Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

23.8.2010 23:40

pmc kirjoitti:
valomerkki kirjoitti:Moro!
Nyt on oma rämä tallissa ... paljon tekstiä...
-Antti

Älä osta 1992 mallin osia, pyöräsi on vuosimallia 1990.

Kerrotko tästä vähän enemmän että mitä meinaa? Eli -92 mallin osat ei mene vai mitä?

24.8.2010 16:34

valomerkki kirjoitti:
pmc kirjoitti:
valomerkki kirjoitti:Moro!
Nyt on oma rämä tallissa ... paljon tekstiä...
-Antti

Älä osta 1992 mallin osia, pyöräsi on vuosimallia 1990.

Kerrotko tästä vähän enemmän että mitä meinaa? Eli -92 mallin osat ei mene vai mitä?

Meinaa juurikin sitä, että pyöräsi vuosimalli on 1990, joten älä erehdy ostamaan siihen vm- 1992 osia.

24.8.2010 20:09

APUUUUUUVA! mistä mä tempasen uuden takajarruletkun tohon? vanha lahos kesken ajon ja tuli kevyt ulosajo =DD mutta joo. vai pystyykö ton korjaamaan jollain? eikai tollane pyörä ota itteensä painepesurilla pesusta? ja pitääks putsari pestä joka ajokerran jälkeen? kannattaako pestä bensassa vai jollain saippuavedellä?

24.8.2010 20:33

migl kirjoitti:APUUUUUUVA! mistä mä tempasen uuden takajarruletkun tohon? vanha lahos kesken ajon ja tuli kevyt ulosajo =DD mutta joo. vai pystyykö ton korjaamaan jollain? eikai tollane pyörä ota itteensä painepesurilla pesusta? ja pitääks putsari pestä joka ajokerran jälkeen? kannattaako pestä bensassa vai jollain saippuavedellä?

osta uusi jarruletku, ihan alkuperäinen varaosa lähimmästä suzukiliikkestä. , itse en käytä painepesuria, vaan yhdistelmää pineline/vesi ,50/50 seoksena sumutettuna 5-10 min ennen pesua "puutarhapistoolilla". ,kuuma vesi on parempi kuin kylmä, juu nou.., putsari pitää pestä kun se on likainen(!), siihen hommaan käytän kevyttä polttoöljyä, kun sattuu olemaan sitä nurkissa 50 litraa. ,oikea putsarinpesuliuotin on tietenkin paras vaihtoehto, bensassa en käsiäni uittaisi.

24.8.2010 20:36

mikulov kirjoitti:
migl kirjoitti:APUUUUUUVA! mistä mä tempasen uuden takajarruletkun tohon? vanha lahos kesken ajon ja tuli kevyt ulosajo =DD mutta joo. vai pystyykö ton korjaamaan jollain? eikai tollane pyörä ota itteensä painepesurilla pesusta? ja pitääks putsari pestä joka ajokerran jälkeen? kannattaako pestä bensassa vai jollain saippuavedellä?

osta uusi jarruletku, ihan alkuperäinen varaosa lähimmästä suzukiliikkestä. , itse en käytä painepesuria, vaan yhdistelmää pineline/vesi ,50/50 seoksena sumutettuna 5-10 min ennen pesua "puutarhapistoolilla". ,kuuma vesi on parempi kuin kylmä, juu nou.., putsari pitää pestä kun se on likainen(!), siihen hommaan käytän kevyttä polttoöljyä, kun sattuu olemaan sitä nurkissa 50 litraa. ,oikea putsarinpesuliuotin on tietenkin paras vaihtoehto, bensassa en käsiäni uittaisi.

Ite käytän putsarin polttoöljyssä (lyötyy tällähetkellä 1000 litraa :D ) sillä lähtee liat aika hyvin, sitten laitan vaatteiten pesuainepulveria ja sillä pesen ja lopuksi vielä fairyllä ja perusteellinen huuhtelu. Tuon puhtaammaksi sitä ei vaan enää saa.

24.8.2010 22:46

Helposti se myös NoToilin tuotteilla sujuu. Vähän pulveria lämpimään veteen, siellä irtoaa kaikki lika ja öljy ja sitten vaan huuhtelua veden alla ja putsari on kuin uus. Ei maksa tuoteet paljoa ja itelläni riittänyt 2l purkista jauhetta jo yli vuoden.

25.8.2010 10:53

MotoX kirjoitti:Helposti se myös NoToilin tuotteilla sujuu. Vähän pulveria lämpimään veteen, siellä irtoaa kaikki lika ja öljy ja sitten vaan huuhtelua veden alla ja putsari on kuin uus. Ei maksa tuoteet paljoa ja itelläni riittänyt 2l purkista jauhetta jo yli vuoden.

Itellä kanssa käytössä ja luulis helpommalla pääsevän, kun ei ala 3.lla eri systeemil peseen. Notoil cleaneria ja vettä sankkoon. Siellä puristelee hetken, puristaa enimmät vedet pois ja liat voi kaataa viemäriin sit suoraan. Antaa sitten kuivua täysin ja sit vaa kastelee läpikotaisen putsariöljyyn ja antaa kuivua ennen kun lähtee suoraa ajamaan.. Helppoa

25.8.2010 11:00

Eihän putsariöljy varsinaisesti kuivu, eihän se saa kuivua kun sen pitää estää pölyn pääsy moottoriin ja päästää ilmaa läpi. Jos kastelee täysin niin kyllä siitä ylimääräset pitää puristaa pois!

25.8.2010 14:37

no toil kyllä nii sanotusti kuivuu kun siitähän haihtuu se ohenne pois et se jäsähtää siihe putsarii..
mut tästä aiheesta on jo väännetty monta sivua omassa topicissaan..

25.8.2010 18:06

Hardza kirjoitti:
MotoX kirjoitti:Helposti se myös NoToilin tuotteilla sujuu. Vähän pulveria lämpimään veteen, siellä irtoaa kaikki lika ja öljy ja sitten vaan huuhtelua veden alla ja putsari on kuin uus. Ei maksa tuoteet paljoa ja itelläni riittänyt 2l purkista jauhetta jo yli vuoden.

Itellä kanssa käytössä ja luulis helpommalla pääsevän, kun ei ala 3.lla eri systeemil peseen. Notoil cleaneria ja vettä sankkoon. Siellä puristelee hetken, puristaa enimmät vedet pois ja liat voi kaataa viemäriin sit suoraan. Antaa sitten kuivua täysin ja sit vaa kastelee läpikotaisen putsariöljyyn ja antaa kuivua ennen kun lähtee suoraa ajamaan.. Helppoa

jonkin asteista ongelmajätettä se putsariöljy on, ei kuulu viemäriin. ,omat pesuliemet toimitan kaupungin jäteöljyn ym. vastanottopisteeseen.

25.8.2010 19:19

mikulov kirjoitti:
Hardza kirjoitti:
MotoX kirjoitti:Helposti se myös NoToilin tuotteilla sujuu. Vähän pulveria lämpimään veteen, siellä irtoaa kaikki lika ja öljy ja sitten vaan huuhtelua veden alla ja putsari on kuin uus. Ei maksa tuoteet paljoa ja itelläni riittänyt 2l purkista jauhetta jo yli vuoden.

Itellä kanssa käytössä ja luulis helpommalla pääsevän, kun ei ala 3.lla eri systeemil peseen. Notoil cleaneria ja vettä sankkoon. Siellä puristelee hetken, puristaa enimmät vedet pois ja liat voi kaataa viemäriin sit suoraan. Antaa sitten kuivua täysin ja sit vaa kastelee läpikotaisen putsariöljyyn ja antaa kuivua ennen kun lähtee suoraa ajamaan.. Helppoa

jonkin asteista ongelmajätettä se putsariöljy on, ei kuulu viemäriin. ,omat pesuliemet toimitan kaupungin jäteöljyn ym. vastanottopisteeseen.

Sen takia se notoil on niin suosittua kamaa, koska sitä voi oikeasti kaataa viemäriin. Vaikkakin puhe on öljystä, niin käsittääkseni se on kuitenkin alkoholipohjainen. Haju on hyvin erilainen verrattuna muihin putsariöljyihin. Lisäksi sitä markkinoidaan ympäristöystävällisenä ja voit-kaataa-viemäriin -tuotteena, joten jatkan likavesien kaatamista viemäriin hyvällä omalla tunnolla.

25.8.2010 21:59

Guuna#243 kirjoitti:
mikulov kirjoitti:
Hardza kirjoitti:
MotoX kirjoitti:Helposti se myös NoToilin tuotteilla sujuu. Vähän pulveria lämpimään veteen, siellä irtoaa kaikki lika ja öljy ja sitten vaan huuhtelua veden alla ja putsari on kuin uus. Ei maksa tuoteet paljoa ja itelläni riittänyt 2l purkista jauhetta jo yli vuoden.

Itellä kanssa käytössä ja luulis helpommalla pääsevän, kun ei ala 3.lla eri systeemil peseen. Notoil cleaneria ja vettä sankkoon. Siellä puristelee hetken, puristaa enimmät vedet pois ja liat voi kaataa viemäriin sit suoraan. Antaa sitten kuivua täysin ja sit vaa kastelee läpikotaisen putsariöljyyn ja antaa kuivua ennen kun lähtee suoraa ajamaan.. Helppoa

jonkin asteista ongelmajätettä se putsariöljy on, ei kuulu viemäriin. ,omat pesuliemet toimitan kaupungin jäteöljyn ym. vastanottopisteeseen.

Sen takia se notoil on niin suosittua kamaa, koska sitä voi oikeasti kaataa viemäriin. Vaikkakin puhe on öljystä, niin käsittääkseni se on kuitenkin alkoholipohjainen. Haju on hyvin erilainen verrattuna muihin putsariöljyihin. Lisäksi sitä markkinoidaan ympäristöystävällisenä ja voit-kaataa-viemäriin -tuotteena, joten jatkan likavesien kaatamista viemäriin hyvällä omalla tunnolla.

Bo motoroilin ja twinairin bio öljyjä paikallisessa liikkeessä näyttäis olevan, viemäriin vaan?

26.8.2010 7:49

mikseri100 kirjoitti:Bo motoroilin ja twinairin bio öljyjä paikallisessa liikkeessä näyttäis olevan, viemäriin vaan?

Kannattaa varmaan lukeee mitä purkkien tuoteselosteessa sanotaan, siitä luulis selviävän.

29.8.2010 23:13

Mistä ootte tilannu suzukeihin koneen osia, englannin ebaystä kattelin sieltä sais aika edullisesti. Onko joku hyvä ja luotettava firma? Ainakin kiertokanki, tiivisteet ja laakerit pitäs tilata, ehkä enemmänkin mutta sen näkee vasta kun olen avannut koneen.

29.8.2010 23:20

KOLBO kirjoitti:Mistä ootte tilannu suzukeihin koneen osia, englannin ebaystä kattelin sieltä sais aika edullisesti. Onko joku hyvä ja luotettava firma? Ainakin kiertokanki, tiivisteet ja laakerit pitäs tilata, ehkä enemmänkin mutta sen näkee vasta kun olen avannut koneen.

miksi et osta osia lähimmästä suzukiliikkestä? , jos itse ajaisin suitsalla niin hommaisin osat sefoteciltä riihimäeltä.