Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

15.11.2010 21:43

riksa- kirjoitti:Osaako joku sanoa, minkä kokosta pääsuutinta talveksi, RM 250 -08 kyseessä?

Ite aattelin jollaki 180 ja 55 lähtä koittaa 8)

17.11.2010 5:43

Paljos porukka on maksaneet uusista 125/250 RMistä? Suzukin sivuillahan lukee 125: 6490€ ja 250: 6990€. Isäukko tosin maksoi tuosta muistaakseni 5500 EUR uutena, mukana tuli varaosia kuten laakereita, mäntää, tiivisteitä jne.

18.11.2010 2:15

Saksasta saa 4900e ja rahtia paalle 400e, eli kun huomioi pikku kaytannon tekijat niin siina 6 keur lienee viela hyva hankinta Suomesta...

20.11.2010 22:51

Mistä saisi 08 RM250 ketjut eteen/taakse? Eräästä liikkeestä isäukko kävi ostamassa, antovat vääränlaiset ja sanoivat ettei ne saa oikeanlaisia sinne. Ja miten tuo etusen kiinnityshomma toimii, siinä näytti olevan joku prikka tms. joka puristetaan siihen lukkolevynä, eli avaanko sen jollain kärkipihdeillä ja otan rattaan irti? Mites kiinnitys?

20.11.2010 23:16

Hepex kirjoitti:Mistä saisi 08 RM250 ketjut eteen/taakse? Eräästä liikkeestä isäukko kävi ostamassa, antovat vääränlaiset ja sanoivat ettei ne saa oikeanlaisia sinne. Ja miten tuo etusen kiinnityshomma toimii, siinä näytti olevan joku prikka tms. joka puristetaan siihen lukkolevynä, eli avaanko sen jollain kärkipihdeillä ja otan rattaan irti? Mites kiinnitys?


Ketjut = rattaat? Melkein mistä vaan prätkäliikkeestä varmaan saa viimestään tilaamalla. All Right, Storm yms.

20.11.2010 23:23

Ajatuskatkos. Lprästä ei ainakaan mistään tuntunut löytyvän. Rattaita tarkoitin. Mitkäs ovat vakiovälitykset? Voisi ostaa vähän lyhyemmät, vähän liijan pitkä ykkönen.

20.11.2010 23:46

13 ja 50 näyttäis olevan. http://www.jtsprockets.com/52.0.html?&L=0&sel_uid=1995&p=

21.11.2010 21:22

Moro. Mulla on semmonen Rm80 vuodelta 83, ostin tossa kuukausi sitten ja on mun ensimmäinen minkäänlainen moottoriväline. Joten en tiiä oikeesti yhtään mitään näistä. :nolo:
Ja nytten ois pari kysymystä teille tietäville. Eli kytkin meni paskaksi. Ei ota kiinni yhtään. Se "tappi" mihin vaijeri kiinnittyy ja menee sinne vaihteistoon sisälle, on kunnolla pohjassa siellä laatikossa. Otettu ylös sieltä tarkistettu että on ihan ehjä, ne sen tapin päässä olevat "urat" oli ihan ok kunnossa. Ja tsekattiin että se tappi oli kunnolla paikallaan. Moottori ja vaihteisto toimii ihan moitteetta. Kytkimen hajoamisen jälkeeen ajelin vielä vähän aikaa 2 vaihteella, eikä mitään ongelmia.
Kytkin oli ennen hajoamista liian kireellä... (tyhmä,tyhmä,tyhmä. Mutta minkäs teet kun ei vaan tiedä.)
Sillä varmaan jotain vaikutusta asiaan? Kauheesti ei ole luistatettu kytkintä, eli sen suhteen ollut ihan normaalia puska-enska käyttöä. Tarkoitus toi olisi kunnostaa, tai ainakin yrittää. Ens viikonloppuna avataan ja katellaan mitä siellä on. Tähän avaus projektiin jotain kommenttia, etten taas munaa koko hommaa? Öljyt on bel-ray moottori öljyä, vaihdettu n.5 ajotuntia sitten. Jonkun näköiset räjäytyskuvat olen löytänyt jo. Eli nyt tarttis niitä korjaus vinkkejä ja kaikkea mitä vaan jaksatte kertoa, kaikki plussaa!

Sit jos pyörä saadaan taas ajoon niin pitäisi lyhyemmät välit saada. Eli taakse isompi ratas? mistä halvalla, Vaikuttaako isompi ratas esim, ketjuun jotenkin?

Kiitos jos jaksatte vaivata itseänne.

22.11.2010 15:43

Hepex kirjoitti:Ajatuskatkos. Lprästä ei ainakaan mistään tuntunut löytyvän. Rattaita tarkoitin. Mitkäs ovat vakiovälitykset? Voisi ostaa vähän lyhyemmät, vähän liijan pitkä ykkönen.

eihän sillä ykkösellä tee yhtää mitää korkeintaa varikolla tarvii.
kannattaa uusia seekeri samalla kun vaihtaa rattaat

24.11.2010 17:00

Halvemmalla ja helpommalla pääset ku otat orkkikset tai allballsit..

24.11.2010 17:48

riksa- kirjoitti:Onko noista TEAM10 merkin pyöränlaakereista mihinkään, onko kokemuksia?
Täytyis taakse vaihaa ja ei ole ainakaan hinnalla pilattu. :lol:



Mulla kesti noi team10 takapyörän laakerit puoltoista vuotta piikissä.

24.11.2010 20:19

http://www.nettivaraosa.com/moottoripyo ... et/1053726

Kannattaisko tällaset ostaa talveksi RMään? Minkä kokonen suutin olis hyvä talveks, päteekö näihin sama kuin mopoihin että alustavasti 10 nro isompi -> Siitä säätämään? En siis jäällä meinannut noilla ajaa vaan jäisillä teillä jne.

24.11.2010 21:53

Osa Team10 -merkillä myytävistä kamoista on kunnon laatua, esim. takokahvat ja polkimet, kytkinlevyt, rengaslukot. Sit taas ohjaustangot ja linkunlaakerisarjat on niin surkeeta et itku tulis jos semmosilla vaikka päiskille lähtis. Pyöränlaakerisarjoista mulla ei ole omaa kokemusta, muttei ainakaan ole saman valmistajan kuin nuo linkkusatsit.

24.11.2010 22:04

riksa- kirjoitti:K mutta noista Kingsin renkaista olen kuullut ja lukenut, että ei kovin hyviä piikkirenkaita ole. Henkilökohtaisia kokemuksia ei kyllä ole muista, kun trelleborgeista ja ne oli ainakin ihan hyvät, mutta taitaa ne olla hintavammatkin reilusti.


Ainakin mun käytössä ovat Kings:sin piikkirenkaat kestäneet useamman talven. Renkaan kesto riippuu ilmeisesti hyvin paljon nastoittajasta. Ainakin Kisarenkaan ja Satapiikin nastoittamat kingssit ovat osoittautuneet todella hyviksi hinta/laatu suhteeltaan. Nastojen runko kuluu ennemmin puhki ennen kuin ne lähtevät irti.

26.11.2010 1:41

Erään nimeltämainitsemattoman, siksi että muuten tulee puhelu ja uhataan haasteella, nastottajan työstä taitaa olla 95% priimaa ja loppu sitä sutta, voipi kattella viimesiä vaikka
http://www.kolumbus.fi/sivutie/diary.htm
ja tehdä itse johtopäätöksensä. Voitte vaan arvata kuinka v-tuttaa, ei o halpaa huvia.
Kingsin malleista osassa nappula ei kestä, kuten mullakin kokemusta on kuinka nappulasilppu lentää, nastarengasaiheessa lisää.
Sitä en ihan ymmärrä miksi mm. Satapiikki nastottaa ja myy harrastajille semmosiin runkoihin renkaita, mm. Metzeler, joissa nappula ei kestä. Työn laatu on ollu hyvää, mitä oon niitä nähny, nastat ja liima sais olla kyllä muuta. Mut hyvä runko ja kestää se noinkin jo ok, miksi siis huonokestoseen? Pitää juu, ihan hemmetin hyvä, mutta kuinka moni harrastaja oikeesti pettyy kestoon ja pito on toissijanen vrt. Trellikat? Tai Mitas-merkillähän ne nykyään kaikki, joskin ei sen väliä vaikka olis viis vuotta vanhoja, jos on oikein säilytetty, no hätä. Kunhan pohdin, kun ittellä ainakin ihan tuska noitten renkaitten kans, rahaa
katoo ihan silmissä et pakko kattoo kauden kokonaissummaa.