Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Re: Husqvarna wr-keskustelua

16.5.2012 10:04

Aina kannattaa ostaa jos halvalla saa, sano Sulo Vilenki. :D
Stealthyn lisä puntti on n. 300g painonen (10 oz) ja toi lisää venyvyyttä 300 Wr:ään lumispoorissa, kesä kelillä vaikutusta en oo huomannu. Suomessa noita ei kai kukaan myy mutta tilaamalla tuli nopeesti ja samassa paketissa tuli kunnollinen pohjapanssari.
Pakoaukon säädintä pystyy kyllä säätämään mutta ei niin helposti kuin Kotarissa, melkeen helpommalla pääsee kun vaihtaa paksumman alatiivisteen.
Putkista ei oo mulla kokemusta ja oon ittekin miettiny kokeilla jotain toista ränniä, Hgs:ää on kai eniten käytetty ja saatavuus hyvä.

Re: Husqvarna wr-keskustelua

16.5.2012 12:00

pennywise] kirjoitti:
Terppaa^ kirjoitti:Olen ostamassa luultavasti tällä viikolla hussen wr 250, joten kyselisin vähän että millainen pyörä on ajella kadulla? :) Smotojakin varmaan hommaassa siihen kunhan pyörän saisin ensin. :D Sm hussen vanteet menee kuulemma uudella laakeroinnilla/holkituksella? Mites kotarin vanteet? Muistaa vaan vaihtaa renkaan pyörimissuunnan oikeaksi, koska ketjuthan ovat oikealla puolella, joten sillä pitäisi sitten pelittää? :) Millanen pyörä yleisesti, osien saataavus ja hinnat verrattuna muihin pyöriin?



Helvetin kallista, esim. Jos husseen on joku tarvikeosa 250e, niin sama alkuperäis osa on 500+. MUTTA molemmilla osilla saat pyörän kyllä yhtä pitkäikäiseksi, muuten pyörä on todella upea ja kokemuksen arvoinen vehje!


Ei se ihan näin ole. Jotkut orkkis osat reilusti halvempia kuin tarvikkeena.

Re: Husqvarna wr-keskustelua

16.5.2012 13:42

funktio kirjoitti:mikä putki vähentää tehopiikkiä verrattuna vakioputkeen? tietenkin jos alavääntöä ois enemmän niin piikki tuntuisi vähemmän, mutta tehoa on jo vähintäänkin tarpeeksi.

oisko automaattikytkimestä apua?

voiko wr:n pakoaukonsäädintä säätää (vrt ktm)?

Googlaileppa fmf gnarly, en tiedä mistä saa ja kuinka hyvin mutta muistaakseni oli aika tasanen putki vääntöalueeltaan.
Ei voi ainakaan samalla tavalla jousia vaihtamalla säätää pakoaukonsäädintä.
Vai että vaikea säädettävä, hussessa sentään saa luistin ulos irrottamatta tankkia ja penkkiä :D

Re: Husqvarna wr-keskustelua

16.5.2012 19:34

CRD putki, ei revi mitenkään erityisesti. alhaalla ja keskellä teho alue. pistä yv saat halvalla... Nyt on meinaa 300cc kitti tilattu weeraa ;)

Re: Husqvarna wr-keskustelua

23.5.2012 17:51

Oisi sähkövikaa husqvarna cr 250. Pyörässä on ilmeisesti liian heikko kipinä eikä lähde sen takia käyntiin ja kastelee tulpan. vaihdettu staattori, puola, cdi ja kaikki johdot. kokeiltu toisella puolalla, tulpalla ja cdi boksin maadotus tarkistettu/paranneltu. Staattori antaa polkastessa 6,5-7,0V. onko tarpeeksi ? kaverin 250 rämä ainakin antoi saman verran. sylinterin ja männän kunto juuri tarkistettu. Onko mitään ideoita mitä vielä voisi testata ? rupee toivo loppumaan tuon pyörän kanssa.

Re: Husqvarna wr-keskustelua

24.5.2012 20:05

Osaisko joku kertoa, että minkä kokone tk suutin on vakiona 250 wr, vm. 2002? Itellä piikkisessä kyseisen vehkeen kaasari kiinni ja ois kiva avaamatta mennä ostamaan vähän pienempi suutin... :)

Re: Husqvarna wr-keskustelua

28.5.2012 11:03

Kellään myydä wr:n tankkia ja penkkiä vm.-06->? Mitä öljyä laatikkoon ja paljonko? Motulilla ei oikein tykännyt toimia. Voiko "nakutuksen" tyylinen ääni kuulua pakoaukonsäätimestä?

Re: Husqvarna wr-keskustelua

29.5.2012 1:00

Tota nyt jos asian tuntevilta vois saada hiukka neuvoa ku tallista löytyy 2006 puolikas WR ja pyörä kaikin puolin kunnossa mutta ei käy kunnolla. Toisinaan parikin tuntia ajellaan ilman ongelmia ja seuraavana päivänä ei taas toimi, lähtee kyllä käyntiin ja käy muutaman hassun sekunnin ja siihen ryytyy. läpät,tulppa,kaasari kaikki mitä osattu on katottu ja mistään ei tunnu vikaa löytyvän?!
Jos jollain mitään havaintoa niin kaikki apu olis tarpeen :P

Kiitti etukätösee.

Re: Husqvarna wr-keskustelua

30.5.2012 12:25

Mikäs voisi olla vialla, kun vapaalla antaa jenkaa koneelle niin kolinan tai jotain vastaavan kuuloista ääntä kuuluu koneesta, mutta kun painaa kytkimen pohjaan niin ääni loppuu. Apu olisi tarpeen ja onko vakavaa? Konerempattu 22h sitten kaikki paitsi kampura. Onko järkeä/isompaa hyötyä ostaa v-forcea?

Re: Husqvarna wr-keskustelua

30.5.2012 13:23

Terppaa^ kirjoitti:Mikäs voisi olla vialla, kun vapaalla antaa jenkaa koneelle niin kolinan tai jotain vastaavan kuuloista ääntä kuuluu koneesta, mutta kun painaa kytkimen pohjaan niin ääni loppuu. Apu olisi tarpeen ja onko vakavaa? Konerempattu 22h sitten kaikki paitsi kampura. Onko järkeä/isompaa hyötyä ostaa v-forcea?


Kampuran laakerit/kampura. Eisen kummempaa =)

Re: Husqvarna wr-keskustelua

30.5.2012 15:47

pennywise] kirjoitti:
Terppaa^ kirjoitti:Mikäs voisi olla vialla, kun vapaalla antaa jenkaa koneelle niin kolinan tai jotain vastaavan kuuloista ääntä kuuluu koneesta, mutta kun painaa kytkimen pohjaan niin ääni loppuu. Apu olisi tarpeen ja onko vakavaa? Konerempattu 22h sitten kaikki paitsi kampura. Onko järkeä/isompaa hyötyä ostaa v-forcea?


Kampuran laakerit/kampura. Eisen kummempaa =)


Mitenkä luulet että kytkimen painaminen sitten vaikuttaisi asiaan? :D

Ääni kuuluu joka mopossa. Joissain enemmän joissain vähemmän. Osa kuuluu kytkimestä ja osa vaihteistosta. Ei kannata olla huolissaan kunhan nyt ei vallan hirveäksi meteliksi mene.

Re: Husqvarna wr-keskustelua

30.5.2012 18:37

jo kirjoitti:
pennywise] kirjoitti:
Terppaa^ kirjoitti:Mikäs voisi olla vialla, kun vapaalla antaa jenkaa koneelle niin kolinan tai jotain vastaavan kuuloista ääntä kuuluu koneesta, mutta kun painaa kytkimen pohjaan niin ääni loppuu. Apu olisi tarpeen ja onko vakavaa? Konerempattu 22h sitten kaikki paitsi kampura. Onko järkeä/isompaa hyötyä ostaa v-forcea?


Kampuran laakerit/kampura. Eisen kummempaa =)


Mitenkä luulet että kytkimen painaminen sitten vaikuttaisi asiaan? :D

Ääni kuuluu joka mopossa. Joissain enemmän joissain vähemmän. Osa kuuluu kytkimestä ja osa vaihteistosta. Ei kannata olla huolissaan kunhan nyt ei vallan hirveäksi meteliksi mene.


Itsellä oli sama weerassa, vaihtoo meni kytkin-akselin laakerit ja kampuran laakerit..

Re: Husqvarna wr-keskustelua

8.6.2012 18:22

Hei. Kertokaas tietämättömälle miehelle, te ihanat ihmiset, jos vaan tietoa löytyy.
Kun netissä aika niukalti näistä husseista löytyy mitään infoa tai sitten en vaan osaa tätä internetin ihmeellistä maailmaa oikein tulkita.
Mutta..kävi niin että iski enduro kuume ja katupyörä vaihtuu kohta puoliin valkokilpiseen 2-t 250wr husseen.

Ja nyt täytys vähän tietää mitä olen ostamassa!
Pyörän vuosimalli on -95, eli ei nyt ihan uusimmasta päästä mutta ei mikään -80 luvun räpätinkään!
Mäntä, neulalaakeri ja kaasari ainaki vaihdettu hiljattain ja pitäs olla ihan ok peli muutenkin.

Nyt askarruttaa mm. seuraavanlaiset asiat:
-Mitkä ovat ne "vika paikat" jotka kannattaa katsoa ennen ostoa!?
-Onko osia saatavilla vielä nuin "iäkkääseen" enduroon ja millä hinnalla?
- Papereissa on 10kw, omistajan mukaan kuitenkin "tuntuisi" olevan kuulemma enemmän!
Mikähän mahtaa olla uuden valkokilpisen 250wr:n kw lukemat ja koska olen saanut ymmärtää että näistä yleensä otetaan sitten heti uutena jo kuristukset yms. pois niin mistä voisin nähdä onko pyörästä otettu enemmän tehoja irti, onko kuristukset esim. ihan alkukäyrän alussa vai kuinka?
Ja paljonkos näissä katulaillisissa sitten on täystehoisena kw? Ja mitä täytyy tehdä että niistä ne kaikki hevoset saa tallista ajettua ulos? Tehoputkea? Suutinkokoa vaihtamaan!?

T: Osmo H.

Re: Husqvarna wr-keskustelua

12.6.2012 12:44

Osmo87 kirjoitti:Hei. Kertokaas tietämättömälle miehelle, te ihanat ihmiset, jos vaan tietoa löytyy.
Kun netissä aika niukalti näistä husseista löytyy mitään infoa tai sitten en vaan osaa tätä internetin ihmeellistä maailmaa oikein tulkita.
Mutta..kävi niin että iski enduro kuume ja katupyörä vaihtuu kohta puoliin valkokilpiseen 2-t 250wr husseen.

Ja nyt täytys vähän tietää mitä olen ostamassa!
Pyörän vuosimalli on -95, eli ei nyt ihan uusimmasta päästä mutta ei mikään -80 luvun räpätinkään!
Mäntä, neulalaakeri ja kaasari ainaki vaihdettu hiljattain ja pitäs olla ihan ok peli muutenkin.

Nyt askarruttaa mm. seuraavanlaiset asiat:
-Mitkä ovat ne "vika paikat" jotka kannattaa katsoa ennen ostoa!?
-Onko osia saatavilla vielä nuin "iäkkääseen" enduroon ja millä hinnalla?
- Papereissa on 10kw, omistajan mukaan kuitenkin "tuntuisi" olevan kuulemma enemmän!
Mikähän mahtaa olla uuden valkokilpisen 250wr:n kw lukemat ja koska olen saanut ymmärtää että näistä yleensä otetaan sitten heti uutena jo kuristukset yms. pois niin mistä voisin nähdä onko pyörästä otettu enemmän tehoja irti, onko kuristukset esim. ihan alkukäyrän alussa vai kuinka?
Ja paljonkos näissä katulaillisissa sitten on täystehoisena kw? Ja mitä täytyy tehdä että niistä ne kaikki hevoset saa tallista ajettua ulos? Tehoputkea? Suutinkokoa vaihtamaan!?

T: Osmo H.



Vikapaikoista entie koska semmosia en oo ikinä kohdannu, osia saat kyllä. Mutta Hussella on hinnat korkeella esim: Joku osa maksaa alkuperäisosana 500e niin tarvike on 250e mutta molemmilla saat varmasti yhtä pitkä ikäisen pyörän.
ja paperi tehohan on sama kun jossain mopossa, aina sieltä on kuristukset poissa.. Oman weeran papereissa on 19kw mutta sehän on vaan numero lapuissa =) !

Re: Husqvarna wr-keskustelua

13.6.2012 15:35

Kiitos vastauksesta!
Eli ei ilmeisesti kannata mitään erikoisempia tehoputkia yms. ruveta hankkimaan jos pelkillä kuristusten poistoillakin saa jo tehoja irti?
Kärsiihän siinä varmasti jo tekniikan kestävyyskin kun liikaa polleja ottaa irti pienestä motista.