Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
17.10.2012 20:14
Brake Cleaner on hyvä öljyn ja rasvanpoistaja kans, tänään viimeks käytin sitä, kun aloin laittelee tuota omaa pyörää takas kasaan, hyvin lähti takahaarukasta öljykura pois, kun sillä suihkutteli ja rätillä pyyhki pois
Laitetaas lopuks vielä tilannekuva "hieman" laajentuneesta männänvaihdosta(rungon maalasin, kun oli niin kulunut ja muutenkin putsailin paikkoja, siitähän tulee kuin uusi
) :
Mopo
18.10.2012 22:39
Onko kenelläkään kokemuksia Motonetin jarrujen ilmaustyökaluista? Tekeekö noilla mitään?
http://kauppa.motonet.fi/motonet/tuotteet/751000/0http://kauppa.motonet.fi/motonet/tuotteet/765151/0Menee hermot kotarin tuota takajarrua ilmatessa. Ei ala toimimaan kunnolla edes takaperin ilmaamalla. Viimeksi sain toimimaan sen kunnolla vasta, kun kasasin pääsylinterin uudestaa kokonaan jarrunesteeseen upotettuna.
19.10.2012 10:09
Eilen juuri viimeksi tuskailin Suzukin etujarrun kanssa. 0,5l meni jarrunestettä, enkä saanut sitä vieläkään hyväksi. Olen myös kokeillut molemmista suunnista, mutta ei se sen paremmin oo ilmautunut. Tommosta vois kokeilla.
19.10.2012 12:18
Ootteko ilmannu sitä jarrunestettä? Tulee ilmauksesta parempi kun imee jarrunesteen seasta ilmakuplat pois. Ite oon tehny tän ihan lääkeruiskulla mutta tietty näppärämpi olis jos ois jokin isompi kanuuna ni sais vähä enemmä kerralla.
19.10.2012 12:20
ootteko koittanu jarrusatula ylhäällä temppua ? eli työsylinteri alempana ja jarrusatula ylempänä ja sitten normaalisti ilmaamaan. Mulla ainaki on toiminut noin joka kerta !
19.10.2012 16:38
Noni nyt löytyy kipinä, vika oli tulpanjohdossa, mutta ei vieläkään.. ei lähde käyntiin vaikka miten polkis ja työntelis. Tulpan kastelee, välillä kickstartti pamauttaa jaloille ja välillä putkessa pamahtaa.. Bensan syöttöö oon säätäny, mut ei auta mitään.. Ja tuota sytytystä oon koittanu silleen säätää, että staattoria pyörittelen eri suuntiin aina vähän kerrassaan ja testaan , mutta ei.. Sähköinä toimii ducatin perus sähköt ja toista cdi boxiakin oon koittanu, mutta ei vaikutusta..
Nyt joku auttavainen ja enempi tajuavainen näiden kakspyörästen kanssa auttaa mua kiitos!!
24.10.2012 12:56
Vielä kun voisitte suositella jotain hyviä jarrupaloja eteen ja taakse. Jotkut jossa hinta kohtaa laadun.
Ja oisko vinkkiä noille vaihelaatikon öljyille. Tähän mennessä käyttänyt Castrolin gear saver ja Bel Rayn jotain vastaavaa. Ovat olleet litran purkeissa ja mielestäni vähä kalliita, kun yhestä purkista ei vaihda edes kahta kertaa öljyjä lootaan.. Jotain Isommassa törpöissä olevaa tavaraa ja kuitenkin laadukasta sais olla..
Pyörä KTM 300exc, -12vm.
24.10.2012 15:18
Omaan ktm 530 2008 menee Mobil:n Devac öljyä. Sopii lootaan hyvin ja maksoin 20 l törpöstä n .70e. On siis maatalous öljy, mutta moni ajaa sillä on muuten kerännyt kehuja! Googlella tai täältä löytyy lisää.
27.10.2012 20:53
Osaisko joku sanoa, missä täällä Joensuun seudulla kannattas vaihdattaa kiertokanki, ja mitähän se tulis maksamaan? Vai tuleeko yhtä kalliiks hommata kerralla uus kampura kokonaisuudessaan?
Huuhtelin bensalla tänään tuota kampikammiota, kun kone on irrallaan, niin huomasin, että kiertokangen alalaakerista yhdestä välistä puuttuu se neulojen välissä oleva metalliosa ja näin koneistajan silmillä silmämääräsesti katottuna se on juuri samaa kokoluokkaa mitä nuo männän päähän iskeytyneet palaset. Että taisi viimein selvitä syy mäntä rikolle
30.10.2012 19:55
Osaako kukaan kertoa miten ton pyörän laakerin saa irti, kun siinä edessä on joku lukko tms. mikä toi nyt onkaan, minkä alla stefakin on?
Kyseessä siis takarengas.
30.10.2012 19:57
1st kirjoitti:Osaisko joku sanoa, missä täällä Joensuun seudulla kannattas vaihdattaa kiertokanki, ja mitähän se tulis maksamaan? Vai tuleeko yhtä kalliiks hommata kerralla uus kampura kokonaisuudessaan?
Huuhtelin bensalla tänään tuota kampikammiota, kun kone on irrallaan, niin huomasin, että kiertokangen alalaakerista yhdestä välistä puuttuu se neulojen välissä oleva metalliosa ja näin koneistajan silmillä silmämääräsesti katottuna se on juuri samaa kokoluokkaa mitä nuo männän päähän iskeytyneet palaset. Että taisi viimein selvitä syy mäntä rikolle
Itseäni lainaten, kävin tosta Joensuun moottorikoneistamolta kyselemäs, 63e sanoivat vaihdon hinnaksi...
Tänään irroitin jo kytkimen puolelta sen ison kopan, kumminko päin tuo kone kannattaa pitää kyljellään kun lohkot erottaa toisistaan, ettei kaikki sieltä sisältä levahda pitkin pöytää ?
30.10.2012 21:38
Kun viet Joensuun koneistamoon niin sano että kampura tulee kisavehkeeseen niin malttaavat rihdata sen edes vähän sinne päin. Kaverille tuli veivi takaisin ja heittoa yli kymppi, toisella kerralla kun sanoi että sais olla vähän suorempi niin oli 5satkua heittoa. Itekkin kun malttaa tehdä kunnolla niin saa kotitallissakin satkun sisään.
30.10.2012 22:05
Oho, luokattoman huonoa toimintaa siinä koneistamossa.
30.10.2012 22:19
JiiPee1305 kirjoitti:Kun viet Joensuun koneistamoon niin sano että kampura tulee kisavehkeeseen niin malttaavat rihdata sen edes vähän sinne päin. Kaverille tuli veivi takaisin ja heittoa yli kymppi, toisella kerralla kun sanoi että sais olla vähän suorempi niin oli 5satkua heittoa. Itekkin kun malttaa tehdä kunnolla niin saa kotitallissakin satkun sisään.
Kyllähän nuo lupas parin satkun sisään kellottaa, mut pitää tarkistaa ite sitten vielä työpaikalla paljonko se heidän pari satkua on
31.10.2012 20:15
Otin putke pois ja hoksasin pakoaukon säätime ympärillä valkoisen öljystä tahnaa. Mistähän mahtaa johtua? Neste pinta samassa ku aina ennenki?
pari yötä pääs seisomaan kylmässä pakettiautossa niin mahtaskoha olla kondensio vettä? Ktm kyseessä