23.6.2010 17:21
läppis kirjoitti:POMPERI! kirjoitti:En tiedä tosta namuran mäntäsarjasta, mutta ei niitä tiivisteitä kannatava vaihtaa jos ne on hyvässä kunnossa ja sitte tietty sama koskee putrsaria! öljytki kannattaa vaihtaa samalla ku vaihtaa männän!
ei näin! öljy kannattaa/täytyy vaihtaa PALJON useammin kun mäntä, jos meinaa koneen pitää kunnossa. Ilmanputsarinkin saa vaihtaa melkeinpä joka ajokerran jälkeen. Tiivisteet aina männän vaihdon yhteydessä ( ei ihan välttämätön)
Itsellä on namuralla ajettu jo 15h ilman ongelmia
23.6.2010 18:27
POMPERI! kirjoitti:Guuna#243 kirjoitti:POMPERI! kirjoitti:En tiedä tosta namuran mäntäsarjasta, mutta ei niitä tiivisteitä kannatava vaihtaa jos ne on hyvässä kunnossa ja sitte tietty sama koskee putrsaria! öljytki kannattaa vaihtaa samalla ku vaihtaa männän!
Jos ny putsarii ja öljyi vähä useemmin kun aina männän vaihdon yhteydessä...?
no siis tottakai useemmin, mutta siis kun männän vaihtaa ni siin samalla!!!
23.6.2010 21:49
POMPERI! kirjoitti:willik kirjoitti:...Nooh oonkin vanha jäärä ja vaihdan putsarinkin joka ajokerran jälkeen.
Vaihatko sen ihan uuteen?
23.6.2010 22:20
23.6.2010 22:42
willik kirjoitti:POMPERI! kirjoitti:willik kirjoitti:...Nooh oonkin vanha jäärä ja vaihdan putsarinkin joka ajokerran jälkeen.
Vaihatko sen ihan uuteen?
Joo, eikös ne ole kertakäyttösiä?
24.6.2010 6:58
24.6.2010 14:15
Neula kirjoitti:willik kirjoitti:POMPERI! kirjoitti:willik kirjoitti:...Nooh oonkin vanha jäärä ja vaihdan putsarinkin joka ajokerran jälkeen.
Vaihatko sen ihan uuteen?
Joo, eikös ne ole kertakäyttösiä?
No ei tosiaan oo kertakäyttösiä: D ite käytän 3-4kertaa saman.
24.6.2010 20:18
28.6.2010 15:45
29.6.2010 20:23
mikseri100 kirjoitti:Kelpaako tonne vaihteistoon castrolin smx-s 75w/85?
29.6.2010 20:27
29.6.2010 20:32
_JuISSI_ kirjoitti:Minkalaisia seoksia ootte käyttäny bensan mukaan laitettavalle öljylle? Tuossa mun yhessä purkissa oli kylessä että ML/CC, voisko tää pitää paikkaansa? Öljy on bell-rayn öljyä ja makso 26e 1 litran purkki
malo kirjoitti:mikseri100 kirjoitti:Kelpaako tonne vaihteistoon castrolin smx-s 75w/85?
Varmaan kelpaa, mutta itse käytän castrolin mtx 10w40 ja kannattaa tarkistaa, että öljyssä on kytkimen lisä-aine.
Kumpi mäntä on laadultaan parempi Prox vai namura?
29.6.2010 21:32
Neula kirjoitti:willik kirjoitti:POMPERI! kirjoitti:willik kirjoitti:...Nooh oonkin vanha jäärä ja vaihdan putsarinkin joka ajokerran jälkeen.
Vaihatko sen ihan uuteen?
Joo, eikös ne ole kertakäyttösiä?
No ei tosiaan oo kertakäyttösiä: D ite käytän 3-4kertaa saman.
30.6.2010 21:27
Neula kirjoitti:Onko tohon joku järkevä selitys että miksei suzuki voi koota mottia standardi laakereilla`?
Nyttekin on ongelmana kun pitäis toi vetarin laakeri viellä hommata että sitä ei saa muutaku maahantuojalta, laakerin valmistaja on KOYO, mallinumero on 6304, ja standardina tuossa kyseisesä laakerissa on koko ; 20x52x15, mutta suzukilla se on 20x52x12.5! Ja tota 12.5 paksusta laakeria ei sitten löydy mistään laakeri sarjasta. Olis edes joku 20x52x10 tai muu pienempi ku toi 12.5 niin tekis sinne alapuolelle alumiinistä pienen korokepalan..
Ei oikein viittis lähtee jyrsimäänkään laakerista 2.5mm pois:D
30.6.2010 22:36
^^jünther^^ kirjoitti:Neula kirjoitti:Onko tohon joku järkevä selitys että miksei suzuki voi koota mottia standardi laakereilla`?
Nyttekin on ongelmana kun pitäis toi vetarin laakeri viellä hommata että sitä ei saa muutaku maahantuojalta, laakerin valmistaja on KOYO, mallinumero on 6304, ja standardina tuossa kyseisesä laakerissa on koko ; 20x52x15, mutta suzukilla se on 20x52x12.5! Ja tota 12.5 paksusta laakeria ei sitten löydy mistään laakeri sarjasta. Olis edes joku 20x52x10 tai muu pienempi ku toi 12.5 niin tekis sinne alapuolelle alumiinistä pienen korokepalan..
Ei oikein viittis lähtee jyrsimäänkään laakerista 2.5mm pois:D
Onkos tommosta laakeria jo löytyny jostai. Tosiaan laakeriliikkestä ei saanu ja oon koittanu tonne gustafssonille soittaa ja eihän siitä laakerista oo mitään kuulunu et mistäs rupeen sellasta tilaileen ??