Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

13.8.2009 1:36

Niso2 kirjoitti:Heittäkääs joku kikka kakkonen millä saa jarrut ilmattuu ilman että käyttää ilmausruuvia.


Oon jo kerran sen tässä aiheessa selostanu, ole hyvä ja LUE AIHE LÄPI KIITOS

26.8.2009 19:25

Ei kellään olis tietoa ja aikaa kertoa, että miten ilmaan Samurai 110cc takajarrun?

26.8.2009 23:59

SMK) kirjoitti:
Niso2 kirjoitti:Heittäkääs joku kikka kakkonen millä saa jarrut ilmattuu ilman että käyttää ilmausruuvia.


Oon jo kerran sen tässä aiheessa selostanu, ole hyvä ja LUE AIHE LÄPI KIITOS


Samoin sulle oleppa hyvä!

28.8.2009 18:15

mikä vois olla ku takajarru menee pohjaan eikkä jarruta kunnol,uus levy hankittu,uudet palat ja nesteet vaihettu eikä auttanu

28.8.2009 20:11

Ilmaa se.

28.8.2009 21:33

Ilmaus tai sitten pääsylinteristä mennyt tiivisteet.

29.8.2009 10:27

kyllä on ilmattukkin mutta täytyy mennä katsomaan noita tiivisteitä

29.8.2009 10:36

Silmämääräisesti ei näe onko tiiviste paskana vai ei, tai ainakaan mä en huomaa eroa. Mutta se on halpa tiiviste, osta vaikka pari kolme hyllyyn varuiksi, niitä menee aina joskus. Varsinkin kuravelli radalla.

29.8.2009 14:18

ei tainnu olla kallis se pääsylinterin korjaussarjakaan. ainakaa siniseen..

14.9.2009 18:56

Löytyiskö täältä jarrueksperttiä?

Itellä on DT:n jarrujen kanssa aivan käsittämätön ongelma. Jarruina on KTM:stä napattu Brembon jarrusysteemi DT:n omalla jarruletkulla, eikä rupea millään toimimaan.

Ilmattu on niin, että letkussa ei satavarmasti ole ilmaa. Kahvan saa kuitenkin helposti painettua pohjaan. Männät palaavat hiukan takaisin päin, kun kahvan päästää. Mistä tuo voi johtua?

Tiivisteissä ei kait voi olla vikaa, kun jousto on samanlaista kuin jos olisi ilmaa letkussa. Viallisella tiivisteellähän kahva painuis hiljaa pohjaan, eikä joustaisi tuolla tavalla.

Voiko työsylinteriin jostakin syystä jäädä ilmaa, vaikka kuinka ilmaisi? Jarrut on ollu kuivana talven ajan. Takajarrussa on muuten tismalleen samanlainen vika, ja se on DT:n vakio.

14.9.2009 19:07

jone_P kirjoitti:Löytyiskö täältä jarrueksperttiä?

Itellä on DT:n jarrujen kanssa aivan käsittämätön ongelma. Jarruina on KTM:stä napattu Brembon jarrusysteemi DT:n omalla jarruletkulla, eikä rupea millään toimimaan.

Ilmattu on niin, että letkussa ei satavarmasti ole ilmaa. Kahvan saa kuitenkin helposti painettua pohjaan. Männät palaavat hiukan takaisin päin, kun kahvan päästää. Mistä tuo voi johtua?

Tiivisteissä ei kait voi olla vikaa, kun jousto on samanlaista kuin jos olisi ilmaa letkussa. Viallisella tiivisteellähän kahva painuis hiljaa pohjaan, eikä joustaisi tuolla tavalla.

Voiko työsylinteriin jostakin syystä jäädä ilmaa, vaikka kuinka ilmaisi? Jarrut on ollu kuivana talven ajan. Takajarrussa on muuten tismalleen samanlainen vika, ja se on DT:n vakio.
Kokeileppa pistää nesteet lääkeruiskulla tai jollain vastaavalla alakautta sisään. itel ainakin autto vanhas ktm:ssä. takajarru meinaan oireili sillon aivan samalla tavalla, kun sull etujarru tällä hetkellä.

14.9.2009 19:39

Itseasiassa juurikin pari tuntia sitten viimeisenä keinona koitin tuota. Ei mitään vaikutusta..

14.9.2009 20:00

Onko levy uralla? Liikkuuko se satula kevyesti? Onko pala suorassa levyyn nähden, eli onko satula taipunu? Se dt:n letkukaa mikää ihmeellinen oo ja varsinki jos on jossai välis ottanu siippeensä, ni sekin voi antaa periks.

14.9.2009 20:12

Levyt on suoria ja olen koittanut painaa paloja vastakkain, että näkee jos sieltä joustaa. Ei jousta.

Nuo vakioletkut on kyllä varmasti mitkään häävit ole, mutta on ne niillä ennenkin toiminut eli luulis vieläkin toimivan.

Mutta eikai tässä muu auta ku käydä hakemassa teräspunosletkut tuohon. Ei tuu muutakaan mieleen.

19.9.2009 14:11

Vaihdoin uuden teräspunosletkun eteen. Vähän auttoi, mutta kahvan saa edelleen painettua pohjaan.

Kun satulan ottaa irti ja painelee jarrua, koko satuja joustaa. Lisäks näyttäis siltä, että männät palaavat hiukan aina sisäänpäin. Onko tuo normaalia?

Purkuosista ostin tuon Brembon kaksmäntäsen, ja päällisin puolin näyttäis olevan aivan kunnossa.