Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
5.1.2014 13:43
sittiäinen kirjoitti:Moro Mistäs johtuu tommonen että ennen piikkiä röpöttää ja on yksinkertasesti vaikee saada piikille. Tulppa vaihdettu samoin mäntä. kaasutin keihin pääsuutin 125 tyhjäkäynti 50 neulan sokka toisiks ylimmässä lovessa. (Honda cr 80 1999).
kuulostais äkkiseltään että kone on rikkaalla pääsuuttimen toiminta-alueella..eikös nuo ps125/ tk50 ole vakiosuuttimet? Onko perusasiat kunnossa: putsari pesty ja öljytty?,tulpan hattu ja johto kunnossa?,sytytyksen maadoituitus runkoon ok?syttyennakko vakioasetuksessa? Onhan kaasari putsattu, ja tarkistettu ettei kohot ole jumissa ja että bensanpinta on säädetty oikein (tää vois olla syy rikkaalla käymiseen,vaikka on vakiosuuttimet)
Miltäs tulppa näyttää ajon jälkeen?Onko se oikealla lämpöarvolla?
Tuli mieleen semmonenki että voisko kone käydä näin "talvikeleillä" aavistuksen liian kylmänä>> ei jaksa polttaa soppaa kunnolla täyskaasulla..
5.1.2014 17:00
Myös putsari voi olla jäässä tai öljytty talveen sopimattomalla öljyllä..
5.1.2014 19:25
Juuh eli putsasin putsarin nostin neulan sokan ylimpään loveen, ja huomasin että ei saa kunnolla ilmaa jostain syystä ilman penkkiä ja katteita ja kiertää kunnolla mutta kun laittaa takasin niin putsarista kuuluu mooo ja ei kierrä kunnolla. Röpötys väheni vähän ton neulan sokan ansiosta, ja putsasin myös kaasarin. Sytytystä en ole katsonut ja miten toi bensapinta oikeen katotaan??? ja kohot eivät ole jumissa mutta läpät taitavat olla aika väsyneet kun raottavat jonkin verran koko ajan.
5.1.2014 22:18
sittiäinen kirjoitti:Juuh eli putsasin putsarin nostin neulan sokan ylimpään loveen, ja huomasin että ei saa kunnolla ilmaa jostain syystä ilman penkkiä ja katteita ja kiertää kunnolla mutta kun laittaa takasin niin putsarista kuuluu mooo ja ei kierrä kunnolla. Röpötys väheni vähän ton neulan sokan ansiosta, ja putsasin myös kaasarin. Sytytystä en ole katsonut ja miten toi bensapinta oikeen katotaan??? ja kohot eivät ole jumissa mutta läpät taitavat olla aika väsyneet kun raottavat jonkin verran koko ajan.
Kokeileppas sellasella putsarilla missä ei oo öljyä vai tarkotitko että just putsasit öljyn pois? Jotki öljyt jähmettyy aika paljo kylmällä!
6.1.2014 1:27
imafinland kirjoitti:sittiäinen kirjoitti:Juuh eli putsasin putsarin nostin neulan sokan ylimpään loveen, ja huomasin että ei saa kunnolla ilmaa jostain syystä ilman penkkiä ja katteita ja kiertää kunnolla mutta kun laittaa takasin niin putsarista kuuluu mooo ja ei kierrä kunnolla. Röpötys väheni vähän ton neulan sokan ansiosta, ja putsasin myös kaasarin. Sytytystä en ole katsonut ja miten toi bensapinta oikeen katotaan??? ja kohot eivät ole jumissa mutta läpät taitavat olla aika väsyneet kun raottavat jonkin verran koko ajan.
Kokeileppas sellasella putsarilla missä ei oo öljyä vai tarkotitko että just putsasit öljyn pois? Jotki öljyt jähmettyy aika paljo kylmällä!
Joo eli en ole putsaria öljynnyt kun ei sellaista ole
6.1.2014 12:24
sittiäinen kirjoitti:imafinland kirjoitti:sittiäinen kirjoitti:Juuh eli putsasin putsarin nostin neulan sokan ylimpään loveen, ja huomasin että ei saa kunnolla ilmaa jostain syystä ilman penkkiä ja katteita ja kiertää kunnolla mutta kun laittaa takasin niin putsarista kuuluu mooo ja ei kierrä kunnolla. Röpötys väheni vähän ton neulan sokan ansiosta, ja putsasin myös kaasarin. Sytytystä en ole katsonut ja miten toi bensapinta oikeen katotaan??? ja kohot eivät ole jumissa mutta läpät taitavat olla aika väsyneet kun raottavat jonkin verran koko ajan.
Kokeileppas sellasella putsarilla missä ei oo öljyä vai tarkotitko että just putsasit öljyn pois? Jotki öljyt jähmettyy aika paljo kylmällä!
Joo eli en ole putsaria öljynnyt kun ei sellaista ole
rikkinäiset läpät vaihtoon..googleta bensan pinnan tarkistus tai koita ettiä cr80 huoltomanuaali..se vähän vaihtelee kaasarintyypin mukaan..
6.1.2014 17:28
Uudet läpät saan kuun lopussa ja röpötys taas vähän väheni ja helpompi saada piikille kun vaihto tulpanhatun
. MUTTA kun vetää piikille niin nopeasti sen jälkeen alkaa outo pätkiminen ihan kuin nelaria vetäis rajottimelle eikä johdu tulpasta tai hatusta kun uusia ehkä tuo kun ei kunnolla saa ilmaa niin ei jaksa kiertää loppuun.
6.1.2014 18:52
Löytyiskö keltään 250cc 2-tahti cr än konetta tulee alumiini palkkirunkoiseen crään vm.98
Ja passaako vanhemmasta cr ästä (rautarunkoisesta vm.96) kone tuohon minuun pyörään (alumiinirunkoiseen)
7.1.2014 9:52
sittiäinen kirjoitti:Uudet läpät saan kuun lopussa ja röpötys taas vähän väheni ja helpompi saada piikille kun vaihto tulpanhatun
. MUTTA kun vetää piikille niin nopeasti sen jälkeen alkaa outo pätkiminen ihan kuin nelaria vetäis rajottimelle eikä johdu tulpasta tai hatusta kun uusia ehkä tuo kun ei kunnolla saa ilmaa niin ei jaksa kiertää loppuun.
koita laittaa pykälää pienempi pääsuutin..omakin 2t kuulostaa juuri tuolta miten kuvailit kun menee rikkaalle täyskaasulla.
7.1.2014 9:57
malo kirjoitti:Löytyiskö keltään 250cc 2-tahti cr än konetta tulee alumiini palkkirunkoiseen crään vm.98
Ja passaako vanhemmasta cr ästä (rautarunkoisesta vm.96) kone tuohon minuun pyörään (alumiinirunkoiseen)
koitas kattoa vaikka hondaoriginalparts.com:ista onko lohkot samalla osanumerolla..muistaakseni 92-01 on samat lohkot>pitäis sopia päikseen..
7.1.2014 15:46
sklitva kirjoitti:sittiäinen kirjoitti:Uudet läpät saan kuun lopussa ja röpötys taas vähän väheni ja helpompi saada piikille kun vaihto tulpanhatun
. MUTTA kun vetää piikille niin nopeasti sen jälkeen alkaa outo pätkiminen ihan kuin nelaria vetäis rajottimelle eikä johdu tulpasta tai hatusta kun uusia ehkä tuo kun ei kunnolla saa ilmaa niin ei jaksa kiertää loppuun.
koita laittaa pykälää pienempi pääsuutin..omakin 2t kuulostaa juuri tuolta miten kuvailit kun menee rikkaalle täyskaasulla.
siinä on nyt vakiosuuttimet
7.1.2014 17:02
onko änkkärin villat ja reikäputki ok?nekin kannattais tarkistaa.
onko sulla käsitystä onko neula vakio vai rikkaampi?
hiukan erikoiselta tuntuu jos käy vakiosuuttimilla rikkaalla talvikelillä ja öljyämättömällä putsarilla..
13.1.2014 16:13
Joo elikkäs ceeärräni vie tulppia ihan helvetisti. Ehkä 10 min voi ajaa nii rupee pikkuhiljaa pätkimään ja putskahtelemaan ja lopulta sammuu. ilmeisesti siis sytytyspuola hajalla eli ostanko motomasterilta tämän:
http://www.motomaster.fi/kauppa//produc ... .php?p=216 ??'
pitäs saada viikonlopuks kuntoon ni pikaisia vastauksia? ja tietysti voi laittaa mikä muu voisi olla syynä tulppien hajoamiseen?
Seosta on säädelty mutta loppuu kärsivällisyys kun kerkee ajella koneen kuumaksi niin pimahtaa tulppa. En käytellyt liikaa ryypyllä tai tyhjäkäynnillä vaan annoin hanaa aika reilustikkin vikalla kerralla ku rupes menemään hermo. kun jostain luvin että ei saa liikaa käytellä tyhjää.
14.1.2014 21:37
Onko jäähdyttimelle tarvetta? Mulla löytyis 125:een -07 CR:ään yks!
http://www.motot.net/talli/osat/id61121/
22.1.2014 8:22
Hei.
Olisiko porukalla kokemus pohjaista tietoa tuosta 125 cr alumiinirungosta.
Eli olen ostamassa 98 - 03 väliseltä ajalta olevaa hondaa ja nyt olisi erityisesti syynissä kaksi ehdokasta, toinen siisti ja huollettu 2001 ja toinen 2002 hieman rähjäisempi mutta kuitenkin uudemmalla rungolla oleva piiki cr.
Onko tuo uusi runko niin paljon parempi ajettava että sen perusteella kannattaa vähän huonompi tekniikkainen pyörä ostaa ja laitella se kuntoon ja onko tullut koneeseen/muuhun tekniikkaan muita parannuksia tuossa 2001 ja 2002 mallien välillä.
Käsittääkseni 98-01 vuoden mallit ovat samanlaisia ja 02-03 on samanlaiset sitten taas uudemmissa jotain muutoksia, pitääkö paikkaansa? vai onko esim tuossa 98-01 välisenä aikana vielä joku runko uudistus tehty??