Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
15.7.2010 21:36
Pitääkö eturattaan kohouman olla lukkoprikan vai moottorin puolella?
Pyörä RM 125 ´07
15.7.2010 21:57
kozi kirjoitti:Pitääkö eturattaan kohouman olla lukkoprikan vai moottorin puolella?
Pyörä RM 125 ´07
Lukkoprikan. Toivottavasti.
Oman eturattaan vaihdoin just, sama laite.
15.7.2010 22:03
Jep, saman tempun tein itsekin. Toivotaan parasta =)
18.7.2010 22:12
Eli sylinterin pakopuolelta halkesi palanen(jousi kiinikkeestä), niin millä sen sais kiini. Ei varmaan voi hitsata, koska se on jotain kevytmetallia.
Mitähän tuo meinaa Lohkossa lukee piston stroke 54.50mm, kun käytin pytyn pois niin sylinteri oli kokoa 54mm, eli onko tuo vakio koko. Minkä koon männän sitä laittais seuraavaksi?
Pyörä suzuki rm 125 -91
18.7.2010 23:08
malo kirjoitti:Eli sylinterin pakopuolelta halkesi palanen(jousi kiinikkeestä), niin millä sen sais kiini. Ei varmaan voi hitsata, koska se on jotain kevytmetallia.
Mitähän tuo meinaa Lohkossa lukee piston stroke 54.50mm, kun käytin pytyn pois niin sylinteri oli kokoa 54mm, eli onko tuo vakio koko. Minkä koon männän sitä laittais seuraavaksi?
Pyörä suzuki rm 125 -91
"stroke" on iskunpituus, "bore" sylinterin halkaisija. , laita semmoinen mäntä että välystä jää 5 sadasosamilliä.
22.7.2010 0:54
Vie johonkin hitsattavaksi TIGillä..
22.7.2010 16:24
voisko siihe porata reijän ja tehä jengat sit lyhyt pieni pultti nii siihenhän saa nättiin sen jousen
23.7.2010 21:06
xQ kirjoitti:voisko siihe porata reijän ja tehä jengat sit lyhyt pieni pultti nii siihenhän saa nättiin sen jousen
-Joo sain jousen kiinni koneen pulttiin, mutta millä sais oikastua hieman takavannetta( kuumentamalla?)
-tuleeko hiilikuitu-läpillä paremmat alaväännöt verrattuna vakioihin?
23.7.2010 21:11
malo kirjoitti:mutta millä sais oikastua hieman takavannetta( kuumentamalla?)
Voi sitä koittaa jollakin naputella, mutta jos on pahasti lommolla niin ei saa kyllä millään suoraksi.
Mutta jos on jotenkin kiero tms. niin pinnoja kiristämällä saa oikeaan muotoon.
23.7.2010 21:14
malo kirjoitti:xQ kirjoitti:voisko siihe porata reijän ja tehä jengat sit lyhyt pieni pultti nii siihenhän saa nättiin sen jousen
-Joo sain jousen kiinni koneen pulttiin, mutta millä sais oikastua hieman takavannetta( kuumentamalla?)
-tuleeko hiilikuitu-läpillä paremmat alaväännöt verrattuna vakioihin?
vannetta? varmaa ihan pinnoil leikkimäl kai. Noista läpistä, ku mul oli ennen hiilikuitu ja vaihdoin normeihin, ni en huomannut itse mitään eroa. Ei tuntunut lähtevän mitään vääntöö kyl tai mitään muutakaa, eli aivan sama vissiin.
1.8.2010 21:05
Pitääkö ton pakoaukonsäätimen joihinkin asioihin kiinnittää huomiona ku purkaa? irrotin normaalisti haarukan irti ja nostin pytyn pöydälle, kysyn näin tietämättömänä ku en oo tähän pyörää ikinä vaihtanu mäntää.
1.8.2010 23:30
Se haarukka vaan irti, senhän näkee kyllä kasatessa että se toimii.
2.8.2010 0:45
malo kirjoitti:xQ kirjoitti:voisko siihe porata reijän ja tehä jengat sit lyhyt pieni pultti nii siihenhän saa nättiin sen jousen
-Joo sain jousen kiinni koneen pulttiin, mutta millä sais oikastua hieman takavannetta( kuumentamalla?)
-tuleeko hiilikuitu-läpillä paremmat alaväännöt verrattuna vakioihin?
Hiilikuitu läpillä?? omassa kahdessa piikissä (-09,-10) on vakiona ihan hiilikuituläpät.
Ja on myös toisessa pyörässä kiinni v-force 3 läpät. Ala vääntöä ne ei tunnu tuovan mutta tekevät paremmin kaasuun vastaavaksi.
2.8.2010 1:24
OA243 kirjoitti:Se haarukka vaan irti, senhän näkee kyllä kasatessa että se toimii.
Joo, ei muuten tarvii mitenkään koskea? puhistin kyllä ne säätimen osat siitä kopan alta.