Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
10.6.2010 22:48
Tohon on ollu orkkiksena saatavana kolmea eri painoista vauhtipyörää, vakiona kiinni on se keskimmäinen ja tuo on se painavin, makso vihertävänä aika tarkkaan 300e ja ero sitkeyteen aika marginaalinen. Tein sitten omaani oikean lisäpainon, jolla tuli sitä hitautta sitten ihan merkittävästi lisää.
11.6.2010 17:23
SMK) kirjoitti:Tohon on ollu orkkiksena saatavana kolmea eri painoista vauhtipyörää, vakiona kiinni on se keskimmäinen ja tuo on se painavin, makso vihertävänä aika tarkkaan 300e ja ero sitkeyteen aika marginaalinen. Tein sitten omaani oikean lisäpainon, jolla tuli sitä hitautta sitten ihan merkittävästi lisää.
Miten tasapainotit tuon tekemäsi lisäpainon?
11.6.2010 23:05
Ei mulla sillon vielä sorvia ollu, suunnittelin vaan sen ja kiinnityksen. Eikä sitä mitenkään tasapainotettu - niin pieleen sitä ei saa edes lonkkavikasta laukkaa vievällä pakan laakereilla, että huomais edes ton koneen kaikesta muusta epätasapainosta.
12.6.2010 22:28
läppis kirjoitti:SMK) kirjoitti:Tohon on ollu orkkiksena saatavana kolmea eri painoista vauhtipyörää, vakiona kiinni on se keskimmäinen ja tuo on se painavin, makso vihertävänä aika tarkkaan 300e ja ero sitkeyteen aika marginaalinen. Tein sitten omaani oikean lisäpainon, jolla tuli sitä hitautta sitten ihan merkittävästi lisää.
Miten tasapainotit tuon tekemäsi lisäpainon?
SMK) kirjoitti:Ei mulla sillon vielä sorvia ollu, suunnittelin vaan sen ja kiinnityksen. Eikä sitä mitenkään tasapainotettu - niin pieleen sitä ei saa edes lonkkavikasta laukkaa vievällä pakan laakereilla, että huomais edes ton koneen kaikesta muusta epätasapainosta.
Tota sun tekstiä lukiessa saa käsityksen, että myös kampuran tasapainotus on aivanturhaa.
13.6.2010 2:14
No se ei todellakaan ollut tarkoitus. Kampuran tasapainotus ei sitä paitsi, siinä merkityksessä kuin siitä yleensä puhutaan, ole edes tasapainotusta vaan suoristamista. Toki se voidaan tasapainottaakin, se ON TURHAA kyseisen rakkineen kanssa. Yksmukinen nelari ilman tasapainoakselia, siinä ei huomaa eroa onko gramman heitto vauhtipyörässä vai ei. Ja ajo sillä romulla seuraavan omistaja jotain 100h, eikä poikinu.
15.6.2010 14:36
Mikä ketjujako näissä oikein on? pyörä on Suzuki rmz 250 vm 2005.
15.6.2010 14:41
Eikös siinä se perus, 520 ole?
15.6.2010 14:54
sitä minäkin, varmistin vain asian, koska olen tilaamassa uusia ketjuja.
16.6.2010 21:30
Mikäs mahtaa olla pyörässä (piikkinen -01 RM), kun vääntää kaasua niin paljon kun pystyy niin savutttaaa, eikä vastaa kaasuun. Ja sitten ei lähe aina käyntii kun kastelee tulpan. Liika iso suutin? saa ilmaa liikaa?
16.6.2010 22:10
Ootko tehny pyörääs jotain muutoksia ennen kun toi savuttaminen alko? ja sulla voi olla vaan huonot bensat tankissa.
16.6.2010 22:23
En oo oli tollain kun ostin, muttakun ei tehoja irtoo silloon : S Ja just kun kastelee tulpan eikä käynnistä kovin helposti.
16.6.2010 23:20
katoppa että onko läpät ehjät
19.6.2010 11:09
Tuli mieleen että paljonkohan 2005 suzuki rm 125 ottaa kierroksia?
Olisko jotai 13.000rpm?
Wisecon mäntä ja kanki sisässä nyt, muuten vakio tietääkseni.
19.6.2010 14:26
mikseri100 kirjoitti:Tuli mieleen että paljonkohan 2005 suzuki rm 125 ottaa kierroksia?
Olisko jotai 13.000rpm?
Wisecon mäntä ja kanki sisässä nyt, muuten vakio tietääkseni.
jos ottaa 13.000 varvia niin on äkkiä wisecot ULKONA.., veikkaisin 11.500-12.000, suurin teho voi olla alempanakin.
19.6.2010 21:59
tuli ostettua tuommonen suzuki rm 125cc -02 ja melkein kaikki takarenkaan pinnat on löysällä, mikäs mahtaa olla vikana? Kiristysvaraa on useimmissa pinnoissa eli alanko kiristeleen niitä kiinni vai pitääkö ostaa uudet pinnat jos kiristysvarakin on jo käytetty?