Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

19.6.2010 22:12

_JuISSI_ kirjoitti:tuli ostettua tuommonen suzuki rm 125cc -02 ja melkein kaikki takarenkaan pinnat on löysällä, mikäs mahtaa olla vikana? Kiristysvaraa on useimmissa pinnoissa eli alanko kiristeleen niitä kiinni vai pitääkö ostaa uudet pinnat jos kiristysvarakin on jo käytetty? :|

no, tarkista ihmeessä asia, tuskin ne kierteet pinnoista loppuu kesken, ei ne pinnat veny niinkuin ehkä kitaran kielet. ,tippa öljyä/pinna on hyväksi, tiedät kyllä..

20.6.2010 8:50

_JuISSI_ kirjoitti:tuli ostettua tuommonen suzuki rm 125cc -02 ja melkein kaikki takarenkaan pinnat on löysällä, mikäs mahtaa olla vikana? Kiristysvaraa on useimmissa pinnoissa eli alanko kiristeleen niitä kiinni vai pitääkö ostaa uudet pinnat jos kiristysvarakin on jo käytetty? :|
ei ole muuta vikaa kun se ettei niitä ole seurattu,ei muutakun kiristämään vaan ennenkun menee vanne vituksi

20.6.2010 20:29

Kiitokset teille näistä neuvoista :) Eli pelkkä kiristys riittää, tämä on hyvä tieto!

Suzuki RM

22.6.2010 15:38

Mitä kone öljyä suosittelette Suzuki RM 125 -03 pärrään? vastatkaa mahd. nopeesti! kiitän vastanneita!

22.6.2010 16:18

motorexiä se on hyväää ja onhan niitä vaikka mitä kai motulikin tekee noi on ainakin hyviä nyt ostin kanssa motokeitaasta mutta en mitä litkua se on.

22.6.2010 16:56

nii ja mitä bensaa käytätte? 95? 98? niin mutta öljystä tarkempia tietoja? 5w40? 8o

22.6.2010 18:14

98 bensaa, osta vaihteistöljyä joka on viskositeetilta vaikka 80w, tai moottoriöljyä 10w40

23.6.2010 2:36

PKS kirjoitti:98 bensaa, osta vaihteistöljyä joka on viskositeetilta vaikka 80w, tai moottoriöljyä 10w40


Mitä meinasit tolla "vaihteistoöljyä joka on viskositeetilta vaikka 80w" ?

kysyy öljyistä tietämätön! :D

suzuki rm 125 vm.91

23.6.2010 11:04

Vaihdattako te männät yleensä silloin, kun tehot alkaa pikkuhiljaa hiipumaan alakierroksilla, eli kun vaihtaa liian nopeasti vaihteita,niin crossi ei saa tehopiikkiä heti. Männän ajotunneista ei ole tietoa, mutta pakoaukosta katoin, niin ei ollut pahempia naarmuja.
Kestääkö tuo Namura mäntäsarja harrasteajossa, ja missä noita mäntiä valmistetaan?

Kun vaihtaa männän, niin kannattaako ilmanputsari ja tiivisteet uusia samalla?:)

Pyörä siis Suzuki Rm125 -91

23.6.2010 11:34

En tiedä tosta namuran mäntäsarjasta, mutta ei niitä tiivisteitä kannatava vaihtaa jos ne on hyvässä kunnossa ja sitte tietty sama koskee putrsaria! öljytki kannattaa vaihtaa samalla ku vaihtaa männän!

23.6.2010 12:21

POMPERI! kirjoitti:En tiedä tosta namuran mäntäsarjasta, mutta ei niitä tiivisteitä kannatava vaihtaa jos ne on hyvässä kunnossa ja sitte tietty sama koskee putrsaria! öljytki kannattaa vaihtaa samalla ku vaihtaa männän!

Jos ny putsarii ja öljyi vähä useemmin kun aina männän vaihdon yhteydessä...?

23.6.2010 12:45

POMPERI! kirjoitti:En tiedä tosta namuran mäntäsarjasta, mutta ei niitä tiivisteitä kannatava vaihtaa jos ne on hyvässä kunnossa ja sitte tietty sama koskee putrsaria! öljytki kannattaa vaihtaa samalla ku vaihtaa männän!


ei näin! öljy kannattaa/täytyy vaihtaa PALJON useammin kun mäntä, jos meinaa koneen pitää kunnossa. Ilmanputsarinkin saa vaihtaa melkeinpä joka ajokerran jälkeen. Tiivisteet aina männän vaihdon yhteydessä ( ei ihan välttämätön)

Itsellä on namuralla ajettu jo 15h ilman ongelmia

23.6.2010 13:09

TODELLA typerä säästökohde tiivisteiden vaihtamatta jättäminen mielestäni. Eli melkein pakosta pakoputken tiiviste(et) menee uusiksi ja sylinterin alapääntiiviste. Kantta en ikinä edes ota irti joten kannentiivistettä/o-renkaita ei tartte sen vuoksi vaihella. Usein tulee vielä pakoaukonsäätimet puhistettua niin siihen menee parit tiivisteet ja o-renkaat siinä uusiksi.

...Nooh oonkin vanha jäärä ja vaihdan putsarinkin joka ajokerran jälkeen.

23.6.2010 17:17

Guuna#243 kirjoitti:
POMPERI! kirjoitti:En tiedä tosta namuran mäntäsarjasta, mutta ei niitä tiivisteitä kannatava vaihtaa jos ne on hyvässä kunnossa ja sitte tietty sama koskee putrsaria! öljytki kannattaa vaihtaa samalla ku vaihtaa männän!

Jos ny putsarii ja öljyi vähä useemmin kun aina männän vaihdon yhteydessä...?



no siis tottakai useemmin, mutta siis kun männän vaihtaa ni siin samalla!!! :lol:

23.6.2010 17:19

willik kirjoitti:...Nooh oonkin vanha jäärä ja vaihdan putsarinkin joka ajokerran jälkeen.



Vaihatko sen ihan uuteen? :lol: