Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

rm

1.7.2010 12:37

Mikähän idea niissä rm:n runkolaakereiden urissa on? kuinkahan päin ne mahtoi kuulua kun en nyt enää muista kun sen purkasin?

1.7.2010 12:43

Urat kampiakseliin päin, niihin uriin tulee ne lukitus "läpät".

1.7.2010 13:18

everton kirjoitti:Urat kampiakseliin päin, niihin uriin tulee ne lukitus "läpät".


Kiitos tiedosta, ei kauaa tarvinnut vastausta odottaa ,eikun vain kasaamaan !

3.7.2010 23:09

Toi vetarin laakeri on vissiin sama useammassakin japsissa ja suikkeliosana se on halvin, 23,70e muistaakseni. Oon tilannu noita Hollannista 5kpl kerralla.
E: ropsahti lasku sähköpostiin, tuleekin vielä alv päälle, piru kun en muistanu. Ei siis oo kuin reilun egen muita halvempi.

RM kampiakseli

7.7.2010 12:06

Käykö vuoden 1992 125:en Suzuki RM:än kampiakseli vuoden 1987 125:een Suzuki RM:ään?
Että onko sitä mitenkään muuteltu noiden vuosien aikana, niin tai onko kellään myydä vuoden -87 125:een RM:ään hyväkuntoista kampiakselia?

7.7.2010 13:04

-
Viimeksi muokannut mikseri100 päivämäärä 7.7.2010 21:30, muokattu yhteensä 1 kerran

7.7.2010 16:08

yammuboy kirjoitti:Käykö vuoden 1992 125:en Suzuki RM:än kampiakseli vuoden 1987 125:een Suzuki RM:ään?
Että onko sitä mitenkään muuteltu noiden vuosien aikana, niin tai onko kellään myydä vuoden -87 125:een RM:ään hyväkuntoista kampiakselia?

Käy katsomassa varaosakatalogista esim. http://www.alpha-sports.com/suzuki_parts.htm. 1986-1988 moottoreissa on kaikissa eri varaosanumero kampiakselilla, mutta luulisin niiden olevan kuitenkin vaihtokelpoisia. Varaosanumerot 1986=12200-01B01, 1987=12200-01B21 ja 1988=12200-01B40. Yleensä jos vain varaosanumeron kaksi viimeistä numeroa muuttuu, niin osa on ns. "eloluutio-osa" edellisestä. Kampiakselin kohdalla se voi tarkoittaa esim. vahvistuksia tai painon muutoksia, mutta hyvällä tuurilla mitat voi olla samat.

1989 tuli RM125 pyörään kokonaan uusi moottori, joten 1988 uudemmat osat eivät käy moottoriisi.

8.7.2010 13:55

SMK) kirjoitti:Toi vetarin laakeri on vissiin sama useammassakin japsissa ja suikkeliosana se on halvin, 23,70e muistaakseni. Oon tilannu noita Hollannista 5kpl kerralla.
E: ropsahti lasku sähköpostiin, tuleekin vielä alv päälle, piru kun en muistanu. Ei siis oo kuin reilun egen muita halvempi.


Mulle sanottiin maahantuojalla että vetarin laakeri maksaa 56e ja takatalolta sama hinta mutta kun gustafssonilta hain ni makso 40e ;)

8.7.2010 22:47

Myy varmaan ihan orkkista, mut laittoko ok-hintaan muiden ostojen yhteydessä tms? Noin 30e maksaa euroopasta tuotettuna. En mä muuten huorais ostoja tuonne mut kun maahantuoja myi taannoin ei-oota ni oli pakko.

9.7.2010 21:32

millane suzuki on motocross pyöränä kun myin ton 85 kawan pois ni aattelin suzukia, onko jotain tyyppi vikoja?

11.7.2010 15:11

Onko totta että proxit on parempia kuin wisecot?
Sanottiin että proxit ei tarvi niin tarkkaa lämmitystä ja ne ei leivo niin helposti,
Ja wisecoon tarvii tarkan lämmityken ja ne nakuttaa ja jos ne leipoo tekee enemmän tuhoa kun proxit.
Ja onko 125cc suzukin vakio männän koko 55.95mm? kannattaisko 100h ajetulle pytylle laittaa vaikka 55.96mm?

11.7.2010 21:38

mikseri100 kirjoitti:Onko totta että proxit on parempia kuin wisecot?
Sanottiin että proxit ei tarvi niin tarkkaa lämmitystä ja ne ei leivo niin helposti,
Ja wisecoon tarvii tarkan lämmityken ja ne nakuttaa ja jos ne leipoo tekee enemmän tuhoa kun proxit.
Ja onko 125cc suzukin vakio männän koko 55.95mm? kannattaisko 100h ajetulle pytylle laittaa vaikka 55.96mm?

Jaa miten niin nakuttaa? Eikä se tarvi niin huolellista lämmitystä mitä kaikki täällä paasaa. Vähän kierrättelee siinä paikoillaan ja sitten ei heti mene ajaan tinni tiskisä. Ja ei noista tuhoistakaan kannata stressiä ottaa, kun pitää vaan pyörän semmosessa kunnossa että ei leivo.

11.7.2010 23:17

PäRi kirjoitti:
mikseri100 kirjoitti:Onko totta että proxit on parempia kuin wisecot?
Sanottiin että proxit ei tarvi niin tarkkaa lämmitystä ja ne ei leivo niin helposti,
Ja wisecoon tarvii tarkan lämmityken ja ne nakuttaa ja jos ne leipoo tekee enemmän tuhoa kun proxit.
Ja onko 125cc suzukin vakio männän koko 55.95mm? kannattaisko 100h ajetulle pytylle laittaa vaikka 55.96mm?

Jaa miten niin nakuttaa? Eikä se tarvi niin huolellista lämmitystä mitä kaikki täällä paasaa. Vähän kierrättelee siinä paikoillaan ja sitten ei heti mene ajaan tinni tiskisä. Ja ei noista tuhoistakaan kannata stressiä ottaa, kun pitää vaan pyörän semmosessa kunnossa että ei leivo.

Ei ku kuulin noi väitteet vaan yheltä tutulta, Wiseco taitaa mennä taas sisään kun 50h kilahtaa täyteen.
Ollut koko tämän wisecon ajan metsäenduroa, mutta kyllä suollakin tullu pyörittyä ja kunnolla annettu runtua! :D
Katsoin juuri pakoaukosta mäntää valon kanssa, näytti todella hyvältä! pientä paskaa oli päällä mutta lähti ihan pyyhkäsemällä pois.
Tällä männällä (wiseco) mikä nyt on sisässä on ajettu n. 35h
Ja edelleen...
Ja onko 125cc suzukin vakio männän koko 55.95mm? kannattaisko 100h ajetulle pytylle laittaa vaikka 55.96mm?

E: Guunalle kiitokset! nyt vielä, kannattaisiko laittaa 55.95/96/97mm mäntä n. 100h ajetulle pytylle?
Viimeksi muokannut mikseri100 päivämäärä 12.7.2010 8:18, muokattu yhteensä 2 kertaa

11.7.2010 23:19

Stanu on mitä luultavammin 55.94mm

12.7.2010 6:17

STD on 53.95mm