Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Re: Tietoa, kokemuksia, yms. (Honda Cr)

28.4.2012 11:19

Tuo minun CR kun oli jäärata käytössä ollut entisellä omistajalla, niin haittaako se mitä kun paisarin ympärille on laitettu pakoputki käärettä? Kuumeneeko kone liikaa kun ajaa kesällä montulla? Putki on HGS merkkinen.

Re: Tietoa, kokemuksia, yms. (Honda Cr)

28.4.2012 14:28

Meneekö keihinin pwk 38 kaasari suoraan 250cr 2002 kiinni, jossa siis on mikunin tmx 38 kiinni?

Re: Tietoa, kokemuksia, yms. (Honda Cr)

29.4.2012 21:43

__mikke__ kirjoitti:Meneekö keihinin pwk 38 kaasari suoraan 250cr 2002 kiinni, jossa siis on mikunin tmx 38 kiinni?


Meneehän se, pienellä varauksella tosin: kumpaakin kaasaria on kahta pituutta, 75mm ja 91mm. Pitempi käy lyhyemmän tilalle jotenkin mutta toisinpäin on hankaluuksia tiedossa...

Re: Tietoa, kokemuksia, yms. (Honda Cr)

1.5.2012 9:08

juusso kirjoitti:Tuo minun CR kun oli jäärata käytössä ollut entisellä omistajalla, niin haittaako se mitä kun paisarin ympärille on laitettu pakoputki käärettä? Kuumeneeko kone liikaa kun ajaa kesällä montulla? Putki on HGS merkkinen.

Tietääkö kukaan?

Re: Tietoa, kokemuksia, yms. (Honda Cr)

1.5.2012 12:10

Ei se pakoputki sitä konetta jäähdytä eli ei kuumene.

Re: Tietoa, kokemuksia, yms. (Honda Cr)

1.5.2012 18:28

FOX151 kirjoitti:Ei se pakoputki sitä konetta jäähdytä eli ei kuumene.

Minkäs takia se kääre sitten siihen on laitettu jäärata ajoa varten?

Re: Tietoa, kokemuksia, yms. (Honda Cr)

1.5.2012 18:36

käsittääkseni sillä halutaan pitää putki/pakokaasut lämpiämpänä, jotta pakokaasut virtaisivat paremmin. Näin olen asian ymmärtänyt. Korjatkoon asiasta tietävät, jos olen väärässä.

Re: Tietoa, kokemuksia, yms. (Honda Cr)

1.5.2012 21:56

Näin voi olla, mutta ei sen siinä pitäisi mitään haitata. Ota pois jos epäilyttää.

Re: Tietoa, kokemuksia, yms. (Honda Cr)

6.5.2012 20:05

Mitä öljymäärä pidätte CRF 250 keulassa? Stanu on jotain 360cc, jenkkifoorumilla heitettiin ettei kannata yli 340cc laittaa. Syksyllä keulahuollossa innostuttiin 390cc laittamaan = ihan mahdoton. Kaadoin 30ml pois mut vieläkin tuntuu aiheuttavan hirveet armpumpit.

Ja vielä toinen stefa korkkas tokan ajokerran jälkeen saatana.

Re: Tietoa, kokemuksia, yms. (Honda Cr)

13.5.2012 21:35

Kattonut, että motokeitaalta sais tilattua uusia keihin pwk 38-39mm kaasareita jotka ovat ktm varaosia. Niin käykö esim. tämä kaasari -> http://www.motokeidas.com/shop/tuotteet ... 0331101144 honda cr 250r 2002vm pyörään suoraan?
Tässä kaikki keihinin kaasarit mitä motokeidas myy http://www.motokeidas.com/shop/product_search.php jos tuo linkkaamani kaasari ei käy niin kertokaa mikä noista kävisi sitten suoraan paikoilleen?
Onko muuten mitään hyötyä laittaa 38mm kaasarin tilalle 39mm?

Re: Tietoa, kokemuksia, yms. (Honda Cr)

14.5.2012 10:47

__mikke__ kirjoitti:Kattonut, että motokeitaalta sais tilattua uusia keihin pwk 38-39mm kaasareita jotka ovat ktm varaosia. Niin käykö esim. tämä kaasari -> http://www.motokeidas.com/shop/tuotteet ... 0331101144 honda cr 250r 2002vm pyörään suoraan?
Tässä kaikki keihinin kaasarit mitä motokeidas myy http://www.motokeidas.com/shop/product_search.php jos tuo linkkaamani kaasari ei käy niin kertokaa mikä noista kävisi sitten suoraan paikoilleen?
Onko muuten mitään hyötyä laittaa 38mm kaasarin tilalle 39mm?


Jos kaasarin mitta ilmanputsarin kurkun reunasta imupuolen kurkun reunaan natsaa niin pitäis käydä..
Isot pojat on laittanu 39mm kaasareita kait cr500:siin..

Tuskin tuolla isommalla kummempaa etua saa..Olikos 02 cr:n mikunissa luistinasennontunnistin? jos vaihdat pwk:n tilalle niin se pitäis laittaa auki asentoon niin pysyy sytkäennakot passelina.. tsekkaas tää ketju http://www.iceroadracing.com/varikko/in ... pic=2588.0 nimimerkki "gikseri:n" vastaus puolivälis sivua..

Samas ketjus on paljo asiaa mikunin kanssa taistelemisesta..Ite kans harkittin PWK:ta sen tilalle, mutta sain mikunin pelittämään hyvin JD jettingin neulasarjalla..

EDIT. laitoin tuon vastauksen tähänki

Vs: CR250 2007 sylinteri,mäntä ja seosasiaa
« Vastaus #5 : 30.12.11 - klo:23:36 »

Se luistin asennon tunnistin pitää lukita yläasentoonsa. Näin muistaakseni minulle kerrottiin. Mullakin on tuossa Keihin hyllyssä, koska meinasin sen paikalleen laittaa, mutta Niskasen Jarmon suosituksesta jätin mikunin paikalleen.

Re: Tietoa, kokemuksia, yms. (Honda Cr)

14.5.2012 21:35

sklitva kirjoitti:
__mikke__ kirjoitti:Kattonut, että motokeitaalta sais tilattua uusia keihin pwk 38-39mm kaasareita jotka ovat ktm varaosia. Niin käykö esim. tämä kaasari -> http://www.motokeidas.com/shop/tuotteet ... 0331101144 honda cr 250r 2002vm pyörään suoraan?
Tässä kaikki keihinin kaasarit mitä motokeidas myy http://www.motokeidas.com/shop/product_search.php jos tuo linkkaamani kaasari ei käy niin kertokaa mikä noista kävisi sitten suoraan paikoilleen?
Onko muuten mitään hyötyä laittaa 38mm kaasarin tilalle 39mm?


Jos kaasarin mitta ilmanputsarin kurkun reunasta imupuolen kurkun reunaan natsaa niin pitäis käydä..
Isot pojat on laittanu 39mm kaasareita kait cr500:siin..

Tuskin tuolla isommalla kummempaa etua saa..Olikos 02 cr:n mikunissa luistinasennontunnistin? jos vaihdat pwk:n tilalle niin se pitäis laittaa auki asentoon niin pysyy sytkäennakot passelina.. tsekkaas tää ketju http://www.iceroadracing.com/varikko/in ... pic=2588.0 nimimerkki "gikseri:n" vastaus puolivälis sivua..

Samas ketjus on paljo asiaa mikunin kanssa taistelemisesta..Ite kans harkittin PWK:ta sen tilalle, mutta sain mikunin pelittämään hyvin JD jettingin neulasarjalla..

EDIT. laitoin tuon vastauksen tähänki

Vs: CR250 2007 sylinteri,mäntä ja seosasiaa
« Vastaus #5 : 30.12.11 - klo:23:36 »

Se luistin asennon tunnistin pitää lukita yläasentoonsa. Näin muistaakseni minulle kerrottiin. Mullakin on tuossa Keihin hyllyssä, koska meinasin sen paikalleen laittaa, mutta Niskasen Jarmon suosituksesta jätin mikunin paikalleen.

Ei oo TPS tunnistinta tuossa vielä. Miten hän sen sais sitten lukittua ylä asentoon onkohan vaikeakin homma?

Re: Tietoa, kokemuksia, yms. (Honda Cr)

15.5.2012 13:45

__mikke__ kirjoitti:
sklitva kirjoitti:
__mikke__ kirjoitti:Kattonut, että motokeitaalta sais tilattua uusia keihin pwk 38-39mm kaasareita jotka ovat ktm varaosia. Niin käykö esim. tämä kaasari -> http://www.motokeidas.com/shop/tuotteet ... 0331101144 honda cr 250r 2002vm pyörään suoraan?
Tässä kaikki keihinin kaasarit mitä motokeidas myy http://www.motokeidas.com/shop/product_search.php jos tuo linkkaamani kaasari ei käy niin kertokaa mikä noista kävisi sitten suoraan paikoilleen?
Onko muuten mitään hyötyä laittaa 38mm kaasarin tilalle 39mm?


Jos kaasarin mitta ilmanputsarin kurkun reunasta imupuolen kurkun reunaan natsaa niin pitäis käydä..
Isot pojat on laittanu 39mm kaasareita kait cr500:siin..

Tuskin tuolla isommalla kummempaa etua saa..Olikos 02 cr:n mikunissa luistinasennontunnistin? jos vaihdat pwk:n tilalle niin se pitäis laittaa auki asentoon niin pysyy sytkäennakot passelina.. tsekkaas tää ketju http://www.iceroadracing.com/varikko/in ... pic=2588.0 nimimerkki "gikseri:n" vastaus puolivälis sivua..

Samas ketjus on paljo asiaa mikunin kanssa taistelemisesta..Ite kans harkittin PWK:ta sen tilalle, mutta sain mikunin pelittämään hyvin JD jettingin neulasarjalla..

EDIT. laitoin tuon vastauksen tähänki

Vs: CR250 2007 sylinteri,mäntä ja seosasiaa
« Vastaus #5 : 30.12.11 - klo:23:36 »

Se luistin asennon tunnistin pitää lukita yläasentoonsa. Näin muistaakseni minulle kerrottiin. Mullakin on tuossa Keihin hyllyssä, koska meinasin sen paikalleen laittaa, mutta Niskasen Jarmon suosituksesta jätin mikunin paikalleen.

Ei oo TPS tunnistinta tuossa vielä. Miten hän sen sais sitten lukittua ylä asentoon onkohan vaikeakin homma?


No jos sitä ei oo,niin homma on ok kun vaihdat pwk:n tilalle..Uudemmissa cr250:ssä on TPS,en tiä miten se lukitaan,kait jollaki nippari tai jesariviritelmällä saa sen tunnistimen "sangan" laitettua yläasentoon..taitava sähkömies voi hoitaa asian varmaan sivistyneemmälläki tavalla..

Saako viä tähän loppuun udella miksi oot pwk:ta hommaamas?Eikö löydy sopivia säätöjä mikuniin vakioneulalla?Hommaa se JD jettingin neulasatsi jenkeistä,niin pääset pari satkua halvemmalla ja saat kaasarin pelaamaan..Mulla oli ainaki ihan jäätävän iso vaikutus ku laitto jd:n neulan..sillä kone saa soppaa koko kierrosalueella paremmin ku vakioneulalla ja tulppien kusahtelut väheni 100%. (huom! jd neulall apääsuutinta joutuu isontaa reilusti vakiosta ja tk suutintaki hieman),

Re: Tietoa, kokemuksia, yms. (Honda Cr)

25.5.2012 21:16

Mitkä on vakiovälit cr 125 ään?

Re: Tietoa, kokemuksia, yms. (Honda Cr)

13.6.2012 16:47

Mikähän voisi olla hondassa vikana, kun kytkin ei irrota vieläkään kunnolla? Molemmat kytkinkorit (vai mitkä onkaan) oli hakkautuneet koloille, mutta viilasin kolot pois ja kytkin alkoi toimimaan paljon paremmin. Vieläkin tahmii sen verran, että paikallaan ei saa vaihdetta vapaalle ja ketjut on kireällä. Voisiko eri öljy vaikuttaa tuohon, nyt on motorexin gear oil 10-30w öljyä? Mitä öljyä ootte hondassa käyttänyt vaihteistossa?