Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

29.2.2008 13:51

Tossakaan ei ole mitään järkeä "kinastella", ottakaa mittaa molemmista kumpi ajaa paremmin Crossiradalla ja kumpi paremmin enskareitillä

29.2.2008 17:31

Eikö tässä tilanteessa olisi aiheellista järjestää jonkinmoinen SMK vs Fuel kilpailu , niin ei jäisi koko homma pelkkien puheiden varaan ;)

29.2.2008 22:34

Here we go again :)

1.3.2008 0:22

No miettii nyt ihan itse
a) yksikään akka ikinä noussu A:han astikaan missään offilajissa, saati SM:ssä pärjänny
b) toisella eka offimopo 30v.:nä, toinen ajanu nassikasta
c) toinen ajanu rossiRADOILLA YHTEENSÄ n. 20h, joista vieläpä puolet vain pehmeiden mutkien ja urien tai pattien tunnustelua, toinen ajanu rossia päälajinaan koko ajokokemuksensa ajan

No miltä sen toisen ajo VOISI näyttää vs. sen toisen? Kyllä jokaisen tätä asetelmaa yhtään ymmärtävän pitäisi nähdä millainen dorka nimimerkin fuelmx takana lymyää. Mitä olen muiden vastaavalla rossikokemuksella ajavien ajoa nähnyt niin ei hävetä yhtään.

fuel'n ongelma on mm. se, että ei ole ymmärrystä sen suhteen miten mm. moottori kuluu endurokäytössä, vaikka herra on itsekin, täälläkin, ääneen todennut että bensaa ei mennyt ajoreissulla kuin häyryjä ja tyhjäkäyntiä enempää ei tarvinnut. Häntä henk. koht. hiertää (on täälläkin niin todennut) että myyn mm. "uutta vastaavana" moottorilla kun sillä on enskattu täysrempan ja päivityksen jälkeen 1/5 männänvaihtovälistä. Koska rossikuskille se on jo "loppu". Fuel'lla ei myöskään näytä olevan ymmärrystä sen suhteen, että hänkin ajaisi tuolla Skaillani kovempaa jonkun tehotankin enskapolun kuin isolekacrf:llään, hän ei liene koskaan kellottanut etenkään kivikkoista enskareittiä "kun teho ei lopu kesken" tai kun pyörä on nöyrä ja helppoa ajaa.

Koko asennevamma vain kulminoituu siihen, että jos minä jollain ajan, niin sillä ei voi tehdä mitään ja sellaisen myymisen on pakko olla pelkkää kusetusta.

Erittäin mielelläni kutsuisin hänet vaikkapa Pirkkalaan ajamaan, ja kun rossareilla on niin kehutusti kowa kunto niin vedetään saman tien vaikka 5 tai 10 kiekkaa putkeen. Reilu asetelma, tapeilta ajettava keli ettei maahan yltäminen ratkaise ja toisaalta suotakoot hänelle yksi kierros ensin iskarien säätämiseen (moottoria ei saa vaihtaa). Jos herra pärjää Jurille siellä niin saattaa pärjätä minullekin, hän tietää kenestä on puhe.
Jaa epistäkö? No yhtä lailla kuin minun motorossin ajaminen, myönnän luovutusvoiton kenelle vain millä tahansa radalla.

1.3.2008 10:14

Odotamme Fuelmx:n vastausta.

1.3.2008 10:51

Mitäs jos menisitte johonkin toiseen topicciin väittelemään.. Missäs ne modet taas luuraa..

1.3.2008 10:59

Melkein vois luulla et SMK ja fuel on naimisissa...

1.3.2008 12:00

Kai se on vastattava, vaikka sanoin etten lähde tähän tappeluun mukaan, kiukutelkoot yksinään. Pulmu kun tunnetusti ei ikinä osaa lopettaa vänkäämistään.

Oli se sun kinkkis missä kunnossa tahansa, ei sitä voi myydä kenellekään kisapikkunelaria vastaavana, se oli mun pointtini. Sama oli se piikin runkoinen TM jota koitit kaupata hyvänä crossiin kisakäyttöön 85cc luokkaan. Kukaan ei enää aja piikin runkoisilla kisaa, oli niissä mitkä renkaat tahansa. Ymmärtääkseni nämä muut (Toni I, Trial yms.) jotka ajavat kiinamopoilla, käsittävät myös ajavansa kiinamopoilla.

Noi muut jutut ja katkeroitumiset sä vedät ihan omasta hatusta, ei voi kuin ihmetellä mistä tuommoisetkin "Johtopäätökset" on taas vedetty, mut se onkin ihan tuttua :) Esim. sekoitat tähän jotain crossihöpinöitä ja pyörän kulumisia eri lajeissa vaikka en ole sanallakaan maininnut crossia tai missä kunnossa se kyytiimi on. Puhun sen käyttötarkoituksesta. Kaikille muille aina mäkätät että lueppa tekstini uudelleen huolella, kehottaisin samaan.

btw, hyvä toi juri juttu. B:n kärkiukko vs. C:n häntäpään kaatuilija :) juu juu....

En tiedä mistä tämä taitojenkin vertailu tähän vedettiin mukaan, mutta kieltäydyn kunniasta lähteä ajamaan kuntotestejä yhtään missään tupakoivan "urheilijan" kanssa jonka pitää päästä autolla 5m päähän kaikesta. Itse ajan työmatkatkin polkupyörällä, kesät talvet. Mut onhan se hyvä juttu jos on tavoitteet korkealla, itseluottamusta ja käsitys omista taidoista taivaissa.

1.3.2008 15:00

MIKÄHÄN SE OLI ALKUPERÄINEN AIHE?

1.3.2008 20:53

Jatketaan pikkaisen vielä OT:lla kun siihen vähän nimi vedettiin mukaan....

Elikkä kyllä tiedostan ajavani kiinatuotteella! Toiset merkit ja mallit ovat enemmän tai vähemmän kilpakäyttöön soveltuvia. Ei pelkkä valmistusmaa kerro sitä onko se kilpapyörä vai mopo. Tässä meidän tapauksessa se on enemmän kilpakäyttöönkin soveltuvasta vehkeestä kuin moposta. Samalla se on myöskin sopiva harrastelijoille kuin aloittelijoille. Sitä ei välttämättä kaikki länsimaiset tuotteet ole.

Uskoisin että tällä meidän pyörällä pystyisi kerhotasolla crossissa pärjätä jollain lailla. Endurossa missä tehot ovat vielä vähemmän merkkaavaassa asemassa kuin crossissa, kykenevä kuski pystyisi pärjäämään ihan kansallisellakin tasolla. Sehän riippuu enemmän kuskin kaasukädestä kuin pyörästä. Tietenkin perusasiat pyörässä on pitää olla kunnossa. Esim. 150cc samulla en suosittele ketään menemään C/B tai C/A luokan lähtöihin tai edes oikealla crossiradalle. Sen verran himmelin näköinen laitos se on.

Pattonin ensimmäinen kilpailu debyytti tulee näillä näkymin olemaan HMK:n CC/pariajo. Päitsin voi unohtaa tällä kunnolla ihan suosiolla ;-)

1.3.2008 23:19

Itse hankin kiinalaisen katsoakseni edullisesti vieläkö enduro kiinnostaa. Jos kilpailut on siitä metsässä työntämistä niin minun taidoillani alhaalta hyvin vääntävä mutta muuten ajettavuudeltaan hyvä kinuski on on pitkälle ihan OK. Muuttuvassa maailmassa on myös vähän makuasia ajaako intialaista kotaria vai kiinalaista japsia.
Jos kilpailemista aletaan vakavasti harrastamaan niin pyörähän on silloin tietysti puolikas 2T viimesen päälle endurosäädöillä. Ainoa ongelma vain on mihin sen pakoputken saa puitten välissä mahtumaan.

2.3.2008 10:09

Niin vähän kuin tämän "Tampereen motocrossin huippu-urheilijan" kanssa kinaaminen kiinnostaakin, niin moisen vääristelyn päätteeksi on kyllä pakko vastata.

Ensinnäkin, kauppasin sitä isorunkoista TM:ää kylläkin kookkaalle junnulle JA sillä argumentilla, että jos haluaa käydä kisoissa KOKEILEMASSA niin pelkästään tavallisen välikoon rakentaminen isolle kuskille maksaa senemmän kuin se koko pyörä!

Toisekseenkin, sinä olit se, joka tähän keskusteluun otti MINUN VAUHTINI. Olisi varmaan syytä tulla näyttämään mihin se huippu-urheilija pystyy vimpan päälle kisapelillä tämmöistä hentoista kessuttelevaa kinkkimopokuskia vastaan.

Kolmanneksi, mitä minun sitten pitäisi sinusta päätellä kun täysin tarkoituksellisesti puhut täällä minusta paskaa? Ikinä en ole tuota kisanelarina myynyt. Pikkunelari se on, XR400 etc. on vastaavia isoja nelareita. Olen siihen kisapyörän iskarit laittanut, moottori ei sitä ole, enkä ole koskaan väittänyt muuta, kuin ettei sillä nopeilla osuuksilla vaan pääse tarpeeksi.

Tiedän ajavani kiinalaisella, tajua sinä että sinäkin ajat n. 50% kiinalaisella. Minä vertaan laadullisesti ja rakenteellisesti Skaita muihin kinkkeihin. Ja kuulun kyllä juuri nimenomaisesti samaan ryhmään kuin Trial ja Toni1, vähän laadukkaampi kinkkinelari sopii ajotapaan ja siihen mitä tykkää ajaa mitä parhaimmin, samoin kuin "tavoitteisiin". Jos kiinalaisella pääsee ihan yhtä kovaa niitä polkuja mitä tykkää koluta ja se on vielä yhtä hyvä tai jopa parempi ajaa, niin se sopii silloin aika hyvin ajokiksi.

Odotan myöskin mielenkiinnolla Tonin pyörän koeajoa ja esiintymistä vaikka kisoissakin. Suurin osa noista kinkeistä on sen tasoisia, ettei ne pysyisi kasassa edes yhtä kisaa maaliin. Pitääkin laittaa omaan ilmotukseen, että "ei veren maku suus rossikuskeille".

2.3.2008 11:00

Huoh...ihan niinkuin puulle puhuisi:

SMK;-) kirjoitti:Edes sinä et kunnon kivikossa isolekarosseinesi pärjäisi mulle tuolla Skailla, vaikka kuinka "kowa rossari" oletkin olevinasi.

Mutta sovitaan taas vaihteeksi että eiköhän tämä aihe ollut tässä.

2.3.2008 23:19

Sovitaan mieluummin, ettet tunge enää nokkaasi tähän aiheeseen, koska
- me ymmärrämme, että ilmajäähdytteinen = matalaviritteinen
- meitä kiinnostaa lähes huoltovapaa ja edullinen laite, pienen maksimikiihtyvyydestä tinkimisen kustannuksella, sinua ei
- meitä kiinnostaa pyörä, joka kokonaisuutena on hyvä ja helppo aloittelijankin ajaa, käynnistää, käyttää ja huoltaa, ilman että sen pitäisi olla niin proo, että sillä voisi nousta vaikka A:han asti, sinua ei

Uskoisin summanneeni juuri mm. itseni, Tonin ja Trial'n ajatukset ja intressit "seota" näihin "kiinakakkoihin". Haluamme ajaa enduroa, emme niitä hiekkapattiluukutuksia ja rossiratoja, vaan polkuja metsässä kuusen juurien ja kivien keskellä, eikä meille ole tärkeintä kuinka paljon mopo kulkee pellolla, vaikka se hetkellisesti sänkikrossissa kiukuttaakin kun ei kule.

Toni, odottelemme skog'n tuomiota takaiskarista. Mullakin on nykysin aikas kattavasti työkaluja noihin, joten voisin ropata niitä jos kiinnostaa. Simmityksestä ei ole kokemusta, mutta tuntuma kehittyy koko ajan.

2.3.2008 23:29

Kuinka paljon tuossa sinun mopossa on sitä tehoa? Sitä vaan meinasin, että mitenköhän Fanticin 125cc nelari, jossa on 20hp ja painoa 96kg, hyytyy upottavassa maastossa? Ei tosin ole kiinalainen merkki mutta kysyinpähän silti.