Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
24.9.2010 15:22
Öljynä mobilubea, paremman puutteessa sai kelvata testirundille
24.9.2010 15:27
Suiza_88 kirjoitti:Öljynä mobilubea, paremman puutteessa sai kelvata testirundille
Ja kytkimen lisäaine tottakai...?
24.9.2010 15:42
Suiza_88 kirjoitti:Öljynä mobilubea, paremman puutteessa sai kelvata testirundille
Kannattaa kokeilla jos se SAATANAN PASKALÄJÄ RM125 alkas toimiin jollain
kunnon öljyillä.
Joskus oli tuossa aprilian luuskassa, että väärillä öljyillä jotka eivät soveltuneet siihen, meni laatikko välissä jumiin ja tiputteli vaihteita itestään pois päältä.
24.9.2010 15:43
Kuka on niin tyhmä että purkaa ja kasaa koneen, käyttää siihen hommaan tunteja, ja sitten lähtee huonoilla öljyillä ajelemaan? Ei niin mitään järkeä.
24.9.2010 16:49
Suiza_88 kirjoitti:USKO-VITUN-MATONTA!
Krossin konetta oon nyt viikon verran rempannu ja on kauhee polte päästä ajelemaan, eilen illalla kasasin ja kone pöydällä oikeen tsekkasin että vaihteet toimii ja sensellasta. Lähti laakista käymään, laitoin ykköselle ja lähin ajelemaan, yritin vaihtaa kakkoselle ja HELVETTI OLI IRTI. Ei mee sit millään kakkoselle. Puoltuntia runkkasin vaihevipua jolloin sain kakkosvaihteen päälle, myös suuremmat vaihteet toimi sillon. Lähen sit nelosvaihteella kiihdyttämään ja heti kun repäs piikin vaihe pomppi miten sattu ja moperi nyki niinku olis kytkintä näpyttäny kokoajan.
Jos vaihtaa alas ykköselle niin on kauhee runkkaaminen että saa kakkoselle.
Vaihelaatikko on koottu mikro-vitun-skoopilla tutkien ohjekirjaa joten voin sanoa että se on oikein koottu, mut kuitenkin vittuilee.
mulla oli sama vika classic-husqvarnassa, syy oli jousessa minkä pitäisi palauttaa vaihdepoljin keskiasentoonsa, uusi jousi korjasi ongelman. , tsekkaa myös päittäisvälykset joka akselilla(myös vaihdepolkimen), hieman pitää olla.
24.9.2010 17:24
PäRi kirjoitti:Suiza_88 kirjoitti:Öljynä mobilubea, paremman puutteessa sai kelvata testirundille
Kannattaa kokeilla jos se SAATANAN PASKALÄJÄ RM125 alkas toimiin jollain
kunnon öljyillä.
Joskus oli tuossa aprilian luuskassa, että väärillä öljyillä jotka eivät soveltuneet siihen, meni laatikko välissä jumiin ja tiputteli vaihteita itestään pois päältä.
Älkääs nyt pojat höpöttäkö, kyllä ne vaihteet toimii vaikka ilman öljyä, hetken.Kyllä joku on mennyt pieleen jos ennen "remppaa" Toimi ja enään ei
24.9.2010 23:44
OA243 kirjoitti:Kuka on niin tyhmä että purkaa ja kasaa koneen, käyttää siihen hommaan tunteja, ja sitten lähtee huonoilla öljyillä ajelemaan? Ei niin mitään järkeä.
Jumalauta oot sinäkin tyhmä, luuletko oikeesti että vaihteet ei toimi ilman kunnon öljyjä? Vaihelaatikkohan toimii vaikka ilman öljyjä, ja kun oli kone pöydällä ilman öljyjä niin kaikki vaihteet pelas hyvin, mutta kasauksen jälkeen ei sit millään.
E. ja muistaakseni mobilubea on kehuttu ja saatto jopa löytyä kytkimen lisäaine.
25.9.2010 2:25
Ei vielä kannata masentua,jos toi on vasta ensimmäinen kasaus kerta. Ite kun kasasin rämän koneen ekaa kertaa niin sain ottaa sen rungosta vielä kolme kertaa irti uudestaan.
25.9.2010 9:24
No mun "SAATANAN PASKALÄJÄ RM 125" lähtee tänään, oli hyvä pyörä mutta välillä pitää pikku nelariakin koittaa.
25.9.2010 11:39
Suiza_88 kirjoitti:OA243 kirjoitti:Kuka on niin tyhmä että purkaa ja kasaa koneen, käyttää siihen hommaan tunteja, ja sitten lähtee huonoilla öljyillä ajelemaan? Ei niin mitään järkeä.
Jumalauta oot sinäkin tyhmä, luuletko oikeesti että vaihteet ei toimi ilman kunnon öljyjä?
E. ja muistaakseni mobilubea on kehuttu ja saatto jopa löytyä kytkimen lisäaine.
En. Mobilube ei edes sano itselle mitään, mutta tuo paremman puutteessa pisti silmään.
25.9.2010 13:59
Mikähän on vikana kun pyörässä ei kestä tulpat kuin enintään 30min? Mutta kun kokeilee toisella pyörällä "särkynyttä" tulppaa niin antaa kipinää. Eli pitää olla aivan uusi tulppa että antaa kipinää
Pyörä on Suzuki RM 125 -95
25.9.2010 17:05
Paskat säädöt? Tulpanhattu/johto paskana?
25.9.2010 22:00
laazeri kirjoitti:Paskat säädöt? Tulpanhattu/johto paskana?
On ennen toiminut normaalisti, enkä oo säädelly mitään. Voiskohan vaikuttaa kun ilmat on vähän viilentyny? Jos käy vähän laihemmalla...
Pitää tutkia tarkemmin vielä tulpan johto ja hattu.
1.10.2010 18:36
Sellanen ongelma että ei lähe rämä käymään. Eli bensaa se saa ja kipinän antaa mutta kipinä on ilmeisesti liian heikko ku ei kuitenkaan käymään lähde. Tulpan oon putsannu ja hatun vaihtanu mutta koitan viälä uudellaki tulpalla. Mutta jos ei vika ei oo niissä niin voiko sytytyspuola olla paskana? Ja sopiiko jompikumpi näistä siihen vai millanen sen pitää olla.
http://www.motomaster.fi/kauppa/product ... .php?p=216http://www.moto-hame.fi/index.php?main_ ... ts_id=4436vuosimalli on 86-90 en tarkkaan tiä. ja sen on suzuki rm 250
2.10.2010 9:03
Mikä on tuo säädin tai vastaava joka on kaasarissa johon menee kaksi johtoa? Otin sen vahingossa irti ja huomasin että siinä on jokin säätö. Mihin se vaikuttaa ja mikä sen tehtävä on ?
Ja kaasari on keihin.
Editt:
Jaa tuo näyttäisi olevan joku TPS anturi, eli vissiin joku kaasun asento tunnistin? Laitoin eilen sen säädön noin puoleen väliin ja kävin vähän köröttelemässä niin ainakin silloin mopo tuntu toimivan hyvin. Mihin se säätö sitte vaikuttaa? Ja voinko hajottaa koneen tuolla jos se on väärässä asennossa?