Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
30.8.2009 8:21
Aika liki puolet näkyy olevan kumpiakin yleisessä ja b avoimessa.Ja kotariahan näkyy olevan melkein kaikki 2-t pyörät mutta onhan se monta askelta edellä muita merkkejä
30.8.2009 11:21
Noin 100% puppua ei voi ola muuta kuin provo
30.8.2009 12:25
SMK) kirjoitti:Noin 100% puppua ei voi ola muuta kuin provo
oon ajannu jo kaksi vuotta sukisukilla
30.8.2009 21:27
Jaa olit tosissas... no Temmi vaikka alle niin onhan se valovuosia edellä kotaria, vaikka olis -07/putkirungolla, mieluummin sillä itse asiassa. Tai GG 300, ihqu tehokäyrä ja kytkimen toiminta on sitten sitä luokkaa, että GG:n jälkeen tuntuu kotarin kytkin aikas pers... No joo, noissa on sitten taas omat miinuksensa, muttei mun mielestä ainakaan temmin kohdalla pyörässä vaan jossain ihan muualla...
31.8.2009 16:55
paras ajaa niillä merkeillä mihin saa läheltä tieto taitoa ja osia.Se ainut syy minkä takia en ole GG:tä tai temmiä edes harkinnut
31.8.2009 21:40
No temmiin saa nopeesti tilaamalla.
1.9.2009 0:51
lerppa kirjoitti:paras ajaa niillä merkeillä mihin saa läheltä tieto taitoa ja osia.Se ainut syy minkä takia en ole GG:tä tai temmiä edes harkinnut
Ymmärrän erittäin hyvin. Mutta sitä en ymmärrä, ettei temmiin saisi kaikkia noita läheltä, kun Jämsä-Tampere on 1h. Nuo seikat on just parasta temmillä käytännössä, kilpailevalle kuskille. Mulla meni kerran aika tarkkaan 1 vrk ennen lähtöä ulkomaille kisaan mopo isomman osuman seurauksena aika pahasti rikki ja kaikki osat sain seuraavana aamuna - mopo nippuun, no hätä, ehti vielä koeajaakin. Ja tos kohtaa se oli ihan helkkarin tärkee juttu, sillä perheen kesken lähdettiin ja 800e oli maksettuna laivamatkoja ja majotuksia ennakkoon. En usko, että minkään muun pyörän kanssa reissu olis enää toteutunu, paitsi silloin Celle oli toki puikoissa - joskin aikataulu oli menny tiukoille ja koeajo jääny ainakin tekemättä. Tosin uskosin ainakin, että Shercon kanssa sama tilanne ja osat sais vaikka Luhtiksen koeajopyörästä, kokemusta ei onneksi vielä siitä ole.
1.9.2009 11:36
SMK) kirjoitti:lerppa kirjoitti:paras ajaa niillä merkeillä mihin saa läheltä tieto taitoa ja osia.Se ainut syy minkä takia en ole GG:tä tai temmiä edes harkinnut
Ymmärrän erittäin hyvin. Mutta sitä en ymmärrä, ettei temmiin saisi kaikkia noita läheltä, kun Jämsä-Tampere on 1h. Nuo seikat on just parasta temmillä käytännössä, kilpailevalle kuskille. Mulla meni kerran aika tarkkaan 1 vrk ennen lähtöä ulkomaille kisaan mopo isomman osuman seurauksena aika pahasti rikki ja kaikki osat sain seuraavana aamuna - mopo nippuun, no hätä, ehti vielä koeajaakin. Ja tos kohtaa se oli ihan helkkarin tärkee juttu, sillä perheen kesken lähdettiin ja 800e oli maksettuna laivamatkoja ja majotuksia ennakkoon. En usko, että minkään muun pyörän kanssa reissu olis enää toteutunu, paitsi silloin Celle oli toki puikoissa - joskin aikataulu oli menny tiukoille ja koeajo jääny ainakin tekemättä. Tosin uskosin ainakin, että Shercon kanssa sama tilanne ja osat sais vaikka Luhtiksen koeajopyörästä, kokemusta ei onneksi vielä siitä ole.
Niin tai sit jos lähettyvillä on paljon saman merkin pyöriä niin kannattaa käydä purkamassa tarvittavat osat kaverin pyörästä
No käytetyn lainaaminen ja korvaaminen on aina hiukan kinkkistä, mutta jos seuraavana päivänä on menossa reissuun niin ei siinä muukaan auta.
1.9.2009 16:13
myönnän ennakkoluulon temmiä kohtaan,mikähän muuten mahtaa olla syy ettei vaikka sm sarjassa juurikaan näe kyseistä merkkiä?
2.9.2009 1:21
Niinpä... varaosapuoli pelaa... tietotaitoo maahantuojalta löytyy... vanha ja tunnettu merkki, vuosien varrelta rutkasti menestyneitä kuskeja sillä... pyörien hinnat okei... laitteet kilpailukykysiä ja komponentit yksiä parhaista. Maahantuojassa sitten kummiskin jotain isoo vikaa? Niinpä!
Mulla on se 100cc temmi edelleen ja sen myynnin aikaansaa joku pienikokonen kuski jos saa, muuten se vartoo likan kopien venymistä vielä +5cm JA maahantuojan vaihtumista... ennen silä ei ajeta, koska sit vois tarvita asioida sen kans.
Vai onko sun ennakkoluuloissa kyse niistä ekoista nelareista... silloin kun pikkunelarit tuli ja joka merkissä tuli kauden mittaan jotain... liki jokasella merkki vaihtu sen jälkeen ja nykysin on vaan opittu hyväksyyn se jatkuva mosan aukominen. Tai isoja nelareita ostaneet, osti minkä merkin vaan niin se ainakin on jääny monilel mieleen, että käynnistäminen kuumana stumppauksen jälkeen on painajainen... sekin parantunu nykypäivään kaikissa.
Lerppa, koita temmiä, älä osta. Se kun ei oo sun ainoo vaihtoehto. Saas nähä mistä löytyy maahantuoja sit kun nykynen viimein jää eläkkeelle ja millanen se uus sitten on, mutta hyviä ehdokkaita ainakin löytyy. Ja sit voi taas ostaa temmin.
2.9.2009 20:48
Mitähä merkit suunnittelee 125 2t tilalle ku rupee ne monelta merkiltä häipyy?
2.9.2009 21:02
.jpg kirjoitti:Mitähä merkit suunnittelee 125 2t tilalle ku rupee ne monelta merkiltä häipyy?
250cc 4t.
3.9.2009 20:03
se on vaan toi tm siinä mielessä vähän hankala valinta kun ollu tapana ajaa pelimiesten(lue rahamiesten) entisillä pyörillä niin noita ei oikein käytettynä ole tarjolla.
4.9.2009 21:11
Meitä ei varmaan lueta kumpaankaan edellä mainittuun porukkaan, mutta nyt olisi yks TM tarjolla.
Linkki
5.9.2009 0:04
Ai te ootte tommosen 150:n ostanu... en kuulu potentiaalisiin ostajiin tosin, joten ei varmaan pääse kokeilemaan, mutta tasan tarkkaan mieli tekis. On varmana herkku peli ja koneen viimestely noissa on aina niin hieno, että ominaisuudet saa ihan pikkujutuilla muokattua just haluamakseen.
No hinku kyllä tökkäis äkkä 2T:hen siinä viikon ajeluiden jälkeen ja jo ennen ostoa, kun ei sieltä uudesta Seelannistakaan koskana niitä osia mulle asti tullu.