Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

12.9.2010 22:31

Voiko mitenkään saada selville, että onko sylinteri halki? Itselläni on tuo alkanut pukkaamaan jäähdytinnestettä palotilaan ja kuplii syyläriin. Kaikki tiivisteet ovat uusia ja ne on asennettu moottorin tiivistesilikonin kanssa. Tiivistepinnat ovat myös suoria kaikinpaikoin, eli sylinteri jäis ainoaksi vaihtoehdoksi, koska kannessakaan ei näy mitään ihmeempää. Vai? :s

14.9.2010 21:51

Mites saan kytkimen itri -02 piikkirämästä? Pitää tehä joku työkalu että saa pidettyä sitä paikoillaan? Onko normaali kierteet?

14.9.2010 22:50

Onhan se eturataskin tietty jossain tilanteissa työkaluksi nimitettävissä ;)

15.9.2010 17:17

Et tainnu nyt ymmärtää onkelmaa, kytkinkruunun sisällä oleva levy pyörii vaikka olis vaihe päällä. Oon siis irrottamassa koko kytkintä koneremppaa varten ja haluisin tietää onko siinä normi kierteet kun tuntuu olevan niin tiukassa vaika millä pitäis kiinni.

15.9.2010 17:56

Suiza_88 kirjoitti:Et tainnu nyt ymmärtää onkelmaa, kytkinkruunun sisällä oleva levy pyörii vaikka olis vaihe päällä. Oon siis irrottamassa koko kytkintä koneremppaa varten ja haluisin tietää onko siinä normi kierteet kun tuntuu olevan niin tiukassa vaika millä pitäis kiinni.


Tiheällä jengalla se mutteri on kiinni. Itse pidin vaan papukaija-pihdeillä kiinni ja PITKÄLLÄ räikällä väänsin auki

15.9.2010 22:22

No kyllä ymmärsin, se napa pyörii ja vaihtene kun pistät sisään, pyörii eturatas myös - kiinni siitä vaikka ketjulla ja voila, saat pulttipyssyllä mutterin auki.

16.9.2010 9:39

SMK) kirjoitti:No kyllä ymmärsin, se napa pyörii ja vaihtene kun pistät sisään, pyörii eturatas myös - kiinni siitä vaikka ketjulla ja voila, saat pulttipyssyllä mutterin auki.


No et tainnut ymmärtää. Kytkin kruunun sisällä oleva kehä (nimeä en tiedä) pyörii täysin vapaasti. Se ei ole yhteydessä mihinkään akseliin tai rattaaseen

EDIT: Ei ainakaan omassa yamahassa :eek:

16.9.2010 10:16

läppis kirjoitti:No et tainnut ymmärtää. Kytkin kruunun sisällä oleva kehä (nimeä en tiedä) pyörii täysin vapaasti. Se ei ole yhteydessä mihinkään akseliin tai rattaaseen

Pitäisiköhän vaihde laittaa päälle????

16.9.2010 11:29

läppis kirjoitti:
No et tainnut ymmärtää. Kytkin kruunun sisällä oleva kehä (nimeä en tiedä) pyörii täysin vapaasti. Se ei ole yhteydessä mihinkään akseliin tai rattaaseen

EDIT: Ei ainakaan omassa yamahassa :eek:

Siis selostappa nytten sedälle, että mitä vittua?!

16.9.2010 13:47

ei kyllä tässä pitäs sedän selittää pojalle hieman tuota kytkimen toimintaa kun on näköjää hieman pimennossa =DDDDDDDDDDDDDD
mut ite otan aina sen inner hubin mutterin pois iha vaa pultti pyssyllä ja kädellä piän kii. toki mulla on siinä aina pakka paikallaa ku vähä huonohan siitä navasta on kiinni pitää ilman sitä oikeeta työkalua.

17.9.2010 10:17

Mitäs tuonne takajousen kaasusäiliöön laitetaan että sais tuota perää vähän korkeemmaksi? Tuo takajousi on vähän laskenu alaspäin siinämäärin että haittaa jo ajoa, kyseessä siis -02 125cc RM

17.9.2010 11:57

Ei mitään? Säädetään esijännitystä. Mutta kyllä siellä jotain on vikana jos se laskee.

17.9.2010 18:40

_JuISSI_ kirjoitti:Mitäs tuonne takajousen kaasusäiliöön laitetaan että sais tuota perää vähän korkeemmaksi? Tuo takajousi on vähän laskenu alaspäin siinämäärin että haittaa jo ajoa, kyseessä siis -02 125cc RM
linkun laakerit kuntoon ja sit iskari huoltoon.Kaupan päälle 10 pisteen vihje,älä edes ajattele koskevasi siihen venttiiliin siinä iskarin säiliössä

24.9.2010 14:49

USKO-VITUN-MATONTA!

Krossin konetta oon nyt viikon verran rempannu ja on kauhee polte päästä ajelemaan, eilen illalla kasasin ja kone pöydällä oikeen tsekkasin että vaihteet toimii ja sensellasta. Lähti laakista käymään, laitoin ykköselle ja lähin ajelemaan, yritin vaihtaa kakkoselle ja HELVETTI OLI IRTI. Ei mee sit millään kakkoselle. Puoltuntia runkkasin vaihevipua jolloin sain kakkosvaihteen päälle, myös suuremmat vaihteet toimi sillon. Lähen sit nelosvaihteella kiihdyttämään ja heti kun repäs piikin vaihe pomppi miten sattu ja moperi nyki niinku olis kytkintä näpyttäny kokoajan.

Jos vaihtaa alas ykköselle niin on kauhee runkkaaminen että saa kakkoselle.

Vaihelaatikko on koottu mikro-vitun-skoopilla tutkien ohjekirjaa joten voin sanoa että se on oikein koottu, mut kuitenkin vittuilee.

24.9.2010 15:05

No eipä siinä ole paljon vaihtoehtoja. Kasattu väärin tai paskat öljyt...