ja hitsi"sauman" vierestä. Sauma on lähinnä vertauskuvallinen, mutta täysin ylimittainen perusaineeseen verrattuna. Jotain vitun indokiina-samurai-paskarautaa. Tiedä häntä kantsiiko hakea "takuseen" uutta vai parsia suosista tuo? Onko kellään oikeasti kestäneet nää? Matkaendurofoorumilla ei ja toisaalta aineetkin itse tehden maksaa 20+e, eli sikäli kannattais parsia tuo...


mulla ei ole ollut mtn vikaa tossa hyvin on toiminu alus oli semmonen ¨jäykkä"

26.4.2009 21:41

MCL kirjoitti:Ei mitään faktaa mutta toi 110/90-10 bilteman takanakki tuntuu oleva muita saman koon renkaita kapeampi,suorilla tuntuu vetävän tyhjää kokoajan.


Tosi kaposen näkönen ja tuntunen toi 110 on. Mut hyvin se tän päivän ajot kesti. Otin viel muutaman lähdön kovalla eikä se kumi siitä ollut moksiskaan. Katotaan nyt miltä näyttää viiden tunnin ajon jälkeen!

27.4.2009 19:07

Kuinkas kovaa seosta noi biltsun gummit ovat ? aika kapealta kyllä näyttää tuo 110. Jappiksella on faktaa niin kerroppas onko kelpo kumi tuo ? vai ihan susikamaa ?

27.4.2009 19:50

J!gs@w# kirjoitti:Kuinkas kovaa seosta noi biltsun gummit ovat ? aika kapealta kyllä näyttää tuo 110. Jappiksella on faktaa niin kerroppas onko kelpo kumi tuo ? vai ihan susikamaa ?

Itellä bilteman kumi. 3 tuntia ajettu nii nappulat pyöreet. 0,6 bar renkaassa ilmaa ja hyvä kun painuu edes kasaan se, todella kova rengas ainaki mulle sattunu.

27.4.2009 20:28

J!gs@w# kirjoitti:Kuinkas kovaa seosta noi biltsun gummit ovat ? aika kapealta kyllä näyttää tuo 110. Jappiksella on faktaa niin kerroppas onko kelpo kumi tuo ? vai ihan susikamaa ?

Kyl se tosi kova on ja kapea myös!! Ei ole kuin tunti ajettu vasta tolla niin paha sanoa mitään. Jossain savi\kovalla radalla varmasti tosi liukas toi rengas. Pehmeällä oli ihan ok ajaa, ehkä vähän perä seilas enemmän kun tol 120 renkaalla, mut pito oli ok. Kyllä siitä sen kolmekymppiä kestää maksaa.

27.4.2009 20:59

Kyllä se ihan hintansa väärtti on, mulla nyt puolikkaassa 5h ajettu, tosin 3-4h Hyvinkään pehmeässä hiekassa.

28.4.2009 8:49

Petskunen kirjoitti:Ihan mielenkiinnosta kysyinsin et miten noi kestää sitte asfaltil noi bilteman nakit ihan normi ajos, mut tuskimpa kenelläkää on tietoo ku tää on kuitenki vähän niiku offroad-alue?

Mulla on wre hussessa nyt kiinni bilteman kumit. Joskus tossa lokakuussa ne vaihdoin. Eturengas kestää asvaltilla/hiekalla ajoo ainakin ihan hyvin, pitoa siinä ei ole asvaltilla yhtään. Takakumilla ajoin talvenkin ja se kyllä tuntuu kuluvan aika nopeesti verrattuna etuseen, nyt sileä. Ilmeisesti johtuu näistä kovuuseroista mitä bilteman renkaissa on..? Mutta kyllä näillä kadullakin ajaa jos ei hirveesti pitoo tarvi, eipä noi 100 euron katuendurorenkaat oikeestaan sen paremmin oo mulla kestäny :D

E: siis noi fim enskakumit kyseessä, edessä 80/100-21 ja takana 120/80-18. Jännä kun bilteman sivuilla ilmotetaan ihan eri koot...
Viimeksi muokannut mihko päivämäärä 29.4.2009 13:27, muokattu yhteensä 1 kerran

28.4.2009 9:21

Kun kommentoitte noita Bilteman renkaita, voisitteko ystävällisesti mainita aina tyypin ja koon samassa yhteydess? Noi kommentit esim. kovuudesta on niin yhtä tyhjän kanssa ilman em. tietoja, koska mm. Biltsun endurorenkaat ovat palon pehmeämpi kuin rossirenkaat ja 140:ssä on paljon joustavampi runko kuin 120:ssä. Kokeilin siellä eilen joka nakkia, enkä ymmärrä kaikkia ed. kommentteja.

5.5.2009 0:20

Tosi kaposen näkönen ja tuntunen toi 110 on. Mut hyvin se tän päivän ajot kesti. Otin viel muutaman lähdön kovalla eikä se kumi siitä ollut moksiskaan. Katotaan nyt miltä näyttää viiden tunnin ajon jälkeen!
Nyt vajaa viis tuntia ajoa takana ja nappulat hieman normaalia enemmän pyöristyneet ja kuluneet. Nappulat ei ole halkeillu ja sisäkumi on kestäny. Ajettu pääosin espoon kovalla radalla. Todetaan nyt vielä, että hintaansa nähden ihan ok ostos!!

5.5.2009 1:04

Kävin itte tänään hiekalla ajamassa tolla bilteman renkaalla,keskinappulat hieman pyöreät kun rykäisin kerran asfaltilla.Rengas on niin kaponen ja matalilla nappuloilla että ei pyörä mihinkään kulkenut,kulmapitokin oli huomattavasti alkuperäistä 120/80 dunlop d756 huonompi.

Koitin samalla hieman kovemmalla alustalla ja suorilla hieman vajaa pidoltaan mutta muuten ihan ok 32,90e renkaaksi.

17.5.2009 18:27

Nyt kuva materiaalia 7h ajetusta 140/80 enduro renkaasta vai pitäisikö sanoa super-enduro ;) niin ei tarvitse jossitella kuinka paljon kuluu. Piikillä ajettu hissukseen. http://www.motot.net/galleria/g41520_ktm

17.5.2009 22:47

jep&jep kirjoitti:Nyt kuva materiaalia 7h ajetusta 140/80 enduro renkaasta vai pitäisikö sanoa super-enduro ;) niin ei tarvitse jossitella kuinka paljon kuluu. Piikillä ajettu hissukseen. http://www.motot.net/galleria/g41520_ktm

Näyttää nappulat aika matalilta.. :nörtti:
Kendan renkaat on ainakin ihan perseestä.. Itellä ollut nyt n.10h takagummi ja kaikki sivunappulat irti :D Eturengas on kyl kuin uus.. mut se onkin eturengas :)

17.5.2009 22:52

Ensimmäiset kokemukset Bilteman F.I.M renkaista Kotka Endurosta. Edessä Endurorengas 90/20-21 ja takana 140/80-18. Pito oli ihan hyvä kangasmaastossa, kivikossa hieman liukkaat. Eturengas kuin uusi kahden 45min kisakierroksen jälkeen, takarengas hieman kuluneempi kuin "laaturenkaat". C tai B kuskeille renkaan ominaisuudet riittävät varmasti. Kesäkisat meinaan ajaa näillä jatkossakin.

18.5.2009 0:13

Ace, riippuu Kendasta. 760 ihan okei. Ja nappulat varmaan näyttää matalilta kun ei uutenakaan sääntörenkaassa ole kuin 13mm. Noista nappuloista näkee kyllä millasella alustalla on ajettu, kyllä mulla ton verran kuluu ns. merkkirenkaatkin.