Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

21.10.2008 8:48

Ittellä on GG:ssä modattu valopuola irti maadotuksesta, sitten jänniteensäädin ja sen perään akku.. akulta sitten suoraan valokatkaisijan kautta xenonille ja hyvin toimii.. noissa Hondissa orggis valopuola tuottaa jonku 20w joten eipä sillä pitkään ajella kunnes on vakku tyhjä ja valot ei syty

26.10.2008 20:57

Moro,

Luin tämän foorumin läpi mutta en löytäny ratkaisua pulmaani. Eli mulla on semmonen projekti alla kun kawasaki kdx 125cc vm-91 ja siihen oon ostamassa kawasaki kx 125cc moottoria vm-94... Niin että jos haluan tolle kx moottorille valot niin mitä pitää tehdä/ostaa? Voisko tuosto kdx valokäämistä ottaa laturin ja muut hilppeet ja muokata ne tuohon kx magneettoon sopivaksi? Koitan nyt kirjottaa mahdollisimman selvästi eli: Kawasaki kdx:än valosysteemin muokkais tohon kawasaki kx valokäämiin sopivaksi..


Toivottaavasti ymmärrätte vaikka epäselvää onkin :)

3.11.2008 22:55

Luin tämän threadin läpi, enkä löytänyt vastausta. Eli, xenonit akuttomaan pyörään? Mitä kaikkee siihen tarvii, eli jos laittaisin omaan (ktm 125sx) Ostaisin käämit, magneeton ja muut, että saisin pyörästä virtaa, mutta mites siihen xenonit saan? Onko parhain vaan laittaa akku vyölaukkuun ja xenoni kypärään? Entä mitä luulette toimisko tommoset 3w tai 5w ledit? Hemmetin kirkkaitahan ne on, mutta näkeekö? Noi ledit ei ainakaan tulis kalliiks ja saksasta sais linssit ja kaikki samasta paikasta niihin, noin 10e tulis tommoselle ledi setille hintaa, sitten vaan pihat ja akku siihen.

4.11.2008 11:36

Helpointa tietty on laittaa vaan akku+sytytin vyölaukkuun ja xenoni kypärään, käyttöikä ei vaan muodostu kovinkaan pitkäksi. 7Ah akulla xenoni palaa noin tunnin ja sellaiselle akulle tulee painoa ~3kg joka ei olekaan enään mukava vyölaukussa, repussa vielä menee

Jos haluaa paremman systeemin niin EXC:n valopuola jonka modaa irti maadoituksesta, kelkan jännitteensäädin ja akku niiden perään. siitä saa pyörän keulalle xenonin ja jos lataus riittää niin pystyy ajaessa lataamaan tuota kypärävalon akkuakin halutessaan

Ne ledit ja muut himmelit voi jättää suosiolla kauppaan jos oikeasti meinaa pimeässä ajaakin

4.11.2008 17:54

Kyllä niillä uusilla ledeillä alkaa jo vissiin näkemään mutta hintaa tulee enemmän kun xenonille.Niiden hyväpuoli on se ettei ne sammu kerrasta virran vähentyessä

Valoa kansalle joka pimeässä ajelee

4.11.2008 20:46

lerppa kirjoitti:Kyllä niillä uusilla ledeillä alkaa jo vissiin näkemään mutta hintaa tulee enemmän kun xenonille.Niiden hyväpuoli on se ettei ne sammu kerrasta virran vähentyessä

Kalliimpi ku xenonit? :O

4.11.2008 20:55

riippuu vähä ledeistä ja xenoneista, mutta en usko että jotkun bebekinkään 3w tai 5w ledit linssienkää kanssa on yhtä tehokkaita kun halvatkaa xenonit :s. On nuo 3w leditkin aika tulisia tehoiltaan mutta vaan ledeiksi. Kyllä vaan kunnon xenonissa on ainakin 10 kertaa enemmän valotehoa.

4.11.2008 21:09

Niin luulisin kans. Mutta tilaa jostain semmosii 20w ledei :seko: Siin voi jo xenoni jäädä toiseks. :P

4.11.2008 21:20

:eek: 20w Jos löydät semmosen niin isket kyllä linkkiä :D

4.11.2008 21:44

ainakin muistan jossain kuvastossa nähneeni 24v led työvalon nii oli hintaa muistaakseni 250€,tietenkin toimii pyörän omilla virroilla ilman akkua et sillain säästöä vähän tulis jos watit vaan riittää.

4.11.2008 23:54

lerppa kirjoitti:ainakin muistan jossain kuvastossa nähneeni 24v led työvalon nii oli hintaa muistaakseni 250€,tietenkin toimii pyörän omilla virroilla ilman akkua et sillain säästöä vähän tulis jos watit vaan riittää.



Jos tarkoitan sama valoa niin todella pettymys, saa olla melko pimeää että huomaa koko valon ja ei näytä kummoisesti 5m edemmäs. Olikohan 8kpl noita "tosi" kirkkaita ledejä. Teholedit pitäisi kyllä olla hyviä mutta onkohan linssit tvs huonoja. Työkoneeseen ostin tuollaisen lisä lisä lisä... työvaloksi mutta ei ole hääppönen, todella painava kylläkin kun metallikuoret että nuo saa tarpeeksi jäähdytystä. Sisällä tais olla muunnin että toimii millä vaan 10-30v jännitteellä.

4.11.2008 23:56

onkos halogeenit hyviä?
offroadissa oli myytävänä sellasia joissa oli siinä 'numerokilven' kohdalla ktm, rm-z jnejne.. hintaa tais olla 350e? vai 200e?

5.11.2008 0:01

Jos akkua meinasit repussa kantaa niin saapi olla astetta suurempi akku halokeenile. Virransyönti moninkertanen saattaa mennä jopa moninkymmenkertaseksi verrattuna lediin tai xenoniin

5.11.2008 0:04

Mr.Ace kirjoitti:onkos halogeenit hyviä?
offroadissa oli myytävänä sellasia joissa oli siinä 'numerokilven' kohdalla ktm, rm-z jnejne.. hintaa tais olla 350e? vai 200e?

Se oli/on xenon maski, ja ei offroadi sitä myy. :D Ja hintaa oli jonkun verran päälle 300e. Ja kyllä sillä varmasti näkee. Ois kyl hieno maski hintaa vaan vähän turhan paljon.

5.11.2008 18:18

Hyvät ledit maksaa ~15e/kpl linsseineein ja niitä pitäisi olla vähintään 10 jotta ne näyttäis enskassa riittävästi, joten ollaankin jo xenonien hinnoissa..

Xenon sarjan saa itse rakennettua pyörään+kypärään alle 200e, valmiita saa kaupasta samaan hintaan mutta se toimii vaan lisäakuilla, joten en näe sellaisessa kauhean suurta järkeä.

Normaalit H4-halogenit on 55-65w joten vievät sen 5A suunnilleen virtaa, xenonit ovat 35w ~3A(sytytyksessä jopa 9) ja ledit on sitten milliampeereita/kpl

Netissä on paljonkin noita upeita kuvia kuinka fillariin on laitettu ledit ja valaistaan koko metsä, pitkällä valotusajalla saadaan kuvissakin ihmeitä aikaan, joten ei kannata niitä niin tuijottaa ja ihastella:)