Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
27.11.2009 0:49
http://www.youtube.com/watch?v=PbC2lfagSykOnko toi jammun normaali käyntiääni?? Kertokaas ammattiukot mistä toi puolikkaitten ruma käyntiääni johtuu.Kuuntelin muitakin ja melkeen kaikissa sama korina tyhjäkäynnillä?
27.11.2009 16:13
timpax41 kirjoitti:http://www.youtube.com/watch?v=PbC2lfagSyk
Onko toi jammun normaali käyntiääni?? Kertokaas ammattiukot mistä toi puolikkaitten ruma käyntiääni johtuu.Kuuntelin muitakin ja melkeen kaikissa sama korina tyhjäkäynnillä?
no kai nyt ku kamera on iha paska nii kuulu vaa tommone kauhee kohina
27.11.2009 20:37
2T kisäpyöriä ei ole tarkoitettu käymään tyhjäkäyntiä. Sama pätee pyörillä körettelyyn, nämä vehkeet tykkää reippaasta kaasukädestä. Olisin paljon kiinnostuneempi, miltä pyörä kuulostaa keskialueelta ylöspäin. Suurin osa kisakuskeista säätää tyhjäkäynnnin kokonaan pois 2T pyörästä.
2T pyörässä pakoputki ja sylinterin aukotus mitoitetaan toimivaksi tietyllä kierrosluvulla. Muilla kierrosalueilla ratkaisu on aina kompromissi. Jos pyörään laitetaan kiinni tyhjäkäynnille suunniteltu sylinteri, kansi, pakoputki ja kaasari, niin tyhjäkäyntiääni on pehmeä ja tasainen. Tälläinen pyörä ei kyllä kulje yhtään mihinkään sitten "normaaleilla" käyttökierroksilla.
Luulisin tyhjäkäynnin korinan aiheutuvan pakoputken vääräaikaisesta paineimpulssista, kiinniolevan pakoaukonsäätimen virtauspyörteistä, imupuolen takaisinvirtauksesta läppiä vasten, palorintaman epätasaisesta etenemisestä, jne.
27.11.2009 21:07
Kiitos!Nyt on palstalla vissiin ammattilainen!!..ei paljon lisäämistä:)Tietysti mielipiteitä saa ja pitää tulla lisää..
29.11.2009 0:41
Saako käynnistyspoljinta muuten kuin alkuperäisosana?
30.11.2009 18:33
Mikkis^ kirjoitti:Saako käynnistyspoljinta muuten kuin alkuperäisosana?
Sama mietityttää täällä! Käykö esim. TNT Fox? Olen lähdössä joku päivä toisen koneen kanssa katselemaan käypästä poljinta tuohon omaan 89 yz jammuun niin sitten ainakin selviää.
30.11.2009 21:28
tgamini kirjoitti:Sama mietityttää täällä! Käykö esim. TNT Fox? Olen lähdössä joku päivä toisen koneen kanssa katselemaan käypästä poljinta tuohon omaan 89 yz jammuun niin sitten ainakin selviää.
Ilmottelehan sitten löytyykö käypää, sama konehan näissä kaikissa nestejäähdytteisissä on. Tuo Fox näyttää varsin passelilta, mutta tiedä sitten käykö akselin halkaisijalle tuo.
3.12.2009 17:15
Mikkis^ kirjoitti:tgamini kirjoitti:Sama mietityttää täällä! Käykö esim. TNT Fox? Olen lähdössä joku päivä toisen koneen kanssa katselemaan käypästä poljinta tuohon omaan 89 yz jammuun niin sitten ainakin selviää.
Ilmottelehan sitten löytyykö käypää, sama konehan näissä kaikissa nestejäähdytteisissä on. Tuo Fox näyttää varsin passelilta, mutta tiedä sitten käykö akselin halkaisijalle tuo.
ite ostin käytettynä , ku makso alkuperäis osana tuo poljin niin +120€!!?? millon tuli yamaha yz 125
uudempi 3XJOO kone 3JOO :n tilalle? jos joku sattuis tietämään
6.12.2009 0:19
Mikkis^ kirjoitti:tgamini kirjoitti:Sama mietityttää täällä! Käykö esim. TNT Fox? Olen lähdössä joku päivä toisen koneen kanssa katselemaan käypästä poljinta tuohon omaan 89 yz jammuun niin sitten ainakin selviää.
Ilmottelehan sitten löytyykö käypää, sama konehan näissä kaikissa nestejäähdytteisissä on. Tuo Fox näyttää varsin passelilta, mutta tiedä sitten käykö akselin halkaisijalle tuo.
Kävin ostamassa käynnistyspolkimen tänään. Hinta 10€! Käy sama kun mankiin siis akselin koko en ostanut mankin poljinta eli nuo kinkithän pohjautuu mankin koneeseen en mene sata varmasti sanomaan mut periaatteessahan sitten esim.
http://www.minimotoracing.fi sieltä kun katot varaosat niin esim. tuon 26€ maksavan polkimen pitäs käydä! Itelle ostin jonkun 110cc kinkin polkimen kun oli semmonen kun piti. Jos sulla on lähellä tuommonen firma joka myy noihin kiinan ihmeisiin noita osia niin käy kattomassa niitä on erillaisia minkälaisen mallin sitten tarviitkin. Siellä on hepposen olosia ja tukevampia ite ostin tukevan rautasen tällä kertaa.
6.12.2009 21:31
Tuli tuossa keskiviikkona ostettua tuommonen -05 YZ450F ja tänään sitä pääsi ensimmäistä kertaa koittamaan. Pyörä kulkee varmasti sen mitä kahvasta kääntää, kun vaan uskaltaa.
Nyt vain ajoa ja treeniä että saadaan ajaminen sujumaan sutjakammin. Ajokokemus krossista sisältyy vain muutamaan aikaisempaan kertaan, joten taidot on vielä vähän mitä sattuu.
6.12.2009 21:57
Larse kirjoitti:Tuli tuossa keskiviikkona ostettua tuommonen -05 YZ450F ja tänään sitä pääsi ensimmäistä kertaa koittamaan. Pyörä kulkee varmasti sen mitä kahvasta kääntää, kun vaan uskaltaa.
Nyt vain ajoa ja treeniä että saadaan ajaminen sujumaan sutjakammin. Ajokokemus krossista sisältyy vain muutamaan aikaisempaan kertaan, joten taidot on vielä vähän mitä sattuu.
Hyvä pyörä.Onnea,siitä se lähtee
7.12.2009 22:55
tgamini kirjoitti:Kävin ostamassa käynnistyspolkimen tänään. Hinta 10€! Käy sama kun mankiin siis akselin koko en ostanut mankin poljinta eli nuo kinkithän pohjautuu mankin koneeseen en mene sata varmasti sanomaan mut periaatteessahan sitten esim.
http://www.minimotoracing.fi sieltä kun katot varaosat niin esim. tuon 26€ maksavan polkimen pitäs käydä! Itelle ostin jonkun 110cc kinkin polkimen kun oli semmonen kun piti. Jos sulla on lähellä tuommonen firma joka myy noihin kiinan ihmeisiin noita osia niin käy kattomassa niitä on erillaisia minkälaisen mallin sitten tarviitkin. Siellä on hepposen olosia ja tukevampia ite ostin tukevan rautasen tällä kertaa.
Ok! Täältä löytyy semmonen pulju missä myydään noita 110cc Samuraita ym., joten pitääpi käydä sieltä kysymässä.
9.12.2009 23:39
valot yz250f:ään, onko minkälainen homma..?
10.12.2009 0:02
Riippuu kuule tapauksesta
10.12.2009 0:53
bombermuumi kirjoitti:valot yz250f:ään, onko minkälainen homma..?
Riippuu siitä millaiset valot haluat. Alkuperäisestä virtapäästä et saa ilman uudelleen käämintää valoille virtaa. "Katsastusvaloiksi" riittää valovirtapääksi esim. Electrex World
http://www.electrexworld.co.uk/st4438l-lighting-stator-yamaha-yz250f-04-on-yzf400-97-99-yzf426-00-02-wr450f-98-02-electrical-parts-for-motorcycles-electrex-world-6844-0.html Samasta paikasta jännitteensäädin tai köyhän miehen versioon pelkkä diodi (Omassa pyörässä kyseinen virtapää+diodi, etuvalo 35W halogeeni ja takana ledi). Pintakaasulla halogeeni vain hehkuu, mutta alkaa palaa kunnolla noin 3000 rpm ->. Suomestakin saa kyseisiä virtapäitä useista paikoista.
Parannettu versio olisi käyttää samaa virtapäätä, mutta toteuttaa se kelluvalla maalla. Eli valojen maa irti virtapään pohjasta ja käämin kumpikin pää kelluvaa maata tukevalle jännitteensäätäjälle. Näitä löytyy ainakin Trail Techin valikoimasta. Näin saadaan vaihtovirran kumpikin puolijakso mukaan ja jänniteensäätäjältä voidaan saada noin 60W tehoa. Lisätehoa voi saada myös vauhtipyörällä, jossa on tehokkaammat magneetit ja/tai käämimällä valopuolan uudelleen ohuemmalla langalla.
Paras vaihtoehto olisi laittaa pyörään WR250F 01-02 pyörän virtavehkeet. Uudempien ei käy. WR:n virtapään liittimet eivät käy YZ:n johtosarjaan, joten mukaan pitää ottaa kaikki sähköt tai YZ:n johtosarja pitää nuokata. Samalla pitää tosin ottaa WR:stä kampiakseli ja vauhtipyörä. Myös WR:n virtalaitteiden tuottamaa tehoa voidaan lisätä yllä mainituilla tavoilla.