Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
16.5.2012 22:57
Jaa a, tuppaa sillee olee ettäku vanhan pyörän ostaa. Niin remonttien ja pyörän yhteis hinnalla ois melkee uude saanu..
17.5.2012 15:46
Kyllähän se valitettava tosiasia on että köyhä joutuu aina eniten maksamaan. Kyllähän tämä semmonen harrastus on että kaiken saa menemään mitä on, oli pyörä sitten uusi tai vanha.
Itse en ole koskaan täysin kunnossa olevalla pelillä ajanutkaan, tälläkin hetkellä saisi helposti 2000e menemään pelkkiin osiin ja iskarihuoltoihin.
Ns laatukiinalaisesta ministä kokemusta. Pyörä oli uusi, mutta 10h jälkeen vuoti keulasta molemmat stefat, vaihteet takkuili jo uutena, yms pientä hauskaa.
17.5.2012 17:45
Kiinalainen alle. Ne on suurin osa hyviä pelejä ja kun ostat uuden niin roudaat takasin vaan liikkeeseen jos ei pelaa. Tonnilla ei saa crossipyörää.
Rahaahan tähän touhuun menee mutta harrastustasolla selviää suhteellisen pienellä kun ei käytä ylimääräisiin juttuihin. Kiinalaisessa sulla ei mee niin paljon rahaa bensaan ja oma kiinalainen aikoinaan oli ainakin melkoinen ikiliikkuja, mitään huoltoja se ei kaivannut. Eihän niistä vakavaan ajamiseen ole mutta harrasteluun maltillisella budjetilla hyviä pelejä.
18.5.2012 13:16
Juu, no periaatteessa on aika saman hintasta touhua, on se pyörä sitten -98 tai 2012 mallia, koska osat maksaa hunajaa ja tarvii molemmissa vaihtaa tiuhaan, uudessa tietysti jopa vähemmän kun pitää hyvää huolta alusta alkaen, bensaa menee molemmissa yhtä paljon, vakuutukset maksaa saman, varusteet saman jne. Ja siihen vielä päälle kuljetusauton vakuutukset ja bensat varsinkin kun lähimmille radoille matkaa se melkeen sata kilsaa, siitä ku lasket nuo yhteen ni äkkiä huomaa, että ei kyllä oo paljon eroa ostaako 2000 euron vai 5000 euron crossin, kun kuitenkin pyörän myyntiarvokin määräytyy suuresti vuosimallista, jos hiukan tuijottaa muutakin kun sitä alkuinvestoinnin suuruutta...
18.5.2012 15:36
Yamaha WR250F -08 ajettu 15h on palvellut oikein maukkaasti tähän asti. Ollut minulla sen 10h nyt ja toimii niin kuin pittääkin! Alotin tolla ajamaan ja ekat kerrat oli aika hirveetä menoo ranteille mutta nyt kun on hetken ajanut nii rupee ranteetkin kestämään tota enskaa/rossirataa. Hintaa tuli muutama tuhat ja niillä saa kyllä vastaavan laisen pelin. Helkatin hyvin vääntää ja menee
SUOSITTELEN kaikille kellä riittää habaa hallita kyseisen kokoista vehjettä!
22.5.2012 21:34
Kiitos kaikille hyvistä vastauksista! Sen verran tiedän että kiinalaista en taida ostaa, kylällä niiiiin monta huonoa kokemusta niistä. Ja toisaalta useilla kavereilla on ollut jopa alle tonnin pyöriä (kawasakeja ja hondia), jotka ovat toimineet loistavasti. Nyt pitää vaa miettiä vielä, mitä kukkaro sanoo edes koko krossista
22.5.2012 23:03
Mites on, löyty Kisakone virmalta honda pikkunelkku -07 vuosmallia ja hintaa n.2700€. Ihmettelin että miten on noin halpa verrattuna ikään vaan ei mitää kerrota huolloista. siistin kuntonen ja muuten näyttää hyvältä kuvien perusteella, kannattaako edes harkita? -->
http://www.nettimoto.com/honda/crf/1315211
22.5.2012 23:21
Ei toi oo halpa?
Tai sitten pyörien hinnat on karannu nyt alkukesästä ihan lapasesta. 5 vuotta vanha pikkunelari noin yleisesti on huono ostos mutta on kai niitä poikkeuksiakin. Kisakoneesta pyöräkauppiaana kuullu negatiivista palautetta...
23.5.2012 11:30
Okei, taidan siis katella muita... kun tuo on toisella puolella suomea nii ei huvittas mennä kattomaa ja pettymään...
23.5.2012 15:44
Jos ei tunneistakaan ole mitään tietoa jättäisin ostamatta, ellei saa halvalla ja sitten tekis tarvittavat remontit koneeseen. Kyllä ton vois 2400eur saada tuolta mukaan. Toimintatonni menis sitten kyllä koneeseen jos haluu varman päälle..
24.5.2012 22:12
juu se kolme tonnii on kyl se kattoraja. siihen siis sisältyy ainoostaan pyörän ostohinta eikä yhtään remonttia! Luulis et 3000€ sais jo sen verran hyvän laitteen et ei tarttee uusia mittää iha heti...
24.5.2012 23:13
KxRider kirjoitti:Mites on, löyty Kisakone virmalta honda pikkunelkku -07 vuosmallia ja hintaa n.2700€. Ihmettelin että miten on noin halpa verrattuna ikään vaan ei mitää kerrota huolloista. siistin kuntonen ja muuten näyttää hyvältä kuvien perusteella, kannattaako edes harkita? -->
http://www.nettimoto.com/honda/crf/1315211
Kisakoneen laitteet suurin osa tuotu keski-euroopasta ja historiasta ei mitään hajua..
25.5.2012 16:02
http://www.nettimoto.com/ycf/classic/1310166Oliskohan toi teidän mielestä hyvä ensimmäiseksi crossiksi? En siis hypi tai mitään (ainakaan viellä) vaan ihan perus ajoa metsässä jossa on crossirata. Ja onko toi teidän mielestä liian tehokas mulle kun olen vain kerran ajanut kaverin vakio honda monkeyllä? Saako tohon hyvin osia ja onko helppo huoltaa/korjaa itse (lue: minulla ei ole aiempaa kokemusta näistä)?
Sanokaa ihmeessä jos halvemmalla saisi parempaa mutta käytettyä en ehkä aijo ostaa. Joku 1000e on budjetti.
Olen 172cm ja painan 55kg jos sillä nyt mitään väliä edes on.
25.5.2012 16:40
Kai tuolla jotain monttuajelua voi harrastaa. Iskareilta ei varmaan paljoa kannata odottaa, mutta kevyeen ajoon menee varmaan.
Sanoisin kyllä, että tuossa on liian pieni kone. Jos minicrossi pitää olla, niin sanoisin että vähintään 125cc, mieluiten 150. Vaikkei aiempaa kokemusta olisikaan, niin kyllä nuo on niin helppoja ajaa, ettei pitäisi olla ongelmia.
Tuolla hintaa voi saada kyllä suht. laadukkaankin vehkeen. Niitä myydään aika vähän ajettuna usein.
25.5.2012 18:35
Eroaako toi puoliautomaatti jotenkin muutenkin kuin ettei tarvitse kytkintä käyttää? Ja jos ostan ton ajamattoman niin pitääkö se sisäänajaa? Eli ekat pari kertaa ajan rauhallisesti?