Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Pyörän Valinta

31.5.2012 23:50

Siis täh? Koitappa saada toi kirjotusasu pikkasen selkeemmäks niin voidaan jeesata sua.

Re: Pyörän Valinta

1.6.2012 21:10

Poikela. kirjoitti:Nyt saisi ostettua kaverilta hyvään hintaan KTM:n 450cc rossipyörä, mutta itselläni on pituutta n.170cm ja painoa 65kg. Ajokokemusta löytyy crossiradalta 85cc pyörällä 2vuotta, ja 125cc vuosi.
Ei ole kilpaileminen mielessä tuolla nelipuolikkaalla, seku vain pärryytellä huvikseen rossiradalla ja ehkä yrittää vähän kehittyä paremmaksi kuskiksi.Onko tuo pyörä LIIKA iso/painava/tehokas minulle tuommosiin hommin?? Sitte vielä samalla voisitta kertoa lyhyesti nuitten nelipuokkien huoltoväleistä ja männänvaihdon kustannusarvio itse tehtynä, kiitoksia jo etukäteen.

Joko saa jotaki selvää:D



:lol: Ei se kirjoitusasu vielä täydellinen ole, mutta saa jo selvää. Ootko minkä ikänen, meinaan jos oot vielä kasvuiässä, niin kyllä siitä ainaki vähä vielä kasvaa. Männänvaihdossa luonnollisesti mäntä ja jotain tiivisteitä, mukavasti säästää likkeeseen/korjaamoon verrattuna. Kato männän hinta ja siihe pari kybää tiivisteet. Voipi olla vähän turhan iso ja tehokas, loppukäessä tuolla on painoa kuitenkin vain n. 15kg enemmän kuin MOPO- uusenskoilla... Käy testaamassa vähän ja ajattele järkevästi sopiiko se sinulle!

Re: Pyörän Valinta

1.6.2012 22:59

EDU96E kirjoitti:
jukke96 kirjoitti:nyt on itelläki alotettu kesäksi rossin etintää. Oon ajatellu kawasaki kx 125, ktm sx 125 ja tämmösiä2t vehkeitä. Pituutta löytyy 181cm niin pystyy vähän isommallakin ajamaan. Kokemusta löytyy mönkkäreistä, kelkoista ja moposta, myös muutamasta kaverin rossista. Mutta kannattaako ostaa mielummin 2t vai 4t ekaksi rossiksi? 2t:na toimisi moottorin kokona ~125cc ja nelarilla +200cc. Keulaa saisi mielellään nostaa parilla ekalla vaihteella kivasti, ja kulkupuoltakin jonku +100kmh. 2t ois hyvä tietenki tehojen kannalta, mutta remppaus on vähä siinä ja siinä. Sitten taas 4t ois hyvä kun ei tarvi rempata niin paljoa ja voi olla ehkä vähän helpompi ajaa. Mitä rossia suosittelisitte? :)


125 2T;ssä on suurimmassa osassa vähemmän tehoa, kun 250 nelareissa. Piikkisissä 35-40hp(koneteho) ja kakpuokkinelareilla 40 päälle. 2 tahti vähän äkäsempi, kulutta mukavasti( eli = paljon :) ), meluaa ja saa huollella pikkasen nelaria enemmän. Toisaalta on tuo 250 nelarikin sen verran kiree, että saa huollella reippaasti enemmän kun jotain 500-650cc "mettäenduroita" joissa hieman vähemmän tehoa, kun taas 450 kisanelareissa.

Tässä puhuu todellinen asiantuntija... :lol:

Re: Pyörän Valinta

1.6.2012 23:09

Toi oli kyllä aikalailla varmaan paras vastaus mitä kukaan viittii kirjottaa kun pyörän edellytyksenä on että pitää nostaa keulaa parilla ekalla vaihteella. Ja sehän on tosiaan harrastajalle oleellista onko 35 vai 40 heppaa... Näkis joskus jollain näistä kavereista pyörän missä ois moottori lähelläkään alkuperäiskuntoo tai iskunvaimennus ja laakerit kunnossa, harvassa on. Ei sillä että sillä merkitystä olis tossa hiekkateillä rälläämisessä mutta typerää puhua pyörän tehoista kun on kymmenen muuta paikkaa mitkä pitäis hoitaa kuntoon.

Re: Pyörän Valinta

2.6.2012 18:05

Poikela. kirjoitti:Nyt saisi ostettua kaverilta hyvään hintaan KTM:n 450cc rossipyörä, mutta itselläni on pituutta n.170cm ja painoa 65kg. Ajokokemusta löytyy crossiradalta 85cc pyörällä 2vuotta, ja 125cc vuosi.
Ei ole kilpaileminen mielessä tuolla nelipuolikkaalla, seku vain pärryytellä huvikseen rossiradalla ja ehkä yrittää vähän kehittyä paremmaksi kuskiksi.Onko tuo pyörä LIIKA iso/painava/tehokas minulle tuommosiin hommin?? Sitte vielä samalla voisitta kertoa lyhyesti nuitten nelipuokkien huoltoväleistä ja männänvaihdon kustannusarvio itse tehtynä, kiitoksia jo etukäteen.

Joko saa jotaki selvää:D


Iskarit kun laittaa omalle painolle sopivaksi niin en näe mitään syytä miksi tuo olisi liian "iso" pyörä. Tehon säätely tapahtuu kuskin oikealla kädellä, joten siinäkään ei pitäisi olla ongelmaa.

Öljyt 5h välein, suodatin jokatoisella jne. Huoltotarve riippuu paljon käytöstä. Kevyessä ajossa männällä pääsee 200h, mutta toisessa ääripäässä männälle tulee tunnit täyteen jo 30h paikkeilla...

Männänvaihto jotain +- 200e

Re: Pyörän Valinta

2.6.2012 21:17

Mites noi rm-z pyörät... Mistä vuosmallista lähtien ne on ostamisen arvosii, siis jotta ei ole enää venaongelmii nii paljoo? Miten nuo muut laitteet? pikkunelari on edelleen hakusessa ja nuo hondat miellyttää eniten mut tuntuu olevan harvassa hyväkuntoset yksilöt.. yamaha onko hyvä? budjetti 3000

Re: Pyörän Valinta

3.6.2012 8:20

KxRider kirjoitti:Mites noi rm-z pyörät... Mistä vuosmallista lähtien ne on ostamisen arvosii, siis jotta ei ole enää venaongelmii nii paljoo? Miten nuo muut laitteet? pikkunelari on edelleen hakusessa ja nuo hondat miellyttää eniten mut tuntuu olevan harvassa hyväkuntoset yksilöt.. yamaha onko hyvä? budjetti 3000
Suurimmat suikan ja kawan ongelmat oli silloin -04,jammu on varmaan kyllä yhtä hyvä kun muutkin.Melkein enemmän kannattaa katsoa pyörän kuntoon enemmän kun merkkiin sillä noista ihan paskaksi ajetuista pyydetään silti samaa kun kunnossa olevistakin

Re: Pyörän Valinta

3.6.2012 12:53

Paljonkohan tollasesta 3 vuotta vanhasta CRF250R:ästä kannattas pyytää? Kaverilla olis myynnissä ja sillä ei oo ajettu ku 15 tuntia kokonaisuudessaan. Siistissä kunnossa ja ihan hyvin pidetty.

Re: Pyörän Valinta

3.6.2012 13:08

Vertaa sitä pyörää muihin myynnissä oleviin vastaviin. Kato hinta vuosimallin, ajomäärän ja kunnon perusteella.

Re: Pyörän Valinta

3.6.2012 16:58

KxRider kirjoitti:Mites noi rm-z pyörät... Mistä vuosmallista lähtien ne on ostamisen arvosii, siis jotta ei ole enää venaongelmii nii paljoo? Miten nuo muut laitteet? pikkunelari on edelleen hakusessa ja nuo hondat miellyttää eniten mut tuntuu olevan harvassa hyväkuntoset yksilöt.. yamaha onko hyvä? budjetti 3000


2007 suzukissa on ensimmäine toimiva vuosimalli!

Re: Pyörän Valinta

3.6.2012 20:39

Pattes798 kirjoitti:
KxRider kirjoitti:Mites noi rm-z pyörät... Mistä vuosmallista lähtien ne on ostamisen arvosii, siis jotta ei ole enää venaongelmii nii paljoo? Miten nuo muut laitteet? pikkunelari on edelleen hakusessa ja nuo hondat miellyttää eniten mut tuntuu olevan harvassa hyväkuntoset yksilöt.. yamaha onko hyvä? budjetti 3000


2007 suzukissa on ensimmäine toimiva vuosimalli!


Mitä ny laatikko satunnaisesti laukee.

Re: Pyörän Valinta

3.6.2012 22:08

Jännää ettei yheltäkään tutulta kellä on tollane 07 nii oo laatikko paukahellu vaikka ajettu sen 250h karkeesti... :roll:
Mutta 07 siis ensimmäinen, missä ei oo turhia venavikoja.

Re: Pyörän Valinta

3.6.2012 23:44

EDU96E kirjoitti:
jukke96 kirjoitti:nyt on itelläki alotettu kesäksi rossin etintää. Oon ajatellu kawasaki kx 125, ktm sx 125 ja tämmösiä2t vehkeitä. Pituutta löytyy 181cm niin pystyy vähän isommallakin ajamaan. Kokemusta löytyy mönkkäreistä, kelkoista ja moposta, myös muutamasta kaverin rossista. Mutta kannattaako ostaa mielummin 2t vai 4t ekaksi rossiksi? 2t:na toimisi moottorin kokona ~125cc ja nelarilla +200cc. Keulaa saisi mielellään nostaa parilla ekalla vaihteella kivasti, ja kulkupuoltakin jonku +100kmh. 2t ois hyvä tietenki tehojen kannalta, mutta remppaus on vähä siinä ja siinä. Sitten taas 4t ois hyvä kun ei tarvi rempata niin paljoa ja voi olla ehkä vähän helpompi ajaa. Mitä rossia suosittelisitte? :)


125 2T;ssä on suurimmassa osassa vähemmän tehoa, kun 250 nelareissa. Piikkisissä 35-40hp(koneteho) ja kakpuokkinelareilla 40 päälle. 2 tahti vähän äkäsempi, kulutta mukavasti( eli = paljon :) ), meluaa ja saa huollella pikkasen nelaria enemmän. Toisaalta on tuo 250 nelarikin sen verran kiree, että saa huollella reippaasti enemmän kun jotain 500-650cc "mettäenduroita" joissa hieman vähemmän tehoa, kun taas 450 kisanelareissa.


Hehheh... Uskomatonta tekstiä :D

Re: Pyörän Valinta

4.6.2012 0:04

Pattes798 kirjoitti:Jännää ettei yheltäkään tutulta kellä on tollane 07 nii oo laatikko paukahellu vaikka ajettu sen 250h karkeesti... :roll:
Mutta 07 siis ensimmäinen, missä ei oo turhia venavikoja.


Kavereilla yhteensä ollu 5 pyörää väliltä 07-09 ja neljästä lauennu laatikko vähintään kerran. Itellä oli samaa ongelmaa saman ikäluokan piikissä. Uudemmat pyörät kai pelanneet ihan hienosti.

Re: Pyörän Valinta

4.6.2012 0:57

Melkosia laatikontuhoojia sitte ne kaverit...
Piikeissähän niitä laatikkovikoja on sitten ollut enemmän ja vähemmän 02 vm. -->