Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
25.7.2012 22:29
Mixmax kirjoitti:Piikkinen cr kuumenee aika helvetisti vaikka vaan sisäänajoa. Siis tiputtaa jäähäriä ylivuotoletkusta, ja on aika lämmin siis kuuma mutta kättä pystyy jtn kuten pitämään sylkkällä. Jäähäri kiertää kyllä että pumppu toimii juu. Mikä neuvoksi? Syylärit uudet 150 crf hondasta.
Kannentiiviste vuotaa? Tyyppivika piikkisissä Hondissa.
26.7.2012 0:35
miten se voi olla kun just laitoin sen kasaan, ja vielä sivelin tiivistemassaa ohuoen ohuen kerroksen siihen palotilan väliin, molemminlle puolille? ntäs vaikuttaako se kuumenemiseen jos se tiiviste vuotaa?
26.7.2012 1:21
No seuraa ennemmin jäähdytysnesteen määrää että häviääkö sitä. Ja eihän tuo liian kuumana käy jos siinä sylinterin kyljessä pystyy pitämään kättä hetken aikaa ennenku alkaa polttamaan.
26.7.2012 12:02
Kiitos vinkeistä, ei vaan hirveesti himottelis ostaa uutta mäntää vielä ainakaan 80 tuntiin... Auttaisiko muuten jos kannentiivisteestä avartaisi niitä kanavia joissa kulkee jäähäri?
26.7.2012 12:07
Mixmax kirjoitti:miten se voi olla kun just laitoin sen kasaan, ja vielä sivelin tiivistemassaa ohuoen ohuen kerroksen siihen palotilan väliin, molemminlle puolille? ntäs vaikuttaako se kuumenemiseen jos se tiiviste vuotaa?
ei siihe olis mitään tiivistemassaa pitänyt laittaa. kai otit sentään huomioon että vesikanavat kulkevat sen kannetiivisteen lävitse, ettet niitäkin ruutanu täyteen massoja.
Ei noita tiivistemassoja ja silikooneja kannata käyttää näissä koneissa kuin korkeintaa imupuolella(lohkojen ja läppärunkon tiiviste pinta).
Kaikkialla muualla siittä on vain haittaa. Jos tiivistepinnat on edes suunnilleen suorat niin ne kyllä pitävät.
Muutamissa koneissa on sitten ollu vesipumpun kansia yms tiivistemassoilla ja sitten on jäähtysjärhjestelmä täynnä paskaa.
Poikkeuksia on, joissain vanhoissa pyörissä lohkojen väliin kuuluulaittaa tiivistesilikonia ne on sitten asia erikseen, kun on pakko
Ja kokeiles ottaa jäähyttäjän korkki irti lämpimällä koneella ( varo painetta). Sen jälkeen paina kaasu pohjaan. Jos vettä lentää isossa kaaressa syyläristä on kannentiiviste rikki. Sitten kansi auki ja hionta suoraks, uusi tiiviste ilman massoja ja momenttiavaimella ristiin kiristys.
26.7.2012 19:55
just tossa sanoinkin että ohuen ohuen kerroksen, en laittanu sinne jäähärikanavien läheisyyteenkään, ja kun sen syylärin korkin ottaa irti, niin pumppu pumppaa siihen juusri korkin alapuolelle sitä vettä, että tuo metodisi ei taida toimia.
kyllä nuo mopojen koneet ainakin kootaan tiivistemassalla, lohkot siis. ainakin minarelli am6 ja piaggion kone...
26.7.2012 20:59
mutta siihen peltitiivisteeseen sitä tiivistemassaa nyt ei todellakaan laiteta oli kerros sitten kuinka vahva tahansa. Ja korkin avaus konsti toimii juuri niin hyvin kun pitääkin, testasitko edes? on ollut 3 tuollasta samanmoista crrän ruoskaa tallissa ,joten tuo kannen tiivisteen syönti on aika tuttu.
Eikö niihin tule sitten paperitiivistettä ollenkaan? Jos ei niin sillon on eriasia. Paperitiivisteen kanssa ja suorilla lohkoilla ei siittä massasta ole kuin haittaa.
26.7.2012 21:20
kokeilin, ja se vesi tulee juuri siitä korkin alapuolelta sinne, suihkuaa vaan.
ja tuskin siitä nyt mitään haittaakaan voi olla jos siihen vähän laittoi gasket tahnaa...
26.7.2012 21:50
Jos tiiviste on ehjä sitä nestettä saattaa tulla hillitysti yli jos se on rikki tulee ainakin pari kymmentä senttiä korkea kaari.
26.7.2012 22:11
Mixmax kirjoitti:miten se voi olla kun just laitoin sen kasaan, ja vielä sivelin tiivistemassaa ohuoen ohuen kerroksen siihen palotilan väliin, molemminlle puolille? ntäs vaikuttaako se kuumenemiseen jos se tiiviste vuotaa?
Kannentiivisteeseen
ei tule koskaan laittaa tiivistemassaa ja joka kerta, kun avaat kannen, täytyy myös tiiviste uusia.
Mixmax kirjoitti:Kiitos vinkeistä, ei vaan hirveesti himottelis ostaa uutta mäntää vielä ainakaan 80 tuntiin...
Piikin mäntä ei kestä crossikäytössä kuin 30h. On huomattavasti halvempaa vaihtaa mäntä ennen kuin se tuhoaa rikkoutuessaan pahimmillaan koko moottorin. Nämä moottorit ovat kilpailukäyttöön suunniteltuja ja vaativat myös huoltoa huomattavasti enemmän kuin katukäyttöön tehdyt moottorit.
26.7.2012 22:35
joo noni, katukäytössä en todellakaan vaihda 30h välein.
ja jos ei oikeesti muuta sanottavaa tosta tiivistemassasta, niin shhhh. jtn päteviä perusteita miksei, sehän lisää vain tiiviyttä..
26.7.2012 23:10
Jos et sä oikeasti tiedä edes että näitä ei vedetä tiivistemassalla kasaan niin sssshhh ja ota neuvot vastaan. Ja se pyörä sitten hajoo siinä katukäytössä, varaa kunnolla rahaa ajamiseen.
26.7.2012 23:35
Ihan hyvä syy... Joo mutta tuo ainakin käyttää että ehkä meitä on sitten kaksi jotka tekee VÄÄRIN.
Eikä se nyt mihinkään hajoa. 80h on ihan normi kadulla. Vai eikö sinusta?
http://metal-matrix.com/cr125-rebuild/index5.html
27.7.2012 7:58
Moporassarin kannattaa aina alkaa uhoamaan kymmeniä vuosia motocrosspyöriä harrastaneita vastaa? Laittamassasi linkissä EI LAITETA tiivistemassaa kannentiivisteeseen. Onko sinusta Copper gasket spray sama asia kuin tiivistemassa?
27.7.2012 12:43
Aha. Eli kuparisprayta saa laittaa mutta silikonia ei?