14.6.2012 8:36
juusso kirjoitti:Mikähän voisi olla hondassa vikana, kun kytkin ei irrota vieläkään kunnolla? Molemmat kytkinkorit (vai mitkä onkaan) oli hakkautuneet koloille, mutta viilasin kolot pois ja kytkin alkoi toimimaan paljon paremmin. Vieläkin tahmii sen verran, että paikallaan ei saa vaihdetta vapaalle ja ketjut on kireällä. Voisiko eri öljy vaikuttaa tuohon, nyt on motorexin gear oil 10-30w öljyä? Mitä öljyä ootte hondassa käyttänyt vaihteistossa?
14.6.2012 17:58
sklitva kirjoitti:juusso kirjoitti:Mikähän voisi olla hondassa vikana, kun kytkin ei irrota vieläkään kunnolla? Molemmat kytkinkorit (vai mitkä onkaan) oli hakkautuneet koloille, mutta viilasin kolot pois ja kytkin alkoi toimimaan paljon paremmin. Vieläkin tahmii sen verran, että paikallaan ei saa vaihdetta vapaalle ja ketjut on kireällä. Voisiko eri öljy vaikuttaa tuohon, nyt on motorexin gear oil 10-30w öljyä? Mitä öljyä ootte hondassa käyttänyt vaihteistossa?
ootko säätäny kytkinvaijerin kireyden huolella?Tulihan purkaessa kaikki osat takas?tuli mieleen että olisko kytkimen painelevyä työntävän tangon päässä oleva prikka jääny pois?
Mulla on ollu viime aikoina tätä laatikossa://www.motul.com/fi/fi/products/11 Pieksee ainaki motulin transoilin ja repsolin 10w40 laatikkoöljyn.. Öljylläki voi olla aika paljo merkitystä..ittellä oli joskus sama ongelma 2000 CR250:s>>kruunu lovilla yms..suoraksi viilaamisen jälkeenki oli luisto ja irrotus-ongelmia..luullakseni suurin syypää oli repsolin öljy.
15.6.2012 8:14
juusso kirjoitti:sklitva kirjoitti:juusso kirjoitti:Mikähän voisi olla hondassa vikana, kun kytkin ei irrota vieläkään kunnolla? Molemmat kytkinkorit (vai mitkä onkaan) oli hakkautuneet koloille, mutta viilasin kolot pois ja kytkin alkoi toimimaan paljon paremmin. Vieläkin tahmii sen verran, että paikallaan ei saa vaihdetta vapaalle ja ketjut on kireällä. Voisiko eri öljy vaikuttaa tuohon, nyt on motorexin gear oil 10-30w öljyä? Mitä öljyä ootte hondassa käyttänyt vaihteistossa?
ootko säätäny kytkinvaijerin kireyden huolella?Tulihan purkaessa kaikki osat takas?tuli mieleen että olisko kytkimen painelevyä työntävän tangon päässä oleva prikka jääny pois?
Mulla on ollu viime aikoina tätä laatikossa://www.motul.com/fi/fi/products/11 Pieksee ainaki motulin transoilin ja repsolin 10w40 laatikkoöljyn.. Öljylläki voi olla aika paljo merkitystä..ittellä oli joskus sama ongelma 2000 CR250:s>>kruunu lovilla yms..suoraksi viilaamisen jälkeenki oli luisto ja irrotus-ongelmia..luullakseni suurin syypää oli repsolin öljy.
Kyllä, vaijeri on oikein säädetty, kaikki osat on varmasti kiinni ja oikeassa järjestyksessä. Ei vika tullut tuosta kun aukasin, päin vastoin se parani reilusti. Mutta kytkin ei irrota vielä täydellisesti, varmaan pitää sit eri öljyillä koittaa.. Vai voisko vika olla kytkin levyissä, kun ne tahmautuu kiinni ja sen takia ei irrota kunnolla? Ei kehtais uusia levyjäkään kyllä nyt ostaa.. Mikähän olis hyvä ja halpa öljy, joku teboil?
15.6.2012 9:21
sklitva kirjoitti:juusso kirjoitti:sklitva kirjoitti:juusso kirjoitti:Mikähän voisi olla hondassa vikana, kun kytkin ei irrota vieläkään kunnolla? Molemmat kytkinkorit (vai mitkä onkaan) oli hakkautuneet koloille, mutta viilasin kolot pois ja kytkin alkoi toimimaan paljon paremmin. Vieläkin tahmii sen verran, että paikallaan ei saa vaihdetta vapaalle ja ketjut on kireällä. Voisiko eri öljy vaikuttaa tuohon, nyt on motorexin gear oil 10-30w öljyä? Mitä öljyä ootte hondassa käyttänyt vaihteistossa?
ootko säätäny kytkinvaijerin kireyden huolella?Tulihan purkaessa kaikki osat takas?tuli mieleen että olisko kytkimen painelevyä työntävän tangon päässä oleva prikka jääny pois?
Mulla on ollu viime aikoina tätä laatikossa://www.motul.com/fi/fi/products/11 Pieksee ainaki motulin transoilin ja repsolin 10w40 laatikkoöljyn.. Öljylläki voi olla aika paljo merkitystä..ittellä oli joskus sama ongelma 2000 CR250:s>>kruunu lovilla yms..suoraksi viilaamisen jälkeenki oli luisto ja irrotus-ongelmia..luullakseni suurin syypää oli repsolin öljy.
Kyllä, vaijeri on oikein säädetty, kaikki osat on varmasti kiinni ja oikeassa järjestyksessä. Ei vika tullut tuosta kun aukasin, päin vastoin se parani reilusti. Mutta kytkin ei irrota vielä täydellisesti, varmaan pitää sit eri öljyillä koittaa.. Vai voisko vika olla kytkin levyissä, kun ne tahmautuu kiinni ja sen takia ei irrota kunnolla? Ei kehtais uusia levyjäkään kyllä nyt ostaa.. Mikähän olis hyvä ja halpa öljy, joku teboil?
Voihan se levyissäkin olla vika,jos ne on kärähtäny tms ja ne tahmaantuu kiinni tietyn öljyn kans..Riittävän hyvää, ja edullista on motulin transoil,koita sillä jos alkais pelittämään..Viilasitko kytkinkorin vimpanpäälle suoraksi?Viissiin jouduit viilata kytkinkelloaki?Onko kytkimenpainelevy vielä service limiiteissä?
15.6.2012 15:46
16.6.2012 18:58
17.6.2012 15:03
17.6.2012 18:05
23.6.2012 19:13
24.6.2012 21:56
25.6.2012 8:48
26.6.2012 13:29
26.6.2012 15:10
DrMies kirjoitti:Tietääkö joku sopiiko 125cc cr:ään 250cc kone kiinni kun pitäis saada tollaseen kevariksi rekisteröityyn cr:ään "vähän" lisäpotkua.
26.6.2012 22:35
27.6.2012 14:53