Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
26.6.2009 20:01
Eiköhän niihin jo löydy. Kuten tuossa aiemmin jo mainittin, 2000-luvulla tehtyihin pyöriin varmasti löytyy.
26.6.2009 21:13
kyllä tuohon minun -99 löytyy hyvin osia. Vähän harvinaisemmat osat häätyy tilata maahantuojalta ja kestää n. 1,5 viikkoa kun tilaavat esim. saksasta tai japanista
26.6.2009 23:11
asanttu kirjoitti:Aa niin tietenki seki ! Mites onks esim -98 eteepäin vaikeeta löytää osia?
Mä vaan sanon omasta kokemuksesta että mieluummin venaat hetken ja säästät vähän lisää, odotat sopivan hintasta mahdollisimman uutta ja tarkasti huollettua pyörää, kyselet kuitit ja katot tietääkö omistaja mitään huoltamisesta ja jos noi on kohdallaan niin todennäkösesti saat jonkun oikeesti toimivan pyörän, millä saa lajistakin vähän kiinni. Mulla meni viime kausi ihan vituiks kun sai kokoajan olla laittamassa jotakin...
Esim. 500€ lisää niin ollaan jo helposti 2000-luvulla ja toinen 500 niin 05-07 malleissa.
Tosin nyt kun tuli negatiivista juttua vanhoista niin sanotaan nyt ettei toi SX-F 250 vm.2008:kaan missään vaiheessa toiminut. Mutta todennäkösemmin kuitenkin uudempi toimivampi kuin vanhempi.
27.6.2009 0:34
Kaikkein tärkeintä, ja ainut todella merkittävä tekijä, käytettyä pyörää tuossa hintaluokassa (2000e tai alle) ostettaessa on pyörän historia. Se on ihan se ja sama maksaako se pyörä 1000 vai 2000 egee, onko se vuosimalli -98 vai -08, tuleeko myydessä turpiin tonni vai ei mitään - koska kun sen ikäluokkansa halvimman ostaa, niin saa varmasti rempata erotuksen verran jo suht pikaseen. Toisaalta se kalleimman ostaminenkaan ei takaa mitään, ulkokuoren ehostus kustantaa siinä 200e pihistellen ja loppu voi olla silkkaa huoltamatonta paskaa.
Mun kokemuksella se on yhdentekevää mikä se vuosimalli tarkalleen on, tai mitä siitä satkulleen joutuu maksamaan, jos vaan on tarkkaan ja VARMUUDELLA tiedossa mitä on tehty ja milloin ja on TODELLAKIN HUOLLETTU ja SE TEKNIIKKA HOIDETTU. Se on yks kakkamaku miltä se peli näyttää, naarmua siellä täällä so what jos kaikki on ehjää (ilman nippuside, popniitti, rautalanka etc. virityksiä...huono merkki) ja pinttynyt lika jossain koneen poskessa (siis värjäymä, ei mikään öljyvuodon jämä...) on vaan helposti merkki siitä ettei ole pesty ympäristömyrkyillä.
Ainut ongelma vanhemmissa vuosimalleissa on varaosien saatavuus. TM:ään saa hyvin osia vuosimalliin katsomatta, KTM:äänkin edelleenkin aika hyvin (toki maksaa sen mitä uusiinkin, usein enemmän yli 15v. ikäluokassa etenkin), Husseen ei sitten mitään, Husabergiin yllättäen suhteellisen hyvin ja japseihin pääosin kovin huonosti (=saat orkkista, kallis ja joudut odottamaan 1+ kk).
4.7.2009 21:47
Tarvitsisin vähän tietävämmän ja tuntevamman neuvoa siitä minkälainen pyörä ostaa, budjetti on noin 2000e Oon kaavaillu että kevarikortin saatuani menisin sillä tulevalla pyörällä päitsiä kokeilemaan mutta päitsihän vaatii punakilpisen tai valkokilpisen pyörän?? Niin mitäs niitä semmosia pyöriä olisi jolla sitten 16 vuotias piikkikortin omistaja voisi päitsiä kokeilla?
4.7.2009 23:10
Mahdollisimman vähän ajettu ja hyvin huollettu punakilpinen piikki.
5.7.2009 0:04
Et tohon hintaluokkaan saa yhtäkään valkokilpistä pyörää jolla päitsii voi kiertää. Ja vanhoja punakilpisiä ei enää saa rek.
5.7.2009 0:11
Mikkolox kirjoitti:Et tohon hintaluokkaan saa yhtäkään valkokilpistä pyörää jolla päitsii voi kiertää. Ja vanhoja punakilpisiä ei enää saa rek.
No eihän päitsin kiertämiseen mtn valkokilpistä tarvitakaan. Mutta joo, tuskin saat tolla hintaluokalla vehjettä millä voit oikeasti kiertää sen järven...
5.7.2009 0:33
Noniin, alkaa toi 18 vuoden ikä lähestyä ja autokoulu on alotettu. Kohta siis pääsis itse kulkemaan montulle. Aikaisempaa kokemusta pyöristä on semmoset 15 vuotta josta 11 vuotta on crossin selässä. Viimeisin crossi on 14-vuotiiaana omistamani Honda CR 125 vm.94(95?). Mikähän pyörä olis mun kouraan sopiva? Oon katellu 125cc/250cc 2t ja 250cc 4t. Tosta puolikkaasta kakstahdista ei varmasti tehot lopu kesken, mahtaako olla liiankin repivä? Piikkiä sais vinguttaa oikeen kunnolla mikä on ihan jees. Puolikas nelari vääntäis alhaalta aika nätisti? Mitä mieltä te olette, mitä rupeen kattelee?
Montulle siis.
5.7.2009 17:10
Avirta91 kirjoitti:...Montulle siis.
250 2t
5.7.2009 19:52
Guuna#243 kirjoitti:Avirta91 kirjoitti:...Montulle siis.
250 2t
samaa suosittelen,jos liian repivä niin niistä saa aika pienellä sopivan
6.7.2009 18:12
Heipähei,
Olen herättelemässä crossiharrastusta muutaman vuoden tauon jälkeen, ja oon auttamattomasti kuutamolla eri merkkien vuosimallien vioista yms..oon ostamassa vm 2000+ pärrää, ja olisi kiva tietää mitkä merkit ovat luotettavimpia, ja millaisia tyyppivikoja niissä on? Pyörä on tulossa melko aloittelevaan harrastuskäyttöön (edellisistä ratakierroksista kun on jo aikaa). olisi myös kiva tietää, onko eri merkkien jousituksessa ja moottorin ominaisuuksissa merkittäviä eroja?
allekirjoittaneen mielikuvia ja vessahuhujen perusteella saatua tietoa
Honda CR 250: Hondia oon aina pitäny luotettavina (itsekin pari seeärrää omistanut) tällä hetkellä kiikarissa 01 ja 00 cr puolikkaat.Kyseisillä vuosimalleilla päristelleet vois kertoa kokemuksiaan
Suzuki RM 250: Ei mitään hajua eikä kokemuksia eikä mututuntumaa. Saa kommentoida.
KTM SX 250: Yks kisaa ajava kaveri sano että vanhemmissa kotareissa olis "epäluotettava" moottori? pitääkö paikkansa?
Kawa kx 250: Ei mitään hajua eikä kokemuksia eikä mututuntumaa.Saa kommentoida.
Yamaha yz 250: Luotettavuudeltaa samaa luokkaa hondan kanssa?
Edellä mainituista merkeistä/malleista eniten kiinnostavat Honda Yammu ja KTM, eli erityisesti niistä kaipaan kokemuksia ja tietoa. Muistakin saa kertoa, jos henkilökohtaista kokemusta on.
kiitos ja anteeksi
Mikko L.
6.7.2009 22:19
Minkähän pyörän hankkisi ihan pellolle ja jäälle, Hintaa sais olla se 700€ ja kuutiot 80 tai 125 yz vai rm?
6.7.2009 22:45
Joona94 kirjoitti:Minkähän pyörän hankkisi ihan pellolle ja jäälle, Hintaa sais olla se 700€ ja kuutiot 80 tai 125 yz vai rm?
Melkeen järkevämpää sun lyyä, vaikka tuohon pv:seen piikit ja mennä jäälle, kun satsata 700e roskaan.
6.7.2009 23:49
Avirta91 kirjoitti:Noniin, alkaa toi 18 vuoden ikä lähestyä ja autokoulu on alotettu. Kohta siis pääsis itse kulkemaan montulle. Aikaisempaa kokemusta pyöristä on semmoset 15 vuotta josta 11 vuotta on crossin selässä. Viimeisin crossi on 14-vuotiiaana omistamani Honda CR 125 vm.94(95?). Mikähän pyörä olis mun kouraan sopiva? Oon katellu 125cc/250cc 2t ja 250cc 4t. Tosta puolikkaasta kakstahdista ei varmasti tehot lopu kesken, mahtaako olla liiankin repivä? Piikkiä sais vinguttaa oikeen kunnolla mikä on ihan jees. Puolikas nelari vääntäis alhaalta aika nätisti? Mitä mieltä te olette, mitä rupeen kattelee?
Montulle siis.
Itsellä ekana pyöränä 250cc 2t. aluks voi tuntua liian äkäseltä mut parin ajokerran jälkee jo tottuu tehoihin. suosittelen kyllä 250cc 2t