Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

12.8.2010 15:02

willik kirjoitti:
mikseri100 kirjoitti:Kyl mä nyt "sisäänajot" tiedät minkälaiset on näissä kisapeleissä mutta en silti heti ekoilla minuuteilla kaasu pohjas revitä, siks kastu tulppa nyt kaikki turpa kiinni.
Vuosimallia -05

Mitä jos tietäjä kattois aivan ensimmäisenä sen kaasuttimen säädöt kohalleen. Eli Bensanpinta, suuttimet ja neula oikealle kohalle.

Hiljaa ajaminen ei ole mikään syy, että tulppa kastuu tai pimenee. Säädöt kuntoon niin ongelmat vähenee.

Ei oo mitään ongelmaa pidä huolta vaan siitä kotaristas 8)
Viimeksi muokannut mikseri100 päivämäärä 12.8.2010 17:48, muokattu yhteensä 1 kerran

Suzuki RM

12.8.2010 17:17

lerppa kirjoitti:olethan vaihtanut ne messinki tiivisteet kun olet käyttänyt auki niitä putkia?



eipä ole tullu vaihdettua, koska eipä siinä ollu messinkisiä kun 1kpl. juuri nyt sen tajusin. jos tarkoitit näitä prikan tapaisia mitkä on letkunliittimessä. onko ne sitte messinkiä vaiko kuparia?

12.8.2010 21:10

mikseri100 kirjoitti:
willik kirjoitti:
mikseri100 kirjoitti:Kyl mä nyt "sisäänajot" tiedät minkälaiset on näissä kisapeleissä mutta en silti heti ekoilla minuuteilla kaasu pohjas revitä, siks kastu tulppa nyt kaikki turpa kiinni.
Vuosimallia -05

Mitä jos tietäjä kattois aivan ensimmäisenä sen kaasuttimen säädöt kohalleen. Eli Bensanpinta, suuttimet ja neula oikealle kohalle.

Hiljaa ajaminen ei ole mikään syy, että tulppa kastuu tai pimenee. Säädöt kuntoon niin ongelmat vähenee.

Ei oo mitään ongelmaa pidä huolta vaan siitä kotaristas 8)

Älä ala poika viisasteleen. Niin kauan kun itket täällä tulppien pimenemisestä niin sulla on ongelma.

12.8.2010 21:43

Vittu kyllä mäkin sain putsata RMän tulppaa sillon alkuaikoina, kun ajelin pienellä kaasukäellä, ei oo niin vitun vaikeeta ymmärtää et joku ajaa miten ajaa, nyt vittu loppu se offtopic!

12.8.2010 21:45

Se on niissä kaasarin säädöissä yleensä vika jos se niitä tulppia napsii.

12.8.2010 21:48

Ei itel oo sen jälkee syöny yhtäkää tulppaa, kerran oon tulpan vaihtanu, mut ehjä se on edellee.

12.8.2010 23:56

Ei oo teidän ongelma, ei syö tulppia toi oli vaan tollane hässäkkä. Mitäpä se teille kuuluu. Nyt loppu tää.

13.8.2010 0:15

Alvi, ettei vaan olis pääsylkky kulunu, naarmuja tai oot sössiny asennuksen? Yleensä pistää just hetken uusien osien jälkeen, sit nakertaa V-renkaisiin jäljet ja päästää taas paineet ohi, lämpösenä viimeistään jos ilmaaminen kylmänä poistaa ongelman hetkeksi.

Jos 2T:n säätää niin, että voitelu riittää tiellä, on se aina persiillään jollain kaasun asennolla. Ja jos just siinä sattuu ajeleen, pops pops tulppia. Tasavahvaa seosta ei mikään kaasari tuota läpi alueen, ikinä.

13.8.2010 0:43

Domizz kirjoitti:Se on niissä kaasarin säädöissä yleensä vika jos se niitä tulppia napsii.


Suzukista ei ole kokemusta, mutta meitin perheessä on kolme kottaraista (65, 85 ja 125) säädetty tämän oireen takia.

Tuntuvat tehtaat säätävän kaasarit osaavan "kisakuskin" mukaan, eli kuskin joka osaa oikeasti ajaa pyörää täydellä kaasulla. Meillä lapset kun ei tuota vielä osaa, niin ajavat vajaalla kaasulla jolloin pyörä ei toimi ihan oikein ja silloin saattaa tulppia mennä.

65cc pyörä oli alkuun tulppa ja tunti -tyylinen kunnes kaasari säädettiin kohdalleen. Tässä pyörässä avattiin ilmaruuvia 3 -> 4 kierrosta ja pudotettiin neulaa pykälällä, sen jälkeen ei ole polttanut tulppia. Vastaava muutos tehtiin 85cc pyörään, eli ilmaruuvia pikkusen lisää auki ja neulaa pykälä alaspäin. 85 tosin ei juurikaan tulppia syönyt, mutta se kävi huonosti puolella kaasulla ennen säätöä. 125cc:n kanssa ei ole ollut ongelmia, varmaankin siksi että pyysin valmiiksi laittamaan säädöt sopivaksi.

13.8.2010 1:51

mikseri100 kirjoitti:Ei oo teidän ongelma, ei syö tulppia toi oli vaan tollane hässäkkä. Mitäpä se teille kuuluu. Nyt loppu tää.

minkä takia sitten tänne tulit avautumaan ongelmistas?

13.8.2010 4:45

laazeri kirjoitti:
mikseri100 kirjoitti:Ei oo teidän ongelma, ei syö tulppia toi oli vaan tollane hässäkkä. Mitäpä se teille kuuluu. Nyt loppu tää.

minkä takia sitten tänne tulit avautumaan ongelmistas?


TAJUATKOS. Koska sillä OLI ongelma. Ei enää, ja kun ongelma on ratkennut, siitä jauhetaan sivullinen paskaa, jonka jälkeen voitaisiin sanoa että lopettakaa. Simple?

13.8.2010 6:22

jos ongelma on, siitä voi keskustella asiallisesti.. ei kuten mikseri taikka sinä.

13.8.2010 6:39

laazeri kirjoitti:jos ongelma on, siitä voi keskustella asiallisesti.. ei kuten mikseri taikka sinä.


Pyrin kyllä keskustelemaan asiallisesti, ottaa vaan vitusti päähän kun ongelmia A selviää ja sitten ongelmasta A tehdään kaksi sivua pitkä offtopic.

13.8.2010 7:06

Täällä haisee kyllä oikein vanha kunnon teiniangsti.

Mikseri nyt on keijo äijä muutenkin mutta Hepexikin näyttää olevan vahvoilla tähän sarjaan.

Ettei mene täysin offtopicikiksi niin tulpat kyllä kestää kun säädöt kohdallaan ja tulppa on valmistajan suosittelema.
Nim. 11-vuotta ja yhdellä tulpan vaihdolla selvitty, silloinkaan vika ei edes ollut tulpassa.

13.8.2010 7:09

näinpä, ei tuo itelläkää crossissa kertaakaan tulppaa syöny ajeli sitten miten vaan.