Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
23.3.2005 20:58
Miten on, pitääkö sinne takaiskarin alapään silmälaakeriin laittaa jotain teflon- vaseliinia tms. Ohjekirjassa sanotaan ettei mitään rasvoja sinne, mutta joku sanos jossain huollossa että sinne pitäis teflon vaseliinia laittaa, ettei vesi pääse laakeriin.
Viimeksi muokannut erkhart päivämäärä 24.3.2005 1:18, muokattu yhteensä 1 kerran
23.3.2005 21:46
erkhart kirjoitti:Miten on, pitääkö sinne takaiskarin alapään silmälaakeriin laittaa jotain teflon vaseliinia tms. Ohjekirjassa sanotaan ettei mitään rasvoja sinne, mutta joku sanos jossain huollossa että sinne pitäis teflon vaseliinia laittaa, ettei vesi pääse laakeriin.
Minä olen ymmärtäny sillein, että se kielto koskee suihkepulloissa olevia voiteluaineita jotka sisältävät liuottimia tms. mistä laakeri ei tykkää.
24.3.2005 0:53
Olettekos etupumppujen stefoja vaihdellet mopoihinne? Jopas tulikin nopeasti tänään tenkkapo eteen kun yritin saada vähän pölysuojia pois putken alapäästä.
Saattoi olla, että olin jo niin väsynytkin kyn garratin gt37:kaa laitettiin kaverin kanssa hänen tekemään uuteen pakosarjaan kiinni, joka taas laitettiin miniin kiinni, plaa plaa.
Kuitenkin... Ei kait tuossa mitään ihme jippoa ole? Otin pumpun suojamuovit (usd) pois eestä ja vähän koitin talttapäällä niitä saada irvistämään.
Jelppa me.
24.3.2005 1:19
Renthal kirjoitti:erkhart kirjoitti:Miten on, pitääkö sinne takaiskarin alapään silmälaakeriin laittaa jotain teflon vaseliinia tms. Ohjekirjassa sanotaan ettei mitään rasvoja sinne, mutta joku sanos jossain huollossa että sinne pitäis teflon vaseliinia laittaa, ettei vesi pääse laakeriin.
Minä olen ymmärtäny sillein, että se kielto koskee suihkepulloissa olevia voiteluaineita jotka sisältävät liuottimia tms. mistä laakeri ei tykkää.
Juu ei saa laittaa laakereihin crc tai vastaavaa tavaraa. Mutta nyt siis eri juttu kyseessä.
24.3.2005 1:37
Kannattaa ihan pienellä ruuvarilla ensin tehdä hiukan rakoa sinne pölysuojan ja vastinpinnan väliin ja sitten vaan kammeta tasaisesti pölysuojaa kiertäen se vähitellen pois paikaltaan. Etenkin silloin jos siinä reunassa on jo edellisten asennuskertojen vaurioita.
Hommaa tehdessä on syytä olla myös erityisen varovainen niiden ylimpien renkaiden kanssa, ettei vaan yhtäöän vaurioita pinnoitetta. Ilmastointiteippi on taas hyvä apuväline liukuputken yläpäähän uusia stefoja asennettaessa, ettei riko stefan huulta.
Ja muistahan kiristää se vaimentimen yläpää sormin ennen kuin laitat jousen paikalleen, eiköhän se siitä.
25.3.2005 13:43
oiskos kellään vilkkujen kytkentäkaaviota tuohon kotariin ku pitäs saada sellaset laitettua?
29.3.2005 11:45
mutta mitäs helvettiä sitten jos se on kiero se kytkinkoppa?! Uuden kytkinkopan hankinta saattais olla hyvin kallis vaihtoehto
29.3.2005 12:15
Lyö uus ja paksumpi tiiviste kiinni. Ellei kaupasta löydy paksua käy hakee esim. autotarvikeliikkeestä sitä paksua tiivistepaperii ja askartelet ite sen tiivarin.
29.3.2005 13:07
Tai viet koneistamolle sen kopan. Ei sitä varmaankaan niin niukaksi ole tehty, ettei siitä vois ottaa muutamaa kymmenystä pois. Sekin auttaa jo paljon.
29.3.2005 20:27
joo mä kävin hakeen tiiviste arkin jo tossa vähän aikasemmin nyt vaan uupuuu noi kytkimenpuolen pultit ku ne vähän heikossa hapessa eikä niitä kaikkia edes ole olemassa. tosiaan se paperista askartelu jäi vähän vaiheeseen ku tuntu perkeleen hankalalta se sisälmyksen piirtäminen ulkoo kyll onnistu hyvin
taiteilian lahjat jääny meikäläiseltä verestä nääs pois
mut täytyy nyt jotain koittaa kehitellä luultavasti vien työstettäväks sen johonkin metallifirmaan jollei se nyt rupee sit pitään.. oon muuten kuullut että toi olis kmt:ssä jonkun näkönen "sukuvika" pitääkö paikaansa että ktm:ssä menee kopat helposti kieroksi?
29.3.2005 22:22
Ktm:ät ovat kaikki yhtä sukuvikaa
29.3.2005 22:31
Viikonloppuna vaihdoin öljyt ktm:ään niin ihmettelin et jopas läks toinen öljyn poisto mutteri helposti auki, no siinä kun laitoin sitä kiinni niin eihän se sit kiristynykkään mihinkään. Jengat menny rungosta -.-
30.3.2005 0:58
sit vaan jenkaa vääntään
30.3.2005 13:48
Mulla meni just öljymäärän tarkistus kolosta kierteet. Ei parane kyllä kovin piukkaan väännellä noita kierteitä.
30.3.2005 14:24
Tony Eightyseven kirjoitti:Viikonloppuna vaihdoin öljyt ktm:ään niin ihmettelin et jopas läks toinen öljyn poisto mutteri helposti auki, no siinä kun laitoin sitä kiinni niin eihän se sit kiristynykkään mihinkään. Jengat menny rungosta -.-
Oston jälkeen ekan öljynvaihdon yhteydessä mulla kävi sama homma magneeton puolelta (edellisellä omistajalla menny). Pitää viedä laitattaa helicoil siihen. Kummalta puolelta sulla on menny ne kierteet ?