Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
15.3.2014 7:30
Eikös siinä vakio boksissa ole kaks eri karttaa? Näin ainakin oli -10 250sx mallissa.
15.3.2014 23:27
CRhonkkeli kirjoitti:Oisko kellään nyt heittää mitään faktaa mikä SX syttyboksi tohon mun pyörään passaa..
Käykö tämä syttyboksi?
http://www.motokeidas.com/shop/tuotteet ... 0-SXS-2006Pyörä siis 2012 300 exc....
Kaasarin säädöistä kysytty useammalta suomalaiselta kotarin jälleenmyyjältä eikä mitään selkeää tietoa. "Joo kyllä toimii 300 exc kaasarinsäädöillä":roll:
Soppii eppäillä..
tuo sama varaosanro on myös vakio -06 250 sx:ssä. Luulisin että käy, ainaki -07-> käy. moottorin luonne tulee muuttumaan
suuttimet 170-175&40-45.
22.4.2014 19:04
MTS80 kirjoitti:tuo sama varaosanro on myös vakio -06 250 sx:ssä. Luulisin että käy, ainaki -07-> käy. moottorin luonne tulee muuttumaan
suuttimet 170-175&40-45.
Piti ottaa tuo sx boksi poies, eihän sillä perzkelez ajanut erkkikään noita kinttupolkuja/kivikoita.
Ei tule enää noita suoria hiekkatiepätkiä niin paljon päästeltyä vaan mennyt tuommoseksi hitaaksi möyrimiseksi tuo ajo. Tuli niin pirun kiukkunen peli tuolla sx-boksilla. Kyllä nuo kokeneemmat enskaeinarit sanovat, että ei kannata, ois pitäny uskoa..
SX kannen jätin paikalleen, sen kanssa tuntuu vahvemmalta, mutta ei yhtään kiukkusemmalta.
22.4.2014 22:39
Lueskelin tätä keskustelua ja huomasin että sä CRhonkkeli olit ostanu sen 300 SX kitin. Oisko sen 300 SX kannen ja sytkäboksin voinu ostaa erikseen varaosana?
Sillon ei olis tonnia tarvinnu maksaa vaan kahesta osasta.
23.4.2014 18:28
HenkkaWRC kirjoitti:Lueskelin tätä keskustelua ja huomasin että sä CRhonkkeli olit ostanu sen 300 SX kitin. Oisko sen 300 SX kannen ja sytkäboksin voinu ostaa erikseen varaosana?
Sillon ei olis tonnia tarvinnu maksaa vaan kahesta osasta.
Oishan ne saanu erikseenkin kannen ja boksin. Kyllä niistäkin kauppaa käytiin, mutta puolen tonnin luokkaa oisivat maksaneet yhteensä. Ei tolle sylkälle pa-säätimen hiluineen ja männälle jääny hintaa kuin nelisen sataa euroa tossa koko kitissä niin aivan sama... Eihän sitä tiedä milloin entinen kilahtaa.
22.5.2014 22:31
Alkaa mennä hermot näiden VFORCEN @$£€{€$ kanssa... viime syksynä nakkasin VForce4 rungon läppineen pyörään ja nyt irvottaa läpät kuin kiertolaisen vittu. Kohtalaisen huonolaatuista tavaraa, jos 35h ajon jälkeen pitää laitella paletti uusiksi.
Tekisi mieli Boyesenin runkoa läppineen, mutta tämä suomalainen edustaja AllRight myy ei oota ja ei näitä ole saatavilla.. sillä lailla joo.. myykööt muttereita ja pultteja. Kaikki menee näköjään ulkomailta tilattavaksi...
23.5.2014 15:23
Selvittelin VFORCE läppäongelmaa ja näitä sattuu ja tapahtuu uudemmissakin. Seuraava tieto saatu luotettavasta lähteestä läppävikoihin liittyen..
Jos pyörässäsi on alakierroksilla törinää ja röplötystä, eikä pyörä vastaa kaasuun nin kuin pitäisi säätöjen ollessa nin kuin pitää, nin tarkista läppärunko ja läpät huolellisesti...
- Läppärunko ei kestänyt aiemmin (<2014) bensaa ja vääntyi. Eniten tämä näkyy alimmaisessa läpässä/läppärungon osassa, koska se on enemmän bensan kanssa tekemisissä.
- Vääntymisen vuoksi läppien esijännitys katoaa ja läpät jäävät auki
- 2014 vanhemmissa läppärungoissa läpät on kiinnitetty ruuveilla, eli vanha "klipsikiinnitys" on lopultakin poissa, mikä aiheutti esijännityksen ja rungon väätyilemisen vuoksi läppien rikkoutumista ja lähes irtoaa.
Tilasin omaani 2014 -mallin läppärungon kaikkine hiluineen ja entiset rungot (VFORCE3 ja VFORCE4) on nyt bensatestissä ties kuinka kauan, eli bensapurkissa liotuksessa testimielessä.
Myynnissä uudet VFORCE3 läpät + matkaan saa ehjiä n. 20h ajettuja läppiä pari kappaletta.
http://www.nettivaraosa.com/moottoripyo ... et/1827335
7.6.2014 11:20
Mitä tulppaa ootte nyt kesä keleillä käyttäny? 7 lämpöarvonhan se vakio on tässä 300:sessakin. Tuntuu vaan oma 250 käyvän niin helvetin kuumana sillä (ja laihalla ei säätöjen puolesta kyllä käy..)
16.7.2014 23:48
Heti ensiksi haluan sanoa, että on manuska löytyy ja sen arvot kokeiltu, mutta mitäs palstalaisten kolmisatasten kaasarit ovat syöneet?
Itellä tällä hetkellä:
40pj
168mj
JD jetting red needle toisiks rikkaammalla eli sokka toisiks alimmassa lovessa.
Käy vieläkin rikkaalla pienellä kaasulla ajettaessa metässä. Jos lasken neulaa keskimmäiseen loveen niin auttaako tuo siirto, ylhäältä tuntuu laulavan rapeasti.
Järkiään tuntuu, että kotarin ohjearvoilla käy raakasti alhaalta rikkaalla kaikki isot kakstahit. En tiedä pitäskö vielä tuo NECJ neula kokeilla ku jenkkimädöt ainakin kehuvat.
23.8.2016 22:08
Soppiiko 04->07 takakatteet ja putsarin suoja 02 exc:hen suoraan? Ja jos jollain ois kyseisiä katteita oranssina ja putsarin suojaa mustana niin kiinnostunu oisin. Myös oransseja pumpunsuojia ja 21/18" enskapiikkejä voipi kaupitella.
25.12.2016 21:43
Onko kenelläkään kokemusta fmf gnarlystä 300:ssa.
14.1.2017 9:03
Osaako kukaan kertoa onko tuolla 2014 - 2015 malleilla juuri mitään merkittävää eroa keskenään hankinnan kannalta.
15.1.2017 0:10
Googlen syövereistä löytyy:
''Mechanically, the 2015 models are the mostly same as the 2014 EXC lineup.
All 2015 KTM Enduros receive add a new digital speedometer by MAE, black Neken handlebars, softer hand grips and revised handguards. Also new are the black Giant rims KTM says provide higher rigidity while complementing the CNC machined hubs''.
Eli ei mitään merkittävää, enemmän kosmeettisia muutoksia.
Itse kuullut monien haukkuvan noita -14 mallin vanteita tinavanteiksi, mutta enemmän varmaan abc baarin juttuja. Mulla ainaki pysyivät ehjinä sen aikaa kun sellaiset omistin.
20.1.2017 18:56
Onhan ne tinaa verrattuna esim did dirtstareihintai exelin parempii ´malleihin, mutta toimii ihan ok ja ajaa asiansa - ei siis kuitenkaan ihan täyttä roskaa.
20.1.2017 21:51
Nytpä löytyy 2014 vuoden malli tallista sitten. Mitä neuloja ja suuttimia ootte käyttäny kaasarissa talvella ?