Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
26.10.2011 21:21
aina se punaseks menee, tyhjäkäynti seoksen säätöhän tehdään seosruuvilla joka ajokerta. Joten kyllä siinä huomaa jossei ole oikea suutin kiinni tai on imuvuotoa.
26.10.2011 22:13
Dirt kirjoitti:Se on ihan normaalia että punastuu käyrä. Hondassa ainakin jos on tyhjäkäynti laihalla niin tuppaa ampumaan putkeen aika reippaasti moottorijarrutuksessa, siitä huomaa aika helposti.
taitaa olla omassa pyörässä tyhjäkäynti hiukan laihalla koska tuppaa ampumaan moottorijarrutuksissa putkeen... mutta muuten tuntuu kyllä pelaavan hyvin, suutin on vakio 172 ja säädöt muutenkin aikalailla tehdas asetuksissa.. tartvitsisi tilata suuttimia talvea varten, niin minkä kokoisia kannattaisi tilata jotta pärjäisi talvella?.
.
26.10.2011 22:50
siis ei tuo pääsuutin vaikuta tyhjäkäynnille. tyhjäkäynti suutin on vielä erikseen. putkeen ampuu joka tapauksessa moottorijarrulla, ainakin vähän. Jos ääni on "äkäinen" tai mielestäsi paukuttaa aivan liikaa niin neulaa rikkaammalle.
Tyhjäkäynti seos sitten säädetään ihan erikseen. Siittä kannattaa alottaa. Moottori lämpimänä, seos ruuvi vaikka 1 1/2 kierrosta auki. Sitten kuulostelet 1-3 kierroksen väliltä kohdan jossa tyhjäkäynti on nopein ja "puhtain" ja kaasuunvastaavuus paras. Jos ruuvi on alle 1 kierrosta auki täytyy vaihtaa pykälää pienempi tyhjäkäynti suutin jos menee yli 3 niin vaihtaa isompi tyhjäkäynti suutin.
En osaa sanoa mitä suuttimia kannattaisi hommata. Mutta tyhjäkäynti suuttimen koon pystyt määrittämään tuolla tavalla. Pääsuuttimeksi vaikka 5-10 numeroa isompi kuin vakio. Sen jälkeen neulan säätö. Pistät neulaa rikkaammalle niin kauan että käy rikkaalla. Ajaessa varmasti huomaat tämän. Siitä sitten yksi lovi laihemmalle.
Pääsuuttimen määritykseenkin löytyy kaiken näköstä tapaa. Tulpan värin katsominen on nykyään aika tyhjänkanssa, mutta kun pistät tosiaan tuon 5-10 kokoa isomman kun on vakia niin riittää.
27.10.2011 20:03
yamppi85 kirjoitti:Dirt kirjoitti:Se on ihan normaalia että punastuu käyrä. Hondassa ainakin jos on tyhjäkäynti laihalla niin tuppaa ampumaan putkeen aika reippaasti moottorijarrutuksessa, siitä huomaa aika helposti.
taitaa olla omassa pyörässä tyhjäkäynti hiukan laihalla koska tuppaa ampumaan moottorijarrutuksissa putkeen... mutta muuten tuntuu kyllä pelaavan hyvin, suutin on vakio 172 ja säädöt muutenkin aikalailla tehdas asetuksissa.. tartvitsisi tilata suuttimia talvea varten, niin minkä kokoisia kannattaisi tilata jotta pärjäisi talvella?.
.
Laita siihen 48 tk suutin ja seosruuvi 2 kierrosta auki. Muuten vakiosäädöt. Noilla pelaa eikä tarvii rassata päätä sen enempää.
19.11.2011 22:12
mankeli_ kirjoitti:CRhonkkeli kirjoitti:CRhonkkeli kirjoitti:Terve,
Mikähän piru tuohon Cr250 tuli, kun ajalessani niin aivan yhtäkkiä pyörästä katosi "tehot". Siis, pyörä ei enää kiertänyt täysillä. hyvin otti vapaalla siis kiekkoja, muttei aivan täysiä kyllä silloinkaan. Ja sitten kun ajoi ja nakkeli vaihteita ei ottanut tehopiikkiä ollenkaan eikä kulkenut kyllä enää millään täyttä vauhtia. Mitähän ihmettä... Pyörä lähti kyllä käyntiin hyvin sekä vääntöä oli, mutta ei enää ollut "lähtöjä"... Tuskin se mitään hiekkoja sinne imasi, kun uus ja öljytty putsari. Sekä ne tehot katos siis aivan yhtäkkiä. puristuksetkin tallessa kuitenkin..
Edit. Pyörä siis 2003 vm. 250 Cr
Pakoaukonsäädin toimii... Pyörä ei vaan kierrä yläkierroksille asti.. ei saa kunnolla tehopiikkiä... änäri vielä katsomatta onko siellä kaikki kunnossa. Mitenhän lie voiko imupuolen läpät vaikuttaa tähän asiaan?
Vaihda magneeton kiila. itselläni oli puolikkaassa Cr:ssä täysin samanlainen vika ja tuli kans iha kesken ajon. Itse kerkesin kokeilemaan eri läppiä ja suuttimia ja uutta putsaria kunnes jostai tuli mielee vaihtaa se kiila ja rupes toimimaa. ja kannattaa ostaa ihan alkuperäinen kiila ettei mitää bilteman kiiloja koska sen kiilan pitää olla aika tarkan kokone, ei tarvi kovin iso välys olla ku rupee tekee tuota ettei ota kierroksia kunnolla...
Terse,
Mulla on siis se pyörä semmonen, että ottaa tyhjäkäynnillä hyvin kierroksia, mutta kun lähtee ajamaan ei vaan ota piikkiä eikä täysiä kierroksia.. Pitänee kattoa tuo kiila magneetosta, mutta vähän epäilyttää kyllä.. Moottori ei myöskään pätki mitenkään...
Prkl...
10.12.2011 16:02
Ei kellään sattus oleen kahta käytettyä 21" piikki tai enskanasta rengasta halvalla? tai miksei vaikka uuttaki jos vaa lähtis halvalla
9.1.2012 9:33
Mitäs mieltä porukka on tommosesta -00vm 250 cr:stä? Semmonen olisi tässä lähellä ja ihan sopivaan hintaan. Onko aloittelijalle miten raju peli, hiekkamontulla olisi tarkoitus enimmäkseen ajaa. Onko siinä minkäänlaista pakoaukon säädintä?
15.1.2012 21:15
Pitihän se honda käydä hakemassa pois
16.1.2012 17:33
Sattuisko kellään olemaan nurkissa ylimäärästä Keihin PWK38mm kaasaria??
Voisin ostaa poies Terv. Mikko Latvala puh: nolnelnol 4889970 tai mikko.latvala(a)promeco.fi
18.1.2012 11:18
Itselläni on vuoden -91 piikki cr ja otin sitten pakoaukosäätimen kopan irti siellä oikealla puolella pyttyä. Ja pistin massat väliin kun siellä ei ollut mitään. No pistin kasaan sen ja purin muutenkin pyörää ja sit aloin kasailemaan no sitten laitoin tappokatsijan kiinni ja kokeilin toimiiko se mutta nyt kun kokeili polkasta nii käynnistinpoljin ei liiku sitten ei sitten millään. Onko mitään hajua että miten nuin käynyt kun moottoria en ole availlut ollenkaan?
31.1.2012 12:16
Tuli hommattua vm. 2003 Honda cr250 runko. Alun perin tarkoituksena oli teetättää siihen 500 kone, mutta homma kaatui melko moneen ongelmaan.. No, ei siitä sen enempää. Nyt ois mahollisuus ostaa siihen 2003vm runkoon kuitenkin aika halvalla Honda Cr250 vm. 2006 moottori täydellisenä. Kysymys kuuluukin, sopiiko tuo 2006vm moottori heittämällä tuohon vm2003 runkoon?! Mitkä muut vuosimallin moottorit ylipäätänsä menee heittämällä tohon vm. 2003 runkoon? Olisi ollut muutama muukin vaihtoehto ja mitään ei ole vielä lyöty lukkoon.
Viimeksi muokannut CRhonkkeli päivämäärä 31.1.2012 12:46, muokattu yhteensä 1 kerran
31.1.2012 12:46
CRhonkkeli kirjoitti:Tuli hommattua vm. 2003 Honda cr250 runko. Alun perin tarkoituksena oli teetättää siihen 500 kone, mutta homma kaatui melko moneen ongelmaan.. No, ei siitä sen enempää. Nyt ois mahollisuus ostaa siihen 2003vm runkoon kuitenkin aika halvalla Honda Cr250 vm. 2006 moottori täydellisenä. Kysymys kuuluukin, sopiiko tuo 2006vm moottori heittämällä tuohon vm2003 runkoon?!
Ei ihan heittämällä. Moottorin kiinnityskorvakot ovat erilevyiset. Kannattaa vähän mittailla onnistuisko muutos järkevästi.
En muista kumminko päin homma onnistuu helpommin; uudemmasta vanhempaan - vai vanhemmasta uudempaan. Töitä on tiedossa kummin päin vain.
edit: -02-03-04 moottorin kiinnitys on sama, muissa eri.
31.1.2012 14:29
hp199 kirjoitti:CRhonkkeli kirjoitti:Tuli hommattua vm. 2003 Honda cr250 runko. Alun perin tarkoituksena oli teetättää siihen 500 kone, mutta homma kaatui melko moneen ongelmaan.. No, ei siitä sen enempää. Nyt ois mahollisuus ostaa siihen 2003vm runkoon kuitenkin aika halvalla Honda Cr250 vm. 2006 moottori täydellisenä. Kysymys kuuluukin, sopiiko tuo 2006vm moottori heittämällä tuohon vm2003 runkoon?!
Ei ihan heittämällä. Moottorin kiinnityskorvakot ovat erilevyiset. Kannattaa vähän mittailla onnistuisko muutos järkevästi.
En muista kumminko päin homma onnistuu helpommin; uudemmasta vanhempaan - vai vanhemmasta uudempaan. Töitä on tiedossa kummin päin vain.
edit:
-02-03-04 moottorin kiinnitys on sama, muissa eri.
Jaahas... Myyjä väittää, että sopii kaikkiin Cr:riin. vuosimalleista 2002-2007...
7.2.2012 9:48
tuli hommattua tuollainen crf 250r vm.07 vähä aikaa sit.. mikäs moottoriöljy ois kohtuu halpa ja hyvä,vaikka nuo on just niitä asioita missä ei kannata säästää,eli mikä ois hyvä öljy tolle motille..? oottekos samalla vaihtaneet myös nuo vaihelaatikonöljytkin? mikä sinne ois hyvä öljy kans? liekköhän näissä koneissa ollu mitä yleisiä vikoja mitkä pettää ekana? koneellee on kertaalleen tehty yläpään ja alapään rempat.. yläpää n. 20h sitten ja alapää n. 10h sitten.. ajettu tolla on jotain 70h..
7.2.2012 12:50
No nyt putki menikin jo, mutta joka tapauksessa toi Akran tuplaputki on parasta mitä 06-08 CRF250 voi laittaa
IMG_3332.jpg
ja dynokäppyrät ym.
http://tinyurl.com/7yddhur
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut M-Racer päivämäärä 13.2.2012 19:06, muokattu yhteensä 2 kertaa