3.1.2010 13:10
aksutus kirjoitti:MaRsY kirjoitti:aksutus kirjoitti:Onko mitään helppoa konstia olemassa millä tuollasen 2t crossin sais käymään -20 asteen pakkasessa?
Säätöruuveihin ja suuttimiin en aio koskea, koska toimii niin hyvin lauhemmalla ilmalla.
Koitin kuumailmapuhaltimella sylinteriä ja kantta lämmitellä, mutta eipä tainnut pahemmin auttaa.
45min koitin käynnistää, ja vain yhen vaivasen kerran lähti käyntiin ja sammui 5sekunnin päästä.
Työntämällä ei onnistunut, koska rengas oli sudissa vaikka oli 5vaihe päällä ja kytkin pohjassa, eli kone oli melko kankea.
Tulpasta päätellen oli saanut bensaa ja kipinäkin oli tallessa. Koitin kahdella eri tulpallakin.
Pitääkö näitä crossipyöriä kaasupohjassa yleensä polkea käyntiin ryypyn ollessa päällä?
edit: Tankissa on 95oktaanista bensaa, vaikuttaakoha se paljon tuohon pakkasella käynnistämiseen?
tankkaan seuraavaksi 98okt.
Helpoin konsti on pitää pyörä kunnossa ja opetella perus jutut käynnistyksessä. Viestistäsi päätellen ole alottelija motocross pyörien parissa ja tarvitset pari neuvoa. Jos 45min oot polkenu käyntii sitä, niin voin melko varmasti sanoa, että sulla on tulppa kastunu.. vaihda uuteen tulppaan tai irrota vanha ja kuivaa / hio kärki. Ryyppy päällä EI anneta kaasua..
Silloin se hörähti käyntiin kun olin jotain 30min yrittänyt käyntiin mutta sammui sitten. Koitin lopussa vaihtaa uuden tulpan muttei auttanut. Huomenna sitten uusi yritys ilman kaasua imu päällä
Jep olen aloittelija, noin tunti ajokokemusta crossilla.
3.1.2010 13:38
33du kirjoitti:aksutus kirjoitti:MaRsY kirjoitti:aksutus kirjoitti:Onko mitään helppoa konstia olemassa millä tuollasen 2t crossin sais käymään -20 asteen pakkasessa?
Säätöruuveihin ja suuttimiin en aio koskea, koska toimii niin hyvin lauhemmalla ilmalla.
Koitin kuumailmapuhaltimella sylinteriä ja kantta lämmitellä, mutta eipä tainnut pahemmin auttaa.
45min koitin käynnistää, ja vain yhen vaivasen kerran lähti käyntiin ja sammui 5sekunnin päästä.
Työntämällä ei onnistunut, koska rengas oli sudissa vaikka oli 5vaihe päällä ja kytkin pohjassa, eli kone oli melko kankea.
Tulpasta päätellen oli saanut bensaa ja kipinäkin oli tallessa. Koitin kahdella eri tulpallakin.
Pitääkö näitä crossipyöriä kaasupohjassa yleensä polkea käyntiin ryypyn ollessa päällä?
edit: Tankissa on 95oktaanista bensaa, vaikuttaakoha se paljon tuohon pakkasella käynnistämiseen?
tankkaan seuraavaksi 98okt.
Helpoin konsti on pitää pyörä kunnossa ja opetella perus jutut käynnistyksessä. Viestistäsi päätellen ole alottelija motocross pyörien parissa ja tarvitset pari neuvoa. Jos 45min oot polkenu käyntii sitä, niin voin melko varmasti sanoa, että sulla on tulppa kastunu.. vaihda uuteen tulppaan tai irrota vanha ja kuivaa / hio kärki. Ryyppy päällä EI anneta kaasua..
Silloin se hörähti käyntiin kun olin jotain 30min yrittänyt käyntiin mutta sammui sitten. Koitin lopussa vaihtaa uuden tulpan muttei auttanut. Huomenna sitten uusi yritys ilman kaasua imu päällä
Jep olen aloittelija, noin tunti ajokokemusta crossilla.
Jos on muuten kunnossa niin kallistus vasemmalle kyljelleen että ylivuotoletkuista tulee bensaa, ryyppy päälle ja kunnollisia polkaisuja muutama niin pitäis lähteä.. jos ei jaksa polkaista riittävästi niin toinen vaihtoehto on odotella lämpösii kelejä:)
3.1.2010 14:00
3.1.2010 21:57
4.1.2010 16:52
Pohjolan äija kirjoitti:Eli oiskohan kenelläkään tietoa/kokemusta muokata vanhanmallin pyörää hieman kisasemman näköseksi. Oma -89 yz kaipais pientä pintaremonttia, ja tarkoitus hommata uudenmallisen yz:tan katteita, takaloksu, maski ja penkkiä pitäisi hieman muokata (ottaa ne pienet "piikit/nystyrät" sieltä takaa pois).
Jos jollain kokemuksia niin saa heitellä vinkkejä, ensinnäkin tuosta kattaiden sovittelusta.
4.1.2010 23:06
Pohjolan äija kirjoitti:Eli oiskohan kenelläkään tietoa/kokemusta muokata vanhanmallin pyörää hieman kisasemman näköseksi. Oma -89 yz kaipais pientä pintaremonttia, ja tarkoitus hommata uudenmallisen yz:tan katteita, takaloksu, maski ja penkkiä pitäisi hieman muokata (ottaa ne pienet "piikit/nystyrät" sieltä takaa pois).
Jos jollain kokemuksia niin saa heitellä vinkkejä, ensinnäkin tuosta kattaiden sovittelusta.
5.1.2010 12:19
JM82 kirjoitti:Pohjolan äija kirjoitti:Eli oiskohan kenelläkään tietoa/kokemusta muokata vanhanmallin pyörää hieman kisasemman näköseksi. Oma -89 yz kaipais pientä pintaremonttia, ja tarkoitus hommata uudenmallisen yz:tan katteita, takaloksu, maski ja penkkiä pitäisi hieman muokata (ottaa ne pienet "piikit/nystyrät" sieltä takaa pois).
Jos jollain kokemuksia niin saa heitellä vinkkejä, ensinnäkin tuosta kattaiden sovittelusta.
Eikö olisi fiksumpaa tehdä samoin kuin tgamini ja yrittää entisöidä pyörä alkuperäisen näköiseksi? Noin vanhoja pelejä näkee enää muutenkin harvemmin alkuperäiskunnossa. Pyörät joihin on laitettu huonosti sopivat uudemman pyörän muovit on yleensä aika karmean näköisiä.
5.1.2010 13:07
5.1.2010 17:10
5.1.2010 17:30
aksutus kirjoitti:Aloin tässä miettimään, että mitäköhän suuria muutoksia on tullut crossipyöriin parissakymmenessä vuodessa?
Ostin tuon 23vuotta vanhan 250 yz:n ja kaikki pelaa moitteetta, löylyä on liikaakin aloittelijalle ja alustakin pelaa, niin mikä on parempaa vaikka vuoden 09 crossissa?
Onko uudempi pyörä tarkempi siitä että mitä kemikaaleja käytetään esim?
Onko uudessa enemmän osia jotka voi mennä rikki, tai jotka ovat herkempiä hajoamaan?
Tarvitsenko uudempaa crossia tuohon kelkkareiteillä, jäällä ja metsäteillä ajeluun?
Ainakin autoissa on siihen menty, että laitteet ovat tarkkoja mitä öljyjä esim käytetään, turhia osia on aivan liikaa, ja niistä kun joku hajoaa, saattaa meno tyssätä siihen.
Tuli tuossa mieleen yksi datsuni joka oli ensimmäinen autoni, öljy pääsi sattuneesta syystä loppumaan, ja kaverillani sattui olemaan teräketjuöljyä ja sillähän sitä ajeltiin kun muuta ei sattunut olemaan ja hyvin toimi! Ei taitaisi nykyajan kinderit tykätä teräketjuöölistä, vaan ajo saattaisi loppua kohtuu lyhyeen.
5.1.2010 18:37
aksutus kirjoitti:Aloin tässä miettimään, että mitäköhän suuria muutoksia on tullut crossipyöriin parissakymmenessä vuodessa?
Ostin tuon 23vuotta vanhan 250 yz:n ja kaikki pelaa moitteetta, löylyä on liikaakin aloittelijalle ja alustakin pelaa, niin mikä on parempaa vaikka vuoden 09 crossissa?
Tuli tuossa mieleen yksi datsuni joka oli ensimmäinen autoni, öljy pääsi sattuneesta syystä loppumaan, ja kaverillani sattui olemaan teräketjuöljyä ja sillähän sitä ajeltiin kun muuta ei sattunut olemaan ja hyvin toimi! Ei taitaisi nykyajan kinderit tykätä teräketjuöölistä, vaan ajo saattaisi loppua kohtuu lyhyeen.
5.1.2010 18:37
5.1.2010 19:36
5.1.2010 22:04
6.1.2010 0:13