Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
10.2.2006 11:09
Oot sinä Sirkku sit aikamoinen asiantuntija!!! Mistä oot mahtanu lämpötilas mitata? Sylinterin kyljestä??? 2t vedenlämpötilan tulisi juurikin olla 50-55 astetta. Ja ettei tarvitse rueta taas pätemään tässä pari lainausta Niskasen Jarmon teksteistä:
lämpötila siinä kannen yläpuolella vesiletkussa saisi olla 50-55 astetta.. ei missään tapauksessa yli 55 astetta.
ja toinen
Moottori antaa parhaan tehon jäähdytysnesteen lämmön ollessa noin 55 astetta, joten se on lämpötila johon tulee pyrkiä ja siihen noissa crosseissakin tähdätään..
10.2.2006 11:54
Ja lisää vettä myllyyn...
Vai hä, ajetaanko jäällä tarkotuksella tuommosilla lämmöillä, joka selittäisi senkin, että monet kehottaa laittaan ihan sikasuuria suuttimia?
Ja noitten isojen suuttimien käytön perustelee kuormitusten ero. Jos esim. kierrät puita pikkuvaihteilla pintakaasulla niin kuormitus ja sen kesto on vaan murto-osa jääratakäyttöön verrattuna. Jäällä taasen vedetään pitkiä suoria täyskaasulla joten kuormitus saattaa kestää jopa kymmeniä sekunteja kerrallaan...
10.2.2006 14:37
enskapena kirjoitti:Minkälaiset suuttimet GG 200 ec -05:een talveksi? Entäs mikä neula?
Kellään sit vissiin mitään tietoa???
10.2.2006 16:30
enskapena kirjoitti:enskapena kirjoitti:Minkälaiset suuttimet GG 200 ec -05:een talveksi? Entäs mikä neula?
Kellään sit vissiin mitään tietoa???
suht harvinainen pyörä ainakin tällä foorumilla. Soita maahantuojalle niin niitten pitäis kyl tietää.
11.2.2006 2:22
Minkäskokoinen suutin ja neula siinä on vakiona ja minkä merkkinen ja mallinen kaasari? Ja lämmöistä vielä sen verran että nelareissa nuo pitääkin keikkua jossain 80-85 asteen kieppeillä.
11.2.2006 12:06
Kervine, tuosta omastani mittailin kesällä. KXF kävi koko ajan 100C kieppeillä vielä vesikiertomuutosten jälkeen. Niitä ennen syylärien lämpötilaero oli yli 10 astetta.
Kun puhut noista lämpötiloista, niin tarkoitat kai vaan jäärataa? Ei enskassa konetta saa pysymään noissa lämmöissä kesällä mitenkään ja tuskin talvellakaan. Kesällä nousee väkisin ylemmäs ja talvella taas ilman syylärien peittämistä hitaiden ja nopeiden kohtien välillä vaihtelee koneen lämpö ihan liikaa.
11.2.2006 12:32
Ne lämpötilat on tavoitelämpötilat lajista riippumatta. Niillä saavutetaan parhaat mahdolliset tehot. Esim omassa kxf:ssä sen eron kyllä huomaa. N. 100 asteen lämpötilassa puutuu jo selvästi, samoin jos lämmöt 70 tai alle...
11.2.2006 13:26
Tää nykyinen Gassin maahantuoja ei tiedä paskan vertaa näistä vehkeistä! Kaasarina on Keihin pwk 38mm
pääsuutin vakiona 175 nyt on 185 ja tyhjis 52. Neula on n3wf. Keskialueelta ylöspäin kiekuu hyvin mutta alhaalla käy liian laihalla.
11.2.2006 15:33
No hyvin on jos -04:n saat kesällä juurikaan alle 100C:n käymään...
11.2.2006 17:52
No hyvin on jos -04:n saat kesällä juurikaan alle 100C:n käymään...
Joo, kyl se kesällä taitaa olla mahdottomuus. Viittitkö valaista vähän, et minkälaiset muutokset teit vedenkiertoon?
11.2.2006 23:51
Laitan YV:tä, ei kuulu tähän topicciin...
28.2.2006 0:50
JOs viitsitte niin voisitteko kertoa että mikä ois hyvä pääsuutin tuollaseen kawasaki Kx:sään vm.-94 talveksi ja kesäksi.
28.2.2006 2:31
Sopiva. Kokeilemalla tai soittamalla asiantuntevaan palveluun vois auttaa.
28.2.2006 15:59
Joo vois kokeilla jos lähtee hiihtolomalla ajaan että onko seokset kohillaan vai röpöttääkö vai booaako:D