Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
8.9.2011 20:25
Terve,
Mikähän piru tuohon Cr250 tuli, kun ajalessani niin aivan yhtäkkiä pyörästä katosi "tehot". Siis, pyörä ei enää kiertänyt täysillä. hyvin otti vapaalla siis kiekkoja, muttei aivan täysiä kyllä silloinkaan. Ja sitten kun ajoi ja nakkeli vaihteita ei ottanut tehopiikkiä ollenkaan eikä kulkenut kyllä enää millään täyttä vauhtia.
Mitähän ihmettä... Pyörä lähti kyllä käyntiin hyvin sekä vääntöä oli, mutta ei enää ollut "lähtöjä"... Tuskin se mitään hiekkoja sinne imasi, kun uus ja öljytty putsari. Sekä ne tehot katos siis aivan yhtäkkiä. puristuksetkin tallessa kuitenkin..
Edit. Pyörä siis 2003 vm. 250 Cr
9.9.2011 11:39
CRhonkkeli kirjoitti:Terve,
Mikähän piru tuohon Cr250 tuli, kun ajalessani niin aivan yhtäkkiä pyörästä katosi "tehot". Siis, pyörä ei enää kiertänyt täysillä. hyvin otti vapaalla siis kiekkoja, muttei aivan täysiä kyllä silloinkaan. Ja sitten kun ajoi ja nakkeli vaihteita ei ottanut tehopiikkiä ollenkaan eikä kulkenut kyllä enää millään täyttä vauhtia.
Mitähän ihmettä... Pyörä lähti kyllä käyntiin hyvin sekä vääntöä oli, mutta ei enää ollut "lähtöjä"... Tuskin se mitään hiekkoja sinne imasi, kun uus ja öljytty putsari. Sekä ne tehot katos siis aivan yhtäkkiä. puristuksetkin tallessa kuitenkin..
Edit. Pyörä siis 2003 vm. 250 Cr
Olisko PA-säätimessä häikkää. Aika normi oire, jos pyörä käy ja kukkuu, mutta mopopojat menee ohitte.
9.9.2011 13:48
Semmonenki vika tuli tässä nähtyä että änkkärin sisältä oli se reikäputki tippunut vaimentimen pohjalle. Vaimennin oli siis tukossa, mopo kyllä kävi mut ei lähteny kiertään tehoalueelle asti. Kannattaa siis ainkin nopeesti kattoa se äänenvaimentaja. Muutenkin kannattaa miettiä semmosia helposti tarkastettavia vikoja ennen kuin alat koko konetta purkaan osiksi.
9.9.2011 23:58
Mistä ootte hommannut pakoaukonsäätimen vaijerit 250cr vm 02 ->? Meinaa olla jo vaihtokunnosa.
11.9.2011 21:20
Millasilla säädöillä porukat ajanu näillä keleillä, ku vasta hain hondan ja kiinni oli 490 (?) ps, tuntuu kyllä aika isolta.
Ja olisko kellään myydä etujarruletkua ja ketjuejn säätöpalikooita takaswingiin?
Kyseessä siis honda cr 125cc ja vuosmalli -01
Viimeksi muokannut jermux päivämäärä 18.9.2011 12:59, muokattu yhteensä 1 kerran
12.9.2011 21:37
Oliskohan kellään tietoa mistä sais -01 puolikkaaseen seeärrään takajarrusatulan kiinnityskappaleen?
17.9.2011 13:49
Voisko jokus uuri ihiminen seleventää 450cc crf -03 vaihteensiirtäjän asennuksen? miten ne 2 palasta laitetaan ja mihin asentoon se pitää tulla että se toimii?
18.9.2011 16:46
viime ongelma saatiin ratkaistua mutta nyt on ongelma että pyörä ei lähde käyntiin? jako on laitettu niin että ylhäällä nokka-akselin rattaassa olevat viivat osuu kolmioiden kohdalle ja kampiakselin rattaan piste osuu kolmion kohdalle. eikös sillon jako ole oikein? voisiko vaikuttaa et jäi männän päälle aika reilusti asennusöljyä ku asentelin?
22.9.2011 21:41
kyllä yleensä öljy palaa pois, oma kone ainakin on aina täys öljyä remontin jälkeen. Jako voi olla 180% pielessä. Tarkista että merkkien ollessa kohdallaan imunokat osoittaa yläviistoon taaksepäin. Eli asennossa missä olet venttiilitkin säätänyt? Välykset nyt ainakin kannattaa tarkistaa.
22.9.2011 21:54
mutta jos tuntuu että ei ollenkaan sytytä nii kokeile pistää puhdasta tulppaa. Jos sitä öljyä on ollut NIIN paljon. Tappokatkaisin varmuuden vuoks irti ettei ainakaan tee pilaa. Tuntuuko puristukset normaaleilta poljettaessa? Jos tuntuu ylivoimaselta saattaa jako olla hampaan pielessä ja puoli puristin ei toimi oikein.
1.10.2011 12:19
itseasiassa puristukset tuntuu vaisummalta mitä muistelisin että oli ennen remonttia?
Eli voi saattaa olla jako väärin?
1.10.2011 14:52
Itsellenni tässä vastatessa että kyllä, jako oli väärin. mutta nyt huomasin ongelman. Imupuolen shimmilevyt ovat hukkuneet. miten tiedän minkä kokoiset pitää tilata?
3.10.2011 15:44
CRhonkkeli kirjoitti:Terve,
Mikähän piru tuohon Cr250 tuli, kun ajalessani niin aivan yhtäkkiä pyörästä katosi "tehot". Siis, pyörä ei enää kiertänyt täysillä. hyvin otti vapaalla siis kiekkoja, muttei aivan täysiä kyllä silloinkaan. Ja sitten kun ajoi ja nakkeli vaihteita ei ottanut tehopiikkiä ollenkaan eikä kulkenut kyllä enää millään täyttä vauhtia.
Mitähän ihmettä... Pyörä lähti kyllä käyntiin hyvin sekä vääntöä oli, mutta ei enää ollut "lähtöjä"... Tuskin se mitään hiekkoja sinne imasi, kun uus ja öljytty putsari. Sekä ne tehot katos siis aivan yhtäkkiä. puristuksetkin tallessa kuitenkin..
Edit. Pyörä siis 2003 vm. 250 Cr
Pakoaukonsäädin toimii... Pyörä ei vaan kierrä yläkierroksille asti.. ei saa kunnolla tehopiikkiä... änäri vielä katsomatta onko siellä kaikki kunnossa. Mitenhän lie voiko imupuolen läpät vaikuttaa tähän asiaan?
3.10.2011 18:17
Pätkiikö vai jääkö vain kiertämään normaalia alemmas suht. puhtaasti? Vaimennin voi kai aiheuttaa kiertämättömyyttä, jos esim. reikäputki on poikki. Kannattaa siis tsekata. Läpät kannattaa tosiaan katsoa, ja luonnollisesti tulppa vaihtaa (jos et vielä ole vaihtanut).
3.10.2011 21:28
ny tarvis apua oon olisin kiinnostunut honda crf:ästä 250cc 04 vuoden omistajan mukaan täydellinen koneremppa tehty jossa vaihettiin laakerit kampurat nokkaketjut jne jne kuitit tallella mutta hinta vain 2300 mitä mieltä ootte kannattaako