Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

22.10.2010 1:24

riksa- kirjoitti:Onko muilla ollut näissä suzukeissa vikaa kytkinkruunun neulalaakerin suht nopea kuluminen? Tyhjäkäynnillä kuuluu sellainen tasainen hiljainen rohina, kytkinkahvan vetää pohjaan loppuu ääni. Omassa pyörässä huomasin nyt ensimmäisillä ajokerroilla.
Täytyy tilata, kun ei muistaakseni 20e enempää maksa. Tuli vaan mieleen kysyä, kun toinen RM:ä talossa ja molemmissa ollut kyseinen vika, lieneekö tyyppivika?

uskoisin et ääni ei muutu miksikää vaikka uusit laakerin vaihdelaatikko nimittäin siellä ääntää ei ole mikään vika. uudetkin pyörät ääntävät iha samaa malliin!

22.10.2010 8:36

riksa- kirjoitti:Onko muilla ollut näissä suzukeissa vikaa kytkinkruunun neulalaakerin suht nopea kuluminen? Tyhjäkäynnillä kuuluu sellainen tasainen hiljainen rohina, kytkinkahvan vetää pohjaan loppuu ääni. Omassa pyörässä huomasin nyt ensimmäisillä ajokerroilla.
Täytyy tilata, kun ei muistaakseni 20e enempää maksa. Tuli vaan mieleen kysyä, kun toinen RM:ä talossa ja molemmissa ollut kyseinen vika, lieneekö tyyppivika?

Itselläkin sama ääni kuuluu ja hyvin on toiminut. Ja vasta oli pata auki, niin ehjät olivat laakerit.

22.10.2010 10:31

Mulla kans kuulunu pieni rohina kokoajan kun oon pyörän omistanu, piikkisessä siis. Joku "ominaisuus" toi suzukeissa kait on.

22.10.2010 11:53

OA243 kirjoitti:Mulla kans kuulunu pieni rohina kokoajan kun oon pyörän omistanu, piikkisessä siis. Joku "ominaisuus" toi suzukeissa kait on.

Niin on hondassakin.(puolikkaassa)

22.10.2010 13:01

SMK) kirjoitti:No onhan siinä monta välystä vaikka kuinka jos kerta on poski auki. Vai tarkotaksä ny vetoakselissa? Jos niin sit sieltä on rikka tullu tiensä päähän mut ei kyl voi vaihteet pelatakaan sit enää.


Vaihdeakselia tarkoitan... liikkuu (oli kone läjässä/auki) päittäissuunnassa paljon.. ja vaihteet menee silmään vastakun vaihdeakseli ns. työnnettynä sisään.. liekkö vaihdeakseli niin kulunu tms?? :s

Rm-z 250 vm 2004

1.11.2010 9:50

Löytyisiköhän koneen räjäytyskuvia mistään? rmz 250 -04.. :roll:

1.11.2010 17:18

Welli17 kirjoitti:Löytyisiköhän koneen räjäytyskuvia mistään? rmz 250 -04.. :roll:

http://www.cmsnl.com/suzuki-rmz250-usa_ ... partslist/
(klikkaa kuvaa ja auenneesta sivusta kuvan alta View big image)

1.11.2010 17:48

Mistäköhän löytyisi kunnollinen pohjapanssari -07 RM250:een? MX-panssareita löytyy, mutta hieman paremmin suojaava, enduroon sopiva panssari olisi hakusessa.
Ja jäähdyttimensuojat tarvisi mahdollisesti myös.

3.11.2010 0:11

Nyt on sellane tilanne että pitäs vaihtaa vuoden 88 rm 250 sylinteriputki. Pytty on kovakromia joten sitähän ei voi porauttaakkaan. Eli eikös se putki ihan hyvin kestä?
Tollasen aattelin siihen ostaa
http://www.storm-motor.fi/osat/crossit/ ... -rm250-88/

3.11.2010 1:42

No vaihda sit tana putki sinne niin on pyttys lopullisesti pilalla, ikään kun ton ikäseen ehjiä pyttyjä, edes pinnostuskelposia aihioita, mistään löytäs. Onhan se tietty iso säästö joku reilu satanen pilata se lopullisesti uuden pinnotteen sijaan.

Hermanni, ei taida Suomesta enää olla saatavana, mut jos pistät meiliä niin allekirjotukseen niin pistän eteenpäin vielä parilel maahantuojalle ja ellei muuten niin ainakin voi teettää. Riippuen millasta seosta, millanen malli ja millanen kiinnitys, otan mittojen mukaan tehden 120-175e. Mitoista vastaan mä jos toimitat pyörän mulle, muuten sä.

3.11.2010 13:05

miten kummassa sylinteri menee pilalle jos siihen vaihtaa uuden putken?? , ilmeisesti itse olen pilannut parikin pyttyä tietämättäni, ajanut niillä olen kyllä paljonkin..

3.11.2010 18:01

mikulov kirjoitti:miten kummassa sylinteri menee pilalle jos siihen vaihtaa uuden putken?? , ilmeisesti itse olen pilannut parikin pyttyä tietämättäni, ajanut niillä olen kyllä paljonkin..

Vasta tänään mullekin selvisi, että se koko sylinteri on alumiinia, eli se pinnoitus on tehty alumiinin päälle, eikä rautaputkeen.(op foorumilla keskustelua samasta aiheesta)Tulee kuulemma kiinnileikkaus ongelmia, kun mäntä laajenee eri tahtiin kuin rautasylinteri.

3.11.2010 23:49

No ne rautasylkyt nyt porataan aina sen verta reiluille välyksille ettei yleensä muissa kun kisapyörissä ongelmia ilmene. Ja noi putketkin pitää porata paljon reilumpiin välyksiin kun mitä keskusteluja ettin ja olettasin sun tarkottavan siellä joku mainitti. Eli jos siitä pinnotuskeskustelusta on kyse niin ne välykset on passeleita pinnotettuihin, terässylkky vaatii jo mopoonkin kympän. Ja putkitushan on sit käytännössä tältä osin sama kuin olis teräspytty.
Lisäks niitä jotka oikeesti osaa pistää sen kisakireen kaksteen putken kohilleen (ei voi enää korjata kun on kerran asennettu) ei enää koko maan laajusestikaan montaa ole, kun se laitetaan vituralleen niin se on sit paskana. Kaiken lisäks kisavehkeitten seinämänvahvuudet on niin ohuita, ettei krymppikään pysy ja tulee tiiveysongelmia sylinterin molempiin päihin.
Ymmärrän kyllä et jossain viissatasessa sitä ei tehossa huomaa onko viturallaan tai vaikka ei olis männänrenkaitakaan, kun ei ikinä pysty kaikkea tehoa kuitenkaan käyttään, mut jos siitä pytystä ei oikkesti puutu niin isoo palaa ettei pinnotusfirma sitä enää tee, ei tolle putkitustielle kannata lähtee. Edellä jo oleellisimmat syyt ja vasta pintaraapasu, mut pitäis jokaiselle järjen kans aihetta kahlaavalle riittää.

4.11.2010 0:18

mulla oli entisessä piikkisessä RM:ssä kaks eri pyttyä, toinen oli putkitettu ja toinen oli sillä alkuperäsellä pinnoitteella. En kyllä huomannut tehoissa enkä kestävyydessä minkäänlaista eroa näitten kahen välillä mutta onpa tuosta putkituksesta kuullu sen verta paljon huonoa palautetta niin ehkä kannattaa kuitenki se pytty lähettää pinnotettavaksi...

5.11.2010 1:22

Eli sulla oli joko niin iso leka ettet ikinä pystyny käyttään kaikkia tehoja tai sit yks niistä harvoista tehny jotka saa kohilleen. Kestoeroahan on putkitetun hyväksi jos välys on oikea, mutta putkitettu tai teräspytty porataan ylikokoon, pinnotetussa taas mäntä kuluu ja sitä vaihdetaan, koko pysyy samana, helppoo ja nopeeta kun ei tarvi porauttaa männän vaihdon yhteydessä ja myös välys käy paljon pienempi kun lämpölaajeneminen miltei sama niin pytyssä kuin männässäkin.