Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
13.3.2012 10:58
Jos ja kun on moottoriseurassa, ja on paljon ajokavereita, niin niiltä ehkä kannattaa ostaa käytetyt pelit suoraan, ennenkuin kerkeävät viedä liikkeeseen vaihdossa. On sitten jonkunlainen "takuukin".
Ainakin enskapiireissä tiedetään pyörien käyttöhistoria vallankin hyvin.
13.3.2012 20:33
Jokavuotinen crossikuume päällä taas, nyt olisi vielä tilillä pelimerkkejäkin jopa n2k€:n edestä sioittaa pyörään. Alle 2500e kuiten pitäis selvitä.
Hakusessa olis 250 2-t peli, ei niinkään radankiertoon, mutta hiekka/sorateille/yleiseen ns. enduropainotteisempaan ajoon ja varmaankin siellä radallakin tulis sillontällön pyörähdettyä.
Kuitenkin 250cc vähän laajemman vääntöalueen takia ja pidempien huoltovälejen. 4-tahtia en kalliiden huoltokustannusten takia tarvi, muutenkin mielestäni 2t vehje pienempi riski ostaa käytettynä.
Kuitenkin ajot tulisi olemaan varmastikkin suhteessa vähäistä virkistysajelua jne. perus räppäilyä.
Joten siksi turha mielestäni ostaa 4000e pyörää satunnaiseen ajeluun nurkkaan laskemaan arvoaan.
Honda olisi lähinpänä sydäntä, mutten sinällään merkkiuskovainen ole, mitähän pyörää kannattais katella?
Ajokokemusta lähinnä mopo/125dt/600cc kyykky, mutta nyt viimeiset pari vuotta ajot jääneet vähemmälle. painoa reipas 60kg ja pituutta 175.
13.3.2012 21:10
FOX151 kirjoitti:2500€ on liikka tuosta 05 pyörästä. Itse ostin vuosi sitten tuon 2008 hondani tasan 3000€ eikä mittarissa ollut kun vaivaiset 13h ja vielä varaosia sain kaupanpäälle. Eli kannattaa vain etsiä niin kyllä sieltä vielä hyvä pyörä löytyy.
ja kaverini osti viime syksynä 07 250cc crf 2000€.. ihan liikaa hintaa !
13.3.2012 21:34
Moro!
Tarkotus olis hommata crossi pyörää alle ja tarkotus oli aluks kattoa kotarin sx-f 250:stä, mutta mietittyä asiaa oon ottanu mukaa myös 450 sx-f:n ja exc:n. Isommat mukaan siks koska eniten pyörä tulis sora- ja metsäteille. Metässä olis tarkotus välillä ajella ja radalle sillon tällön.
Tietämys kun näistä vehkeistä on vaan nii huono, kun on kyykkymailmassa tullu pyörittyä koko ikä...
Elikkä kuinka kestäviä noi sx-f:t on? Jos esim. verrataan tohon exc:n? Ja millaset erot noiden huolloissa/huoltoväleissä on ja millaset ne on? Kumpaa te suosittelisitte mun tyyliseen ajoon? Pyörää käytettäs sit ohessa hieman kikkailuunki kun sitä on jonki verran tullu muillaki pyörillä harrastettua...
Oon jotain tämmmösiä 09 pyöriä kattellu ja siit eteenpäi. Hinnassa ei isoo eroo oo noilla 250 ja 450.
13.3.2012 22:00
Crossipyörä menee ihan hukkaan tuollaisessa sora ja metsätieajelussa. Ostakaa joku katuenduro tyyliin dr, drz, tt, xt, xr... Ne on kestäviä ja suhteellisen huoltovapaita. Voi kikkailla ja myös radalla voi käydä pyörähtämässä.
13.3.2012 22:17
Totta, niin varmaa meneeki. Kotari se on mikä taloon tulee, mutta se on varmaa sit exc... Tuntuu vaa et niit on nii vähä myynnis ja kaikil ajettu jo 200h..
15.3.2012 22:56
Kyllähän niitä tutuntuttuja piisaa jotka ovat ostaneet tosi hyviä pyöriä pirun halvalla. Hyvä ja halpa ei koskaan kohtaa, se on se karu totuus. Itse en ostaisi 07 pikkucrf 2000e, tulis heti tunne että mikähän tässä on vikana. Jos vertaa noita hintoja tuolla nettimotossa sellasella perus maalaisjärjellä niin voi päätellä aika hyvin pyörien hinnat että missä ne menee. Senhän määrittelee ihan täysin se että mitä niistä pyydetään ja millä niitä myydään. Turha se on itkua vääntää että pyörä maksaa liikaa, myyjähän sen lopulta määrää millä se pyörä vaihtaa omistajaa. Nuo hinnat on sitä luokkaa millä niitä myydään, thats it. Sitten jos on joku erikoismalli tai vastaava niin sen voi hinnoitella itse jos vastaavaa ei markkinoilta löydy, sillähän se hinta sitten määrittyy? Ite en ainakaan kertaakaan ole myynyt pyörää halvemmalla mitä olen kuvitellut saavani siitä, asetan hinnan aina sen mukaan kun vertaan myytävääni pyörää muihin samanlaisiin netissä. Ite myin 100h ajetun -08 pikkucrf 3000e vajaa vuos sitten. Ei mielestäni ylihintaa mutta ei halpakaan, hyvässä kunnossa tosin. Ostaja löytyi n. 1kk myyntiin laitosta. Ja tuntuu siltä että ihme hifistelyä ja varusteurheilua tää touhu nykyään, kaikki pitää olla viimesen päälle ja uutta. Ei harrastelija tarvii mitään 2vuotta vanhaa pyörää jossei rahaa ole ku roskaa. Onhan se kiva että kaikki on tiptop ja muut tulee kateelliseks mutta siihen ajoon se ei harrastelijalla vaikuta sitten yhtään mitään on harrastelijalla sitten 05 kun muutaman vuoden uudempi pyörä. Kolmas päivä tällä viikolla yli 15tuntinen työpäivä alla joten en tiedä kuinka järkipitoista tekstiä tää on.
15.3.2012 23:10
Jay_|P kirjoitti:Kyllähän niitä tutuntuttuja piisaa jotka ovat ostaneet tosi hyviä pyöriä pirun halvalla. Hyvä ja halpa ei koskaan kohtaa, se on se karu totuus. Itse en ostaisi 07 pikkucrf 2000e, tulis heti tunne että mikähän tässä on vikana. Jos vertaa noita hintoja tuolla nettimotossa sellasella perus maalaisjärjellä niin voi päätellä aika hyvin pyörien hinnat että missä ne menee. Senhän määrittelee ihan täysin se että mitä niistä pyydetään ja millä niitä myydään. Turha se on itkua vääntää että pyörä maksaa liikaa, myyjähän sen lopulta määrää millä se pyörä vaihtaa omistajaa. Nuo hinnat on sitä luokkaa millä niitä myydään, thats it. Sitten jos on joku erikoismalli tai vastaava niin sen voi hinnoitella itse jos vastaavaa ei markkinoilta löydy, sillähän se hinta sitten määrittyy? Ite en ainakaan kertaakaan ole myynyt pyörää halvemmalla mitä olen kuvitellut saavani siitä, asetan hinnan aina sen mukaan kun vertaan myytävääni pyörää muihin samanlaisiin netissä. Ite myin 100h ajetun -08 pikkucrf 3000e vajaa vuos sitten. Ei mielestäni ylihintaa mutta ei halpakaan, hyvässä kunnossa tosin. Ostaja löytyi n. 1kk myyntiin laitosta. Ja tuntuu siltä että ihme hifistelyä ja varusteurheilua tää touhu nykyään, kaikki pitää olla viimesen päälle ja uutta. Ei harrastelija tarvii mitään 2vuotta vanhaa pyörää jossei rahaa ole ku roskaa. Onhan se kiva että kaikki on tiptop ja muut tulee kateelliseks mutta siihen ajoon se ei harrastelijalla vaikuta sitten yhtään mitään on harrastelijalla sitten 05 kun muutaman vuoden uudempi pyörä. Kolmas päivä tällä viikolla yli 15tuntinen työpäivä alla joten en tiedä kuinka järkipitoista tekstiä tää on.
Käytettyjen hinnoissa on kyllä välillä ihmettelemistä, nuo nettimotot on siinä mielessä huono vertailukohde. Laitetaan järkky pyynti ja katotaan josko joku pöljä maksais. Mutta tuosta varuste kilpailusta aivan samaa mieltä. Pitää olla jäävuoren kokoinen paku, uusi pyörä, uudet ajokamat, pyörä viimesen päälle tuunattu ja ja ja.....
18.3.2012 20:07
http://www.nettimoto.com/honda/cr/1271429Mitään järkee, kun alakerta rempatun saa 2000e?
24.3.2012 2:30
Kattellu nyt taas 450cc crossipyörää alle. 09 vuosimallin suzuki rm-z ja kawan kx-f kiinnostais. Onko noissa mitään ihmeempiä vikoja? Molemmathan taitaa olla ruiskuvehkeitä. Miten noi ruiskut on ylipäätään pelannu näissä crossipyörissä?
27.3.2012 21:11
Minkäslaisia noi ktm sx 250 on? Kattellu -04. Onko varaosat samanhintaisia kuin muihin?
29.3.2012 8:01
Kumpi kannattais ostaa Hondan 85 vai Suzukin 85 siis käytettynä.
29.3.2012 16:08
Käytetyt on yksilöitä. Eli ota se mikä vastaa parhaiten odotuksia kunnoltaan yms. Toki kannattaa vähän miettiä jos on toisen merkin jälleenmyynti/huolto samalla paikkakunnalla ja toisen ei, mutta tulee ne osat postissakin.