Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
13.12.2010 21:16
Tiätäiskö joku jonkun hyvän sivun/sivuja josta sais noihin vanhempiin rm 250 pyttyjä? Ittellä on 1988 vuoden ja pitäs siihe sada. Eli joku kauppa euroopasta tai jenkeistä ku suomesta niitä ei taida ainakaan halvalla saada. Noihin uudempiin malleihin oon niitä parista paikkaa löytäny mutta ei vaan oo noita vanhempiin näkyny.
14.12.2010 17:59
hienoksi oot laittanut mutta mulla oli joskus tollanen -87 ja siinä oli levyjarru takana
15.12.2010 11:39
lerppa kirjoitti:hienoksi oot laittanut mutta mulla oli joskus tollanen -87 ja siinä oli levyjarru takana
leguidevert:n mukaan 87 piikissä on takana rumpu.
15.12.2010 18:28
Tuli tässä mietittyä että kuinkahan nopeasti nämä 250 2t kiihtyvät 0-100? Lueskelin netistä että eräs motocross-lehti olisi testannut joskus 2002 tms. 0-100 (0-60mph) kiihtyvyydet ja tulokset olisivat olleet luokkaa vähän päältä 4sec ja 1/4 maili reiluun 12 sekunttiin / loppunopeus 140 tietämillä, onko mahdollista? Itse saan ensi kesänä / keväällä mitattua tuon kyllä racechronolla mutta näin talvikeleillä vähän huono mitata. Varttimaili jollain vakiota vähän pidemmillä voisi olla mukavaa puuhaa.. Itse olen huippunopeukeksi GPSällä mitannut 140kmh / Suzuki RM250 K8, ja tosiaan kiihtyvyyttä löytyy kun lähtee alhaalta vetämään jo.
15.12.2010 20:07
En kyllä usko ainakaan nuihin aikoihin
15.12.2010 20:23
No käytännön perjaatteessa ehkä mahdollistakin, tehopainosuhde (ilman kuskia) 0,6hv / kg, Yamahan R6-sporttikyykyssä on about samanverran tehopainosuhde, se kiihtyy n. 3,30 sekunnissa 0-100kmh, tietenkään ne eivät ole suoraan vertailukelpoisia mutta kuitenkin, noh, keväällä saan tietää totuuden, veikkaan omilla vaihtamistaidoillani jne. luokkaa 6-8sec, ainakin erästä ajovideotani katsoessani pärrä kerää kakkoselta vitoselle lähes täyskaasulle noin viiteen sekunttiin, ja vauhtia tässä vaiheessa arviolta 120, eli perjaatteessa mahdollista?
E: Ja 250 2-tllä pääsee seuraavanlaisesti; 1. vaihde: 50kmh, 2. vaihde = 70kmh, 3. vaihde: 90kmh, 4. vaihde 110kmh ja 5. vaihde: 140kmh
21.12.2010 11:05
RM 125-87
Hirveestä raadosta tehty... niin paljon osia joutu vaihtaa.. Kaikki laakerit runkoon, takahaarukkaan, linkun laakeri srj. pyörien laakerit, lokkarit Ufo, sivumuovit teipattu, iskarit huollettu, moottoriin uudet laakerit, porattu ym. takajarru osia ym.ym.ym...
http://www.raceservice.palvelee.fi/albu ... icesuzuki/
27.12.2010 12:38
KOLBO kirjoitti:riksa- kirjoitti:Osaako joku sanoa, minkä kokosta pääsuutinta talveksi, RM 250 -08 kyseessä?
Ite aattelin jollaki 180 ja 55 lähtä koittaa

Riippuu, onko motorille tehty mitä? Muistelisin, että vakiona jääradalla oli ihan liian rikkaalla 185:lla. Nyt siellä on 175 pääsuutin. 172:kin vois mennä. Moottoriin on muutettu vforce 3 läpät, procircuit works putki, jd sytty, ja kanavia vähän "hoonailtu". Se vakioputki kannattaa heittää järveen vaikka ajas mitä lajia. Lajin mukaan sitten sopiva putki tilalle.
En tiedä mitä ajatte, jos metässä, niin menee liian isoilla suuttimilla tukkoon ja särkee tulpat.
27.12.2010 13:12
Mulla toimii hienosti 178 pääsuuttimella, 52 tyhjänkäyntisuuttimella ja neula keskimmäisesä lovessa. Moottori aivan vakio ja putki myös. 180 kävi aivan liian rikkaalla
27.12.2010 19:11
Mitkä on kaasarin täysin vakioasetukset? Upouutena ei oikeen lähtenyt käyntiin kun puoltuntia polettiin, no lähti se sitten viimein, sen jälkeen ruvettiin säätämään kaasaria (ilmaruuvia / tk-ruuvia) toimi kyllä erinomaisesti mutta rupeaa röpeltämään vähäsen täyskaasulla ja taitaa käydä hitusen rikkaalla. Ohjekirjasta luin että kaasarin säätöihin ei pitäisi puuttua, vakiona "säädetty tehtaalla optimaaliseksi tehon kannalta" tms. eli kesäsäätöjä haen..?
27.12.2010 19:41
riksa- kirjoitti:Mistäs saisi Suzuki rm:ään 250 -08 umpinaisen takajarrulevyn?
Ittellä 180pääsuutin ja 52tk-suutin ja toka alimmassa lovessa sokka. Ihan hyvin toimii, hitusen käy rikkaalla, mutta noilla mennään.

jämsän liikkeissä ainakin on umpinaisia levyjä,Huolto-kaksikko ja First stop kytönen
27.12.2010 19:55
Hepex kirjoitti:Mitkä on kaasarin täysin vakioasetukset? Upouutena ei oikeen lähtenyt käyntiin kun puoltuntia polettiin, no lähti se sitten viimein, sen jälkeen ruvettiin säätämään kaasaria (ilmaruuvia / tk-ruuvia) toimi kyllä erinomaisesti mutta rupeaa röpeltämään vähäsen täyskaasulla ja taitaa käydä hitusen rikkaalla. Ohjekirjasta luin että kaasarin säätöihin ei pitäisi puuttua, vakiona "säädetty tehtaalla optimaaliseksi tehon kannalta" tms. eli kesäsäätöjä haen..?
Eikös ne ole 172 ja 50 ja pulitoistakiekkaa auki.
1.1.2011 16:48
mulla sama ongelma, olen kyllä yrittänyt tukkia kaikki kolot mutta jostaki sitä lunta vain sinne tulee
6.1.2011 20:44
Nonii nyt tuli itsekkin tommonen vanha, ilmajäähy satapiikki RM hankittua sukulaisilta.
En ole ennen kunnon krossipyörien kanssa mitään säätänyt, joten muutama kysymys pitää näin alkajaisiksi esittää.
Eli siis onko männänvaihtoväli tommosessa suunnilleen 20-30h ja vaihteistoöljyn vaihtoväli jotain 15-20h? Entäs kuinka monen tunnin ajon jälkeen kannattaa koneremppa tehdä tommoseen? Mistä kannattaa alkaa mettästämään uusia mäntiä noin vanhaan vehkeeseen?
Miten paksua öljyä tonne vaihteistoon kannattaa laittaa, ja saako öljy olla täyssynteettistä, vai pitääkö olla mineraaliöljyä? Mitä öljyä suosittelisitte? Mieluiten ottaisin Valvolinen valmistetta, mutta muutkin käy.
Pensoihin kannattaa ilmeisesti tehdä 6% sekotus, kun on kovavireinen kone? Valvolinen Competition synteettinen öljy on varmaan riittävän hyvälaatusta?
6.1.2011 20:57
Eiköhän 3% seos riitä vähän kireempäänkin koneeseen. Ja vaihteisto-öljyt n.10h välein, voi vaihtaa useamminkin. Vaihteisto öljystä kiinnostaisi että mikä olisi parasta kamaa? Tohon meikän pyörään.